regnskabsprogram
Fra : Henrik

Dato : 10-11-05 10:55

Jeg beklager hvis jeg har ramt ind i en forkert gruppe, men er på lidt bar
grund om emnet, så jeg håber på jeres forståelse - og ikke mindst hjælp .

Jeg er netop blevet valgt som revisor i en nystartet sportsklub og mangler
et lille enkelt og gratisprogram til at styre regnskabet med (lad mig
indrømme, det er ikke mit gebet ellers).

Håber på jeres hjælp, på forhånd tak

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 10-11-05 11:04

Den 09-11-2005 kl. 14.19 skrev Claus Agerskov her i gruppen:

Det kan man godt. Her er nogle gratis:

SQL Ledger
http://www.sql-ledger.com/
Kræver dog en del at installere, men har ingen begrænsninger. Er fri
software/Open Source. Udviklet i Perl mod PostgreSQL-databaseserveren.

SQL-Finans
http://www.sqlfinans.dk/
Kræver dog en del at installere, men har ingen begrænsninger. Er fri
software/Open Source. Udviklet i Perl mod PostgreSQL-databaseserveren.

A+
http://www.aslani.dk/
Lille regnskabsprogram som kræver Java.

DEMO Net-KasseKladde*Årsregnskab:
http://www.stjernerevision.suite.dk/AaretsGaver/Aarets_gave.
Microsoft Excel-regnark med 100 gratis kassekladdelinjer.

FriFinans
http://www.frifinans.dk/
Er dog ikke kommet i en brugbar udgave endnu, men påregner at være klar
januar 2006. Er fri software/Open Source. Udviklet i Java op mod en JBoss-
server.

--
Lars Brink
Colombia.dk - Colombia, Sydamerika fansite!

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-05 11:07

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev i en meddelelse
> [...]
> et lille enkelt og gratisprogram til at styre regnskabet med (lad mig
> indrømme, det er ikke mit gebet ellers).

Hej Henrik

Du kan kigge på http://www.stoneware.dk/, hvor der er et gratis- eller
betalingsprogram, alt efter hvor mange poster, du opretter. Det hedder
SummaSummarum.

Mvh. Claus Petersen

Fra : tipsliga.1go.dk

Dato : 10-11-05 15:04

Har selv brugt SummaSummarum i 4 år - det passer perfekt til en lille
forening
og det er enkelt at gå til

Fra : Basil

Dato : 10-11-05 17:53

tipsliga.1go.dk skrev d. 10-11-2005 i meddelelse
<4373529a$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:
> [...]
> og det er enkelt at gå til
> LØ
>
> "Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse

På posthuset har de IDG udgivelse omhandlende SummaSumarum, så jeg i
går.
Det kan hjælpen hvis/når nøden er størst.
Kai

Fra : alexbo

Dato : 10-11-05 11:18

"Henrik" skrev

> Jeg er netop blevet valgt som revisor i en nystartet sportsklub og mangler
> et lille enkelt og gratisprogram til at styre regnskabet med (lad mig
> indrømme, det er ikke mit gebet ellers).

Det vil normalt være kasseren der styrer regnskabet, og revisoren der
kontrollerer, så du skal nok tale med kasseren om hvordan det skal køre.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik

Dato : 10-11-05 16:24

"alexbo" skrev i en meddelelse

> Det vil normalt være kasseren der styrer regnskabet, og revisoren der
> kontrollerer, så du skal nok tale med kasseren om hvordan det skal køre.

Hmm, det viser blot at de har fået valgt den rette til posten, når jeg
åbenbart ikke har begreb om hvad min funktion er

Men findes der et simpelt lille foreningsprogram, hvor udgifter kan tastes
ind og regnskab kan printes ud fra ?

Fra : alexbo

Dato : 10-11-05 17:08

"Henrik" skrev

> Hmm, det viser blot at de har fået valgt den rette til posten, når jeg
> åbenbart ikke har begreb om hvad min funktion er
Næh, men så er det udmærket at spørge her, ellers kommer kasseren en dag, og
vil have din underskrift på noget du ikke ved noget om.

> Men findes der et simpelt lille foreningsprogram, hvor udgifter kan tastes
> ind og regnskab kan printes ud fra ?
Jeg har ikke nogen forslag, jeg bruger Excel, men SummaSumarum får god
omtale her i NGén.

mvh
Alex Christensen

Fra : Erik Rasmussen

Dato : 11-11-05 21:58

> [...]
> et lille enkelt og gratisprogram til at styre regnskabet med (lad mig
> indrømme, det er ikke mit gebet ellers).

Hvordan har du tænkt dig at gribe det an når du ikke har en "skid" forstand
på regnskab ?
En revisor SKAL være lige så dygtig eller bedre dygtigere end en
regnskabsfører

Jeg kunne godt bruge en elektriker samt en murer, men jeg har ikke en "skid"
forstand på at udvide EL-faser så jeg
kan få noget mere strøm ud af måleren

vh ER

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-05 23:07

"Erik Rasmussen" <Erik@Rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg kunne godt bruge en elektriker samt en murer, men jeg har ikke en
> "skid" forstand på at udvide EL-faser så jeg

Hej
Blot et oplysende spørgsmål, er du, Henrik, er du valgt til revisor har
foreningen vel en kasserer der passer pengekassen og fører selve
regnskabet... Og laver papir udskrift til revisor..
Som revisor, eller rettere bilagskontrollant, er det "blot" at konstatere at
alle poster har bilag og at de er ført under hanholdsvis udgift og indtægt,
samt selvfølgeligt checke sammentælling .
Det burde du kunne gøre med en lommeregner, at du selv taster det i et
regnskabsprogram er vist skudt over formålet med at kontrollere posterne er
ført..

mvh
Preben

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-05 16:40

"Preben Larsen" <oz6p(a)qrz.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det burde du kunne gøre med en lommeregner, at du selv taster det i et
> regnskabsprogram er vist skudt over formålet med at kontrollere posterne

Det er i øvrigt lige så vigtigt, at man tjekker den ene vej såvel som den
anden vej.

Altså tjekker vha. stikprøver, om bilagene i mappen svarer overens med de
bogførte bilag. Og den anden vej, om der findes bilag i mappen til alle de
bogførte posteringer og om de svarer overens.

Jeg mener ikke, at det er nødvendigt decideret at tælle sammen med en
lommeregner, hvis det er bogført i et bogføringsprogram, idet den selv
tæller rigtigt sammen. Er det lavet i Excel, så skal der selvfølgelig tælles
efter.

Det er også en god ide, at tjekke efter, om bankkontoen / kontiene stemmer
overens med bogføringen.

Noget andet, som er gældende i en sportsklub, er, at man også bør revidere
medlemslisten. Om den stemmer overens med virkeligheden. Ikke mindst fordi
den har indflydelse på medlemstilskud fra det offentlige m.v.