Sækkevogn i Flensborg?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-11-05 11:52

Vi står og mangler en sækkevogn og Stark hér i området har tilsyneladende
ikke nogen - men i morgen skal vi til Flensborg; har nogen set en sækkevogn
i Citti eller omegn - og hvad hedder den på tysk?
Hans

Fra : Max

Dato : 11-11-05 11:57

Hej Hans

> Vi står og mangler en sækkevogn og Stark hér i området har tilsyneladende
> ikke nogen - men i morgen skal vi til Flensborg; har nogen set en
sækkevogn

De har også billige sækkevogne i Harald Nyborg, Jem&Fix, Silvan osv.

Men ellers hedder sådan en på tysk: Transportroller, Stechkarre eller
Sackkarre.

Mvh Max

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-11-05 12:01

Max skrev:

> De har også billige sækkevogne i Harald Nyborg, Jem&Fix, Silvan osv.

Ja, jeg så én hos HN til 150 - jeg "gider" bare ikke betale 70 kr. i fragt.

Prøver lige at søge hos Jem&Fix på nettet - eller véd du at det er
lagervare?

> Men ellers hedder sådan en på tysk: Transportroller, Stechkarre eller
> Sackkarre.

Flot!

Tak for din hjælp!
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-11-05 12:04

Hans Paulin (6310) skrev:

> Prøver lige at søge hos Jem&Fix på nettet

Søgning på "sækkevogn" gav desværre ikke noget hit på deres hjemmeside...
Hans

Fra : Holst

Dato : 11-11-05 12:48

Hans Paulin (6310) wrote:

> Søgning på "sækkevogn" gav desværre ikke noget hit på deres hjemmeside...

Prøv at ring til dem. Så kan man som regel også få dem til at sætte en
til side, hvis de har nogen hjemme. Det kunne man i hvert fald i gamle dage.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-11-05 12:51

Holst skrev:

> Prøv at ring til dem. Så kan man som regel også få dem til at sætte en
> til side, hvis de har nogen hjemme. Det kunne man i hvert fald i
> gamle dage.

Jeg kører forbi i dag på vej til arbejde - så ka jeg lige kigge ind
Hans

Fra : Anders Majland

Dato : 11-11-05 12:04

> sækkevogn
>
> De har også billige sækkevogne i Harald Nyborg, Jem&Fix, Silvan osv.

Jeg vil ikke anbefale de billige til noget tungt. Det er ikke uden grund at
de skriver maks 80kg eller lign. på dem.

Ja jeg har lige knækket en fra råd og dåd Den blev godt et år - RIP ... Ret
hurtigt begyndte den at buge bagover, senere lidt den anden vej så den vel
nærmet var S-formet. Så begyndte hjulene at drille ....og forleden da jeg
lige skulle flytte en havefræser så knækkede den helt sammen.... Så jeg har
skrevet en ny på ønskesedlen til hjul ....

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-11-05 12:09

Anders Majland skrev:

> Jeg vil ikke anbefale de billige til noget tungt. Det er ikke uden
> grund at de skriver maks 80kg eller lign. på dem.

Vi brugte - uden probs - min svogers til at flytte et p*ssetungt chatol for
nogen tid siden - og han påstod at han havde købt den i Silvan for en hund!?

> [...]
> vej så den vel nærmet var S-formet. Så begyndte hjulene at drille
> ....og forleden da jeg lige skulle flytte en havefræser så knækkede

Ja, så er det helt klart ikke en sådan vi skal ha...

> Så jeg har skrevet en ny på ønskesedlen til hjul

May your wish come through
Hans

Fra : Anders Majland

Dato : 11-11-05 13:09

> Vi brugte - uden probs - min svogers til at flytte et p*ssetungt chatol
> for nogen tid siden - og han påstod at han havde købt den i Silvan for en
> hund!?

Hvad vejer et tungt chatol ? Min pointe er bare at der er stor
kvalitetsforskel (og prisforskel)

> Ja, så er det helt klart ikke en sådan vi skal ha...

Den var såmend ikke hverken være eller bedre end de andre billige - den var
bare mishandlet af mig. Bla. med 2-300kg fliser ad gangen, lige flytte et
par sten osv....

Kigger du ved harald nyborg så har de med luft i hjulene en til 150 og en
til 600kr. Umiddelbart ser forskellen på lasevne fra 250kg til 350kg jo ikke
ret stor ud. og selv den billige er nok de 50% bedre end den jeg havde købt
til en hund til et åbningstilbud i råd og dåd - den mangler imho en
udfalgsramme.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-11-05 13:19

Anders Majland skrev:

> Hvad vejer et tungt chatol ?

Skal jeg ikke ku sige - det var umuligt for to mænd > 9o kg. at løfte...

> Min pointe er bare at der er stor
> kvalitetsforskel (og prisforskel)

Jeg gættede på at det var dét du mente.

> Den var såmend ikke hverken være eller bedre end de andre billige -
> den var bare mishandlet af mig.

Nå, okay.

Vi skal bare ha byttet om på 2 klædeskabe - og dernæst haveaffald, køleskabe
og vaskemaskine ad libitum...

> - den mangler imho en udfalgsramme.

Havde svogers - brugte jeg ikke.
Hans

Fra : Anders Majland

Dato : 11-11-05 13:23

> Vi skal bare ha byttet om på 2 klædeskabe - og dernæst haveaffald,
> køleskabe og vaskemaskine ad libitum...

> Havde svogers - brugte jeg ikke.

Men du vil komme til at savne den til haveaffaldet

/A

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-11-05 13:28

Anders Majland skrev:

> Men du vil komme til at savne den til haveaffaldet

Sig "hustru" - men du har sq ret - havde jeg ikke tænkt på
Hans

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 11-11-05 12:38

> [...]
> ikke nogen - men i morgen skal vi til Flensborg; har nogen set en
> sækkevogn i Citti eller omegn - og hvad hedder den på tysk?

Harald nyborg har en der tager 250 kg, den koster 148 (i denne måned)
nr.:6874
Den vi har fra HN har holdt til langt mere end jeg havde troet, de har dog
ikke præcis den model længere.
Men jeg har flyttet 4 ton teglsten (dog ikke på en gang), havefræsere, øl og
sodavand, gipsplader osv. på den uden den har taget skade.

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This Email was scanned by Norton Antivirus 2005

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-11-05 12:52

Thomas Nørgaard skrev:

> Harald nyborg har en der tager 250 kg, den koster 148 (i denne måned)
> nr.:6874

Ja, dén har jeg lige set

> [...]
> Men jeg har flyttet 4 ton teglsten (dog ikke på en gang),
> havefræsere, øl og sodavand, gipsplader osv. på den uden den har

jem&fix burde jo ha noget tilsvarende...
Hans