hjælp til gerigter/indfatninger
Fra : Martin

Dato : 12-11-05 09:10

hvordan sættes sådanne op nemmest og mest præcist ?

og hvad med paneler ?

jeg har både set med en lille afstand fra døråbning til gerigten og uden
afstand (altså klods op af åbningen) hvad foretrækker i ?

hjælp og links modtages meget gerne da jeg snart gerne vil have dem op

der er tale om almue gerigter samt paneler

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-11-05 15:30

Martin wrote:

> jeg har både set med en lille afstand fra døråbning til gerigten

Det er den almindelige måde at montere gerigter på.

> og
> uden afstand (altså klods op af åbningen)

Det har jeg godt nok, trods en pæn årrække i byggebranchen, aldrig set.

> hvad foretrækker i ?

Med afstand. Derved bliver det også lettere at få gerigten til at dække
mellemrummet mellem dørkarm og mur.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Martin

Dato : 13-11-05 07:53

> Det er den almindelige måde at montere gerigter på.

ok,men hvordan måler man op til det osv ?

Martin

Fra : Michael

Dato : 13-11-05 11:57

"Martin" <ole@ole.ole> wrote in message

> ok,men hvordan måler man op til det osv ?
>

> Martin

Ganske almindelig tommestok er fint. Til skæring skal du bruge en kapsav
eller speciel listesav, som kan save i vinkler. Samlingerne skal skæres til
45 grader. Kig evt. på en færdig dør med gerigter. Det er ikke så svært
endda.

Fra : Anders Majland

Dato : 15-11-05 17:30

> [...]
> eller speciel listesav, som kan save i vinkler. Samlingerne skal skæres
> til 45 grader. Kig evt. på en færdig dør med gerigter. Det er ikke så

Hvis det er en glat liste kan det også være ok at lave det på svensk hvor
gerigterne i siden er skåret lige af og overlæggeren går lidt længere ud
lidt som TT - Det er ihvertflad nemmere at få til at passe end skråtskårne
gerichtet med profil