[FreeBSD] CUPS - virker naesten
Fra : Lars Stokholm

Dato : 14-11-05 09:47

Med laesning og held fik jeg printet en testside ud fra CUPS
web admin interface. Men selvom printeren staar ligesaa fint
naevnt med navn i Firefox, kommer der intet ud naar jeg
udskriver til den. I OpenOffice kan jeg slet ikke se nogen
printer. Hvad kan det vaere jeg mangler?

Min fremgangsmaade har vaeret alt det der ikke er optional:
http://www.csua.berkeley.edu/~ranga/notes/freebsd_cups.html
Desuden har jeg installeret hpijs fra ports.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 15-11-05 17:55

Lars Stokholm <stokholm@despammed.com> skrev 2005-11-14:
> [...]
> udskriver til den. I OpenOffice kan jeg slet ikke se nogen
> printer. Hvad kan det vaere jeg mangler?

CUPS-versionen af lpr laegger sig i /usr/local/bin/, men
/usr/bin/ kommer foer /usr/local/bin/ i $PATH.

mv /usr/bin/lp /usr/bin/lp.bak
mv /usr/bin/lpr /usr/bin/lpr.bak
mv /usr/bin/lprm /usr/bin/lprm.bak
mv /usr/bin/lpq /usr/bin/lpq.bak