opsætning af meddelelsesregler i Outlook
Fra : V.Dawideit

Dato : 13-11-05 09:15

Hvordan er det nu lige at jeg sætter Outlook op, så vi ikke at henter vores
datters mails fra serveren, når vi åbner Outlook på vores maskiner? I
Outlook Express er det nemt nok at definere reglerne, og det virker fint,
men jeg kan sgu ikke hitte hvordan jeg skal gøre i Outlook.
Mvh. Volker

Fra : Janner

Dato : 14-11-05 08:56

"V.Dawideit" <ot@c.dk> wrote in message
> [...]
> I Outlook Express er det nemt nok at definere reglerne, og det virker
> fint, men jeg kan sgu ikke hitte hvordan jeg skal gøre i Outlook.

Nu er mit outlook 2003 godtnok engelsk men tools - rules and alerts tools må
være værktøjer i den danske *S*. Men hvorfor ikke have et login til windows
til jeres datter så det holdes helt adskilt ?

Fra : V.Dawideit

Dato : 14-11-05 18:07

"Janner" <noway@jose.cum ... ask me for it> skrev i en meddelelse

> [...]
> må være værktøjer i den danske *S*. Men hvorfor ikke have et login til
> windows til jeres datter så det holdes helt adskilt ?

Jo, Janner, det er ikke på samme pc det foregår, hun har sin egen. Og selvom
vores outlook også er på engelsk, så kan jeg ikke se hvordan jeg kan bruge
tools-rules&allerts, selvom jeg vælger "start from a blank rule", for der
drejer det sig om hvad der skal ske med mailen, når den ER hentet, og det
var jo netop det, jeg vil undgå. Jeg vil altså helt lade være med at hente
den fra tdc´s server. Det kan sagtens lade sig gøre med outlook express,
altså...
Mvh. Volker

Ps. Jeg har også sat forskellige mail-konti op, for så kan jeg jo nøjes med
kun at hente vores post, men alligevel smutter de ind på vores pcére. Hmm...

Fra : Morten Lund

Dato : 14-11-05 20:11

V.Dawideit wrote:
> [...]
> kun at hente vores post, men alligevel smutter de ind på vores pcére. Hmm...

hvis jeg ikke tager meget fejl, så er det forskellige mailadresser på
det samme abonnement? - hvis det er tilfældet har du reelt een postkasse
, med op til 5 alia der pager på den samme kasse.

Din outlook logger reelt på med det 12-cifrede nummer og adgangskoden,
som er den samme for alle adresserne.

I outlook kan du sætte maskinen til at efterlade en kopi på serveren i
et tidsrum, det er en setting der gælder per konto i outlook, så hvis
den ene gør, men den anden ikke gør er du på den. Du finder den
opsætning under avancerede indstillinger for hver konto.

Mit forslag er:
Sæt den til at efterlade en kopi på serveren og slet den efter 10 dage.

Derefter sætter du din konto til at slette alle mails til din datter, og
modsat på hendes maskine

et presto

..Morten