Bootdisk til linux
Fra : Peter Christensen

Dato : 10-11-05 22:04

Hejsa

Jeg er helt ny i dette linux univers, derfor havde jeg en ældre pc som jeg
ville prøve linux på. Problemet er bare at jeg er kommet til at formatere
pcén så derfor kan jeg ikke komme til at installere noget. Jeg har hentet
denne fil ned som hedder KNOPPIX-V3.8-Cebit-DA.iso. Jeg regnede med at
maskinen kunne boot med denne cd men det kan ikke lade sig gøre. Maskinen
skriver bare Ugyldig systemdisk Disk I/O-fejl

Hvordan kommer jeg vidre??? HJÆLP

Mvh
Peter

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-11-05 22:15

On Thu, 10 Nov 2005 22:03:36 +0100, Peter Christensen wrote:

> Hvordan kommer jeg vidre??? HJÆLP
Mon ikke denne guide kan hjælpe dig:
http://www.knoppix.net/wiki/Boot_Floppy_HowTo

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Kent Friis

Dato : 10-11-05 22:25

Den Thu, 10 Nov 2005 22:03:36 +0100 skrev Peter Christensen:
> [...]
> maskinen kunne boot med denne cd men det kan ikke lade sig gøre. Maskinen
> skriver bare Ugyldig systemdisk Disk I/O-fejl

I/O-fejl? Har du checket at disken kan læses?

Mvh
Kent

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-11-05 22:31

"Peter Christensen" <nyhedsgrupper@palleskaervej.dk> writes:

> [...]
> maskinen kunne boot med denne cd men det kan ikke lade sig gøre. Maskinen
> skriver bare Ugyldig systemdisk Disk I/O-fejl

Har du sat op i BIOS'en at den skal boote fra CD førend fra harddisk?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Carsten Holck

Dato : 10-11-05 22:59

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Har du sat op i BIOS'en at den skal boote fra CD førend fra harddisk?
Og sikret dig at CD'en er brændt som et image og ikke bare brændt som en
fil på disken
/carsten

Fra : Peter Mogensen

Dato : 10-11-05 23:43

Carsten Holck skrev:

> Og sikret dig at CD'en er brændt som et image og ikke bare brændt som en
> fil på disken
> /carsten

Alt sammen gode forslag ... Jeg syntes heller ikke det lyder som et
Linux-problem.
Iøvrigt... der er kommer nyerer versioner end den du prøver med.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-05 11:31

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Har du sat op i BIOS'en at den skal boote fra CD førend fra harddisk?

hvor fanden kom det ø fra thordreng ??

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-11-05 22:58

"Peter Christensen" <nyhedsgrupper@palleskaervej.dk> wrote:

> [...]
>maskinen kunne boot med denne cd men det kan ikke lade sig gøre. Maskinen
>skriver bare Ugyldig systemdisk Disk I/O-fejl

To ting kan være galt....

Maskinen skal være opsat i BIOS så den boot'er primært fra CD'en - Det
lyder umiddelbart som om den kigger på din formaterede harddisk først.

Alternativt har du måske brændt CD'en forkert - Hvis du kigger på CD'en
på en anden computer skal du se Knoppix filerne, der skal ikke kun ligge
en .ISO fil på den....

<mlr>

Fra : Peter Christensen

Dato : 10-11-05 23:26

Hejsa

Jeg havde brændt cden forkert... nu viser det sig desværre bare at
computeren er for lille.

Men endnu engang tak for hjælpen til jer alle

Peter

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-11-05 23:36

On Thu, 10 Nov 2005 23:26:15 +0100, Peter Christensen wrote:

> Jeg havde brændt cden forkert... nu viser det sig desværre bare at
> computeren er for lille.
Hvad med disse:
http://www.zenwalk.org/staticpages/index.php?page=20050321031055330
http://slax.linux-live.org/requirements.php (benytter jeg selv på en
usb-stick)

I miniafdelingen findes følgende:
http://featherlinux.berlios.de/docs.htm
http://www.goosee.com/puppy/

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 11-11-05 00:01

"Peter Christensen" <nyhedsgrupper@palleskaervej.dk> writes:

> Jeg havde brændt cden forkert... nu viser det sig desværre bare at
> computeren er for lille.

Live distributioner stiller større krav til RAM for at kunne køre
ordentligt.

Prøv istedet at installere en Linux på harddisken. Den eneste
nogenlunde brugervenlige distribution jeg kender til der kan ligge på
én CD er Ubuntu.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-05 11:33

> [...]
>
> Prøv istedet at installere en Linux på harddisken. Den eneste
> nogenlunde brugervenlige distribution jeg kender til der kan ligge på

og et ø mere thordreng ?
hov der er sgu to, uha da thordreng hvad sker der ?

Fra : N/A

Dato : 27-11-05 09:01

Fra : N/A

Dato : 27-11-05 09:01

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 27-11-05 09:01

Jens wrote:

> hvorfor er du begyndt og sende fra KBH thordreng ?

Han er vel på pan-club ?

--
Ejvind

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-05 03:01

Ejvind Kruse wrote:

> Han er vel på pan-club ?

HA HA HA

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 28-11-05 10:02

Jens wrote:

> HA HA HA

Det er vel derfra han kender alle dem der er flygtet til Sverige ?

--
Ejvind

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-05 16:17

Ejvind Kruse wrote:

> Det er vel derfra han kender alle dem der er flygtet til Sverige ?

det er da dem han kender i de svenske ikkeskove ?

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 28-11-05 16:21

Jens wrote:

> det er da dem han kender i de svenske ikkeskove ?

Kan de ikke finde nogen danske kællinger, der kan holde dem ud ?

--
Ejvind

Fra : N/A

Dato : 29-11-05 09:42

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 29-11-05 09:42

Jens wrote:

> han har da fliseluderen såhhh
> men hun må sgu også være svensker siden hun gider forsørge den bums ?

Carl Astrid, det lyder da lidt svenskerbrandertagtigt ?

--
Ejvind

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-05 02:42

Ejvind Kruse wrote:

> Carl Astrid, det lyder da lidt svenskerbrandertagtigt ?

han har vel fundet carl AStrid i en kæmpe brændert i de svenske ikkeskove ?

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 30-11-05 09:04

Jens wrote:

> han har vel fundet carl AStrid i en kæmpe brændert i de svenske ikkeskove ?

Hun ligner også lidt af en hængt skovkat.

--
Ejvind

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-05 02:52

Ejvind Kruse wrote:

> Hun ligner også lidt af en hængt skovkat.

ja sådan en som tumler rundt uden for nordvang ?

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 01-12-05 09:01

Jens wrote:

> ja sådan en som tumler rundt uden for nordvang ?

Hvad laver du selv derude ?

--
Ejvind

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-05 17:16

Ejvind Kruse wrote:

> Hvad laver du selv derude ?

du sagde da du blev lukket ud torsdag aften ?

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 04-12-05 09:29

Jens wrote:

> du sagde da du blev lukket ud torsdag aften ?

Ja, ud af OUH.

--
Ejvind

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-05 18:48

Ejvind Kruse wrote:

> Ja, ud af OUH.

du sagde da NV ?

Fra : Bøf

Dato : 07-12-05 14:48

"Jens - Bo M Mogensen er filterbøsse" <,> wrote in message

> du sagde da NV ?

Fut over i chatkassen med jer!

/Bøf

Fra : Kent Friis

Dato : 10-11-05 23:39

> [...]
> ville prøve linux på. Problemet er bare at jeg er kommet til at formatere
> pcén så derfor kan jeg ikke komme til at installere noget.

Hvorfor er det lige du ikke kan installere noget (det er et OS vi
snakker om), når maskinen er formateret?

I med en installations-CD, der er jo ikke noget at være nervøs for
når disken allerede er blank.

Mvh
Kent