Kansas hjælper kreationisterne
Fra : Vidal

Dato : 09-11-05 14:42

Skoleudvalget for Kansas (State Board of Education) har vedtaget,
at man i undervisningen skal stille spørgsmålstegn ved evolution og
omdefinere videnskab (science) til at inkludere andre opfattelser en
'naturlige' forklaringer.

Man anbefaler at skolerne skal undervise i 'den betydeligt offentlige
og videnskabelige kontroversitet', der omgiver livets opståen.

Andre påpeger, det kun er kreationisterne, der opfatter det som
kontroversielt.

Afstemningsresultatet var 4 mod 2 for den nye bestemmelse.

En af dem, der stemte imod udtaler: Jeg er bestemt ikke her for
aat ændre nogens tro, men jeg ville ønske iI ikke ville ændre
videnskaben for at passe den ind i jeres tro.

Se f.eks:

http://www.latimes.com/news/nationworld/nation/la-na-evolution9nov09,0,416642.story?coll=la-home-nation

--
Venlig hilsen,