Morgensang har DF-guld i mund
Fra : Bo Warming

Dato : 13-11-05 13:09

Morgensang har DF-guld i mund

Dejligt at Pind bakker op om Louise Frevers ønske om KORPSÅND i
folkeskolen.

Hvor Erhard Jacobsen og Glistrup provokerede med at sige "Det er
ligegyldigt hvad børnene lærer i folkeskolen, bare de lærer noget", så
er den ny tone at eleverne ved at synge kulturarven, skal have noget
at samles om - i en tid hvor gruppearbejde og internet-lektier betyder
megen sund frihed og individualisme i skolearbejdet.

Der skal ikke indføres religion og salmer - vi er for multi-kulturelle
til det.

Men religion var faktisk et værdifuldt samlingspunkt, der styrkede
korpsånden i samfundet. Det var også intolerant moraliseren og opium
for folket - noget vi ikke behøver genindført og som ikke smugles ind
via sang.

Fællessang kan åbne elevers øjne for fællesskab, de aldrig har
prøvet - og selvfølgelig skal lutter danske sange synges, selv når
flertallet i en klasse er muslimsk.. Skik følge eller land fly.
Sabotage skal være udvisningsgrund.

At underskrive en "grundlovs-trosbekendelse" er et sært påfund, men
måske gavnligt når muslimer skal forklares hvorfor de udvises pga
løftebrud.

Den daglige sang i skolen er i tråd med bønner mod Mekka - et ritual
de kun må gøre i deres hjem, og som styrker sammenhængskraft, og vi
har brug for samme fællesskabs-styrkende ceremoni omkring danske
værdier.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-11-05 08:58

Re: Morgensang har DF-guld i mund

På Christianie sang de igår "Jeg er så glad for min cykel" ved stort
valgcirkus og nød det
Selvfølgelig har Frevert ret i at morgensang vil gavne samarbejdet i
skolerne og blive positivt mødt

Fra : Vidal

Dato : 14-11-05 12:58

Bo Warming wrote:

> opium
> for folket

Nå, er du nu også blevet marxist?

Det er heller ikke længe siden, du erklærede, du var så
fuldgod en kristen, som nogen.

Så det blafrer vist lidt i vinden, hvad du mener?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 14-11-05 15:59

"Vidal" <viidal@gmail.com> wrote in message

Bo Warming wrote:

> opium
> for folket

Nå, er du nu også blevet marxist?

BW: Nej - og det var Marx heller ikke!

Det er heller ikke længe siden, du erklærede, du var så
fuldgod en kristen, som nogen.

Så det blafrer vist lidt i vinden, hvad du mener?

BW: Kristen er jeg som de fleste danskere - men for mig er det ikke
opium

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 15-11-05 03:04

Vidal wrote:

> Nå, er du nu også blevet marxist?
>
> Det er heller ikke længe siden, du erklærede, du var så
> fuldgod en kristen, som nogen.
>
> Så det blafrer vist lidt i vinden, hvad du mener?

Enhver troende er salig i sin tro, og det er jo det, det går ud på - at
være salig. Ligesom når man indtager opium.

retningsubestemt xpost fortsat

Fra : Bo Warming

Dato : 16-11-05 06:53

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Enhver troende er salig i sin tro, og det er jo det, det går ud på -
> at
> være salig. Ligesom når man indtager opium.

Brandes erklærede sig ikkejøde
Han var 100% dansker, sagde han med rette

Man er hvad man siger man er, vedr holdninger og tro. Der er ingen
mønsterbeskyttelse på at kalde sig kristen - men nok på at kalde sig
folkekirkemedlem, hvilket jeg ikke længere er, at dømme efter eet
brev - som måske er vag hensigtserklæring om en art udsmidning - de
kræver stadig kirkeskat af mig
Selvfølgelig er jeg mindst lige så kristen som bispen eller
kirkeministeren, trods ophævelse af ret til gejstlig betjening fra FK