Investering fra udlandet
Fra : Peter H

Dato : 11-11-05 14:12

Vi har før debateret dette emne, hvorvidt det kan betale sig at starte et
selskab op fra udandet og investere herfra for at opnå ad hoc skattefrihed.

Med de nye regler for beskatning af aktier på max 43% vil jeg påstå at det
ikke længere kan betale sig at starte et selskab op fra VirginIslands el
lign, da jeg tror/mener (rettelser modtages gerne) at når overskuddet
overføres tilbage til Danmark bliver det til udenlandsk indkomst, der
sikkert beskattes som, bund, mellem- og topskat og derved bliver skatten på
sigt langt større end danske aktieskat der indføres fra 1-1-2006.

Ligeledes vil jeg mene at APS A/S, P/S og virksomhedsordning også ikke
længere kan betale sig, idet udbetaling af løn bliver til de normale skatter
op til 59-60%, mens aktieskatten er meget lavere.

Så den bedste måde at spare i skat eller undgå for meget skat er faktisk
STATUS QUO, at opgive sit aktieoverskud som aktieskat fra næste år.

Er det logisk eller kender nogen andre nye regler?