hund i løbetid 2
Fra : Ralph

Dato : 11-11-05 23:35

Min Rissa er mærkelig, en lille forhistorie:

Rissa og store"søster" kommer normalt med mig ud på jobbet - minkfarm - med
en rigtig søster og to hanhunde som legekammerater hver formiddag, jeg tager
dem så med hjem i middagspausen hvor min kone overtager og går mindst to
lange ture hver dag, som regel sammen med et par nabokoner + en anden
tævehund. Her løber de frit og tonser masser af kilometer.

Nu er Rissa begrænset temmelig meget i sin normale rutine da hun er i
løbetid, er holdt op med at bløde og derfor sikkert i højrisiko for at blive
gravid, hvad vi IKKE ønsker, hun er IKKE med på jobbet, hun er meget lidt
fri = med snor, og hun er begyndt at opføre sig underligt:

Fra jeg kommer hjem fra jobbet, når jeg laver mad, spiser, ser TV, sidder
her foran computeren STÅR hun uafbrudt ved siden af mig, slapper ALDRIG af,
bare står og glor. Selv under en fast rutine (sengetid) går hun ikke op i
sin kurv, hun bare står og glor indtil jeg går, hun er mæt, har tisset, har
vand, er blevet klappet og nusset med.

Jeg kan ikke engang fodre dem som jeg plejer = en bøtte fuldfoder kastet ud
på terrassen hvor de normalt finder/æder alt i løbet af 2-3 minutter, nu
står hun bare og kigger ind ad glasdøren mens "søster" æder alt foderet.
(hun får selvfølgeligt mad for sig selv senere, som hun selvfølgeligt spiser
fordi døren (ikke glas) bliver lukket ud til gangen, OG fordi hun er sulten)

Er DET normalt.

--
venligst
Ralph

Fra : H.M.

Dato : 12-11-05 16:50

Hej Ralph
helt almindeligt er det ikke og dog jeg tror hun kompensere for hanhunde ved
at være ved siden af dig, "slår hun ikke hale" engang imellem.
Når min tæve var i løbetid og min han var skildt fra i et par dage, så
fulgte han mig som en borre og et par gange ville han parre mine ben, så for
mig lydder det ikke helt underligt.
hilsen
hanne