Debitor - kreditor liste i SummaSummarum
Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 12-11-05 17:58

Er der nogen der har erfaring med at lave debitor- og kreditorlister i
SummaSummarum midt i regnskabsperioden.

Det er ikke noget problem ved årets slutning at lave en liste hvor sumtallet
passer med saldoen i debitorsamlekontoen.
Men hvordan laver man den nemmest i fx slutningen af et kvartal (når der er
bogført i det efterfølgende kvartal).

Med venlig hilsen
Jørn Rasmussen

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-05 12:56

"Jørn Rasmussen" <joernras@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men hvordan laver man den nemmest i fx slutningen af et kvartal (når der
> er bogført i det efterfølgende kvartal).

Hvad nøjagtigt mener du med deb-/kred.lister ? Posteringslister eller
bilagslister eller noget helt tredje ?

mvh
Karsten

Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 13-11-05 22:35

"Karsten Madsen" <km i dk> skrev i en meddelelse

> "Jørn Rasmussen" <joernras@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad nøjagtigt mener du med deb-/kred.lister ? Posteringslister eller
> bilagslister eller noget helt tredje ?

Med en debitorliste mener jeg en liste hvor alle debitorer er listet under
hinanden og summen af disse, skal være lig med saldoen på
debitorsamlekontoen. - Den samme regel gør sig gældende for kreditorer.

En sådan liste er ofte et ønske fra en revisor.
Om det er et krav fra bogføringsloven/myndigheder, at man fra et regnskab
skal kunne danne en sådan liste har jeg ikke fundet, men jeg mener alligevel
at det er tilfældet.

/JR

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 13-11-05 22:49

> [...]
> Om det er et krav fra bogføringsloven/myndigheder, at man fra et regnskab
> skal kunne danne en sådan liste har jeg ikke fundet, men jeg mener

Det er det ikke. Men det er pokkers rart at have, og ligger heldigvis i alle
prof. regnskabprogrammer.

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 01:10

> [...]
> Om det er et krav fra bogføringsloven/myndigheder, at man fra et regnskab
> skal kunne danne en sådan liste har jeg ikke fundet, men jeg mener

Ja, ok. En saldoliste er nem nok at lave, men periodeafgrænse den, kan man
svj kan se ikke og jeg kan ikke rigtigt finde en work-around. Desværre

/karsten

Fra : Nicolai Lang

Dato : 14-11-05 07:05

>Ja, ok. En saldoliste er nem nok at lave, men periodeafgrænse den, kan man
>svj kan se ikke og jeg kan ikke rigtigt finde en work-around. Desværre

Ellers så beskriv det så fyldestgørende som muligt og send en mail til
Sten Hjelmstrand (http://stoneware.dk/kontakt.htm). Så er der da en
chance for at det kommer med i næste version.

Vores revistor har dog aldrig bedt om den slags, men det skyldes måske
et stærkt begrænset antal kreditorer / debitorer med åbne poster
(under 10), så han har måske foretaget de nødvendige beregninger "i
hånden".
Mvh
Nicolai

--