Toilet der lugter
Fra : Helle

Dato : 09-11-05 11:08

De seneste par mdr er mit toilet begynte at lugte rigtig grimt. Jeg er
rimelig sikker på at lugten kommer fra nede i toilettet. Det er virkelig
underligt.

Selvom jeg gør grundigt rent og renser toilettet nede i flere gange om ugen
så er der en STANK af gammel urin nede i toilettet. Jeg forstår virkelig
ikke hvorfor...
Det lugter seriøst som et rigtig ulækkert offentligt toilet der virkelig
stinker af urin. Rimelig pinligt for folk kan jo tro jeg ikke gør rent -men
det gør jeg altså flere gange om ugen!

Stanken er der også få timer efter jeg lige har gjort toilettet grundigt
rent.

Er der nogen der har oplevet det samme? og hvad kan jeg gøre ved det? der er
fint vand i toilettet som der skal være. Dog har toilettet tendens til at
løbe lidt (ved ikke om det kan have noget med det at gøre, men tvivler).

Jeg er ved at være godt desperart for det er bestemt ikke nogen rar lugt.

Hjælp

Mvh Helle

Fra : Holst

Dato : 09-11-05 11:16

Helle wrote:

> Hjælp

Prøv at gøre resten af badeværelset rent. Visse mænd har endog meget
dårlige evner til at ramme toiletkummen, når de absolut skal stå op og
pisse.

Fra : Helle

Dato : 09-11-05 13:29

> Prøv at gøre resten af badeværelset rent. Visse mænd har endog meget
> dårlige evner til at ramme toiletkummen, når de absolut skal stå op og
> pisse.

Hele badeværelset får skam en ordentlig tur men det er MEGET tydeligt at
lugten stammer fra toilettet.
I øvrigt står min kæreste ikke op når han tisser - han sidder altid ned.

Mvh Helle

Fra : Torben

Dato : 09-11-05 15:35

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lugten stammer fra toilettet.
> I øvrigt står min kæreste ikke op når han tisser - han sidder altid ned.

Han ?

Fra : Preben Andersen

Dato : 09-11-05 16:20

"Torben" <trp@(remove)hajq.dk> wrote in message

> Han ?

ROTFL

mvh
Preben

Fra : Jens G

Dato : 09-11-05 16:37

On Wed, 9 Nov 2005 13:28:56 +0100, "Helle" <mail@hellenielsen.dk>
wrote:

>Hele badeværelset får skam en ordentlig tur men det er MEGET tydeligt at
>lugten stammer fra toilettet.
>I øvrigt står min kæreste ikke op når han tisser - han sidder altid ned.

Han bilder dig noget ind. Det er genetisk bestemt at mænd står op og
tisser, med mindre han er fysisk afskåret fra det

Men, som en anden skriver, så afmonter sædet og gør det og hullerne
grundigt rent. Der siver meget snask ind i gennemføringen.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Gert

Dato : 09-11-05 17:35

wrote:

>I øvrigt står min kæreste ikke op når han tisser - han sidder altid ned.

Det lyder da besværligt

Nå, men har du gjort grundigt rent med en svamp helt oppe - inde under
den kant der er hele vejen rundt, der hvor vandet kommer ud ?

Prøv at kigge op i mellemrummet med et spejl..

Fra : Helle

Dato : 09-11-05 20:30

> Nå, men har du gjort grundigt rent med en svamp helt oppe - inde under
> den kant der er hele vejen rundt, der hvor vandet kommer ud ?
>
> Prøv at kigge op i mellemrummet med et spejl..

Det har jeg faktisk ikke gjort, nej. Så det vil jeg da straks gøre i morgen.
Kan det godt give lugtgener hvis man ikke har rengjort kanten der? hvad skal
jeg evt bruge af rengøringsmidler til det?

Mvh Helle

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-11-05 21:06

> Kan det godt give lugtgener hvis man ikke har rengjort kanten der? hvad
> skal jeg evt bruge af rengøringsmidler til det?

Du skal ikke bruge forskellige rengøringsmidler i et wc. Kun en slags, og
wc-rens er en udmærket ting.

Mvh Maria

Fra : Helle

Dato : 09-11-05 22:42

> Du skal ikke bruge forskellige rengøringsmidler i et wc. Kun en slags, og
> wc-rens er en udmærket ting.
>
> Mvh Maria

Normalt bruger jeg også kun wc rens og så tørrer toilettet af udenpå i vand
med ajax. Men for at rense kanten oppe under hvor vandet kommer ud, skal jeg
da bruge wc rens på en tandbørste f.eks? eller noget mere skrapt?

Mvh Helle

Fra : Gert

Dato : 09-11-05 23:37

On Wed, 9 Nov 2005 22:41:37 +0100, "Helle" <mail@hellenielsen.dk>
wrote:
>Men for at rense kanten oppe under hvor vandet kommer ud, skal jeg
>da bruge wc rens på en tandbørste f.eks?

Jeps, eller brug en grov svamp.

Fra : JS

Dato : 10-11-05 11:38

> Normalt bruger jeg også kun wc rens og så tørrer toilettet af udenpå i
> vand med ajax. Men for at rense kanten oppe under hvor vandet kommer ud,
> skal jeg da bruge wc rens på en tandbørste f.eks? eller noget mere skrapt?

Du kan også købe toiletbørster der har en lille side-børste til formålet.

Fra : Preben Andersen

Dato : 09-11-05 18:00

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> wrote in message

> I øvrigt står min kæreste ikke op når han tisser - han sidder altid ned.

Er det ikke lidt besværligt på et urinal?

mvh
Preben

Fra : JS

Dato : 10-11-05 11:37

> [...]
> lugten stammer fra toilettet.
> I øvrigt står min kæreste ikke op når han tisser - han sidder altid ned.

Der er sgu da ingen mænd med respekt for sig selv der sidder ned og tisser?

Fra : Steen Suder

Dato : 10-11-05 13:11

JS wrote:

> "Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Der er sgu da ingen mænd med respekt for sig selv der sidder ned og
> tisser?

Såh? En mand, der har behov for at stå op for at tisse for at bevise sin
selvrespekt, er vel ikke en mand?!

- Ganske som en rigtig mand hviler så meget i sig selv og har så meget
selvrespekt og styr på sin seksualitet, at han ikke har problemer med
at tage på bøssebar

Jeg pisser, som det passer mig

OT, FUT: dk.livssyn

--
Steen Suder

Fra : JS

Dato : 11-11-05 11:46

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse

> <KLIP>

> Såh? En mand, der har behov for at stå op for at tisse for at bevise sin
> selvrespekt, er vel ikke en mand?!

Hvorfor gøre det sværere end det er?

Fra : GB

Dato : 11-11-05 22:45

Steen Suder <sfs_news_spam@suder.dk> wrote in news:5106950.urJgIQE8k1
@eddie:

> Såh? En mand, der har behov for at stå op for at tisse for at bevise sin
> selvrespekt, er vel ikke en mand?!

Desuden bør man af hensyn til Menneskehedens Fremtidige Overleven altid
medtage et syltetøjs-glas med skrue-låg til at skide i. Skruelåget gør, at
man ikke irriterer sine medmennesker unødigt.

Og ring så til Bo Warming.

GB

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 10-11-05 13:13

On Thu, 10 Nov 2005 11:36:48 +0100, "JS" <js_539@hotmail.com> wrote:

>Der er sgu da ingen mænd med respekt for sig selv der sidder ned og tisser?

jo da - hvis den er meget lang (ellers ens ben er meget korte og
brædtet har svært ved at holde sig selv oppe

Fra : Heidi

Dato : 10-11-05 19:19

jubija@yahoo.dk wrote:

> jo da - hvis den er meget lang (ellers ens ben er meget korte og
> brædtet har svært ved at holde sig selv oppe

Eller hvis man bare ynder at sidde og læse feks. reklamer imens
Eller bar er for doven til at stå op...

--
Heidi

Fra : Carsten Keller

Dato : 09-11-05 11:50

> [...]
> De seneste par mdr er mit toilet begynte at lugte rigtig grimt. Jeg er
> rimelig sikker på at lugten kommer fra nede i toilettet. Det er virkelig

Hvor sikker er du på den kommer fra kummen? Prøv at se om du kan få din næse
om bag toilettet og se om der måske skulle være en utæthed mellem toilettet
og faldstammen. Er det med P eller S-lås?

Keller

Fra : Helle

Dato : 09-11-05 13:33

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> næse om bag toilettet og se om der måske skulle være en utæthed mellem
> toilettet og faldstammen. Er det med P eller S-lås?

Jeg har ligget og kravlet rundt om toilettet og snust til det (har helt
sikkert set sjovt ud!!). Jeg synes stadig at det lugter som om stanken
kommer fra selve toilettet/nede i. Jeg har aldrig oplevet noget vand på
gulvet fra toilettet.
Nu ved jeg ikke lige helt hvad P og S lås er, - kan du uddybe hvordan jeg
ser det?

Mvh Helle

Fra : Carsten Keller

Dato : 09-11-05 13:46

> [...]
> sikkert set sjovt ud!!). Jeg synes stadig at det lugter som om stanken
> kommer fra selve toilettet/nede i. Jeg har aldrig oplevet noget vand på

Der behøver ikke komme vand ud på gulvet, hvis afløbet mellem toilet og
faldstamme/kloak er utæt kan der måske sive luft ud.

> Nu ved jeg ikke lige helt hvad P og S lås er, - kan du uddybe hvordan jeg
> ser det?

P-lås har "udkast" bagud, S-lås er nedad.

Det var mest noget med om du kunne se tilslutningen mellem afløbet og
toilettet. Da jeg fik installeret et par nye toiletter (af min svigerfar)
var han ikke påpasselig nok med at få dem til at passe ind i afløbet. Hullet
var heldigvis øverst i røret, men der kunne sive luft ud der jo skabte en
temmelig træls lugt. Men ikke nogen en gang fugemasse ikke kunne kurrere

Keller

Fra : Helle

Dato : 09-11-05 14:25

> [...]
> Hullet var heldigvis øverst i røret, men der kunne sive luft ud der jo
> skabte en temmelig træls lugt. Men ikke nogen en gang fugemasse ikke kunne

Jamen så tror jeg det er en S-lås røret går ned i gulvet og ikke ind i
væggen. Det kan godt være det er utæt...kan det evt være utæt der hvor
sisternen sidder fast på toilettet? ved samlingen? det lugter ikke som om
det kommer nede fra røret som går ned i gulvet men nærmere som i kummen
eller ved samlingen mellem toilet og sisterne. Kan jeg evt give det en gang
silikone ved samlingen eller?

Ja som du kan høre så er jeg ikke just vvs-kvinde

Mvh Helle

Fra : Peter Schrøder

Dato : 09-11-05 12:44

Helle skrev:
> Jeg er ved at være godt desperart for det er bestemt ikke nogen rar
> lugt.

Husk evt. reven mellem kumme og cisterne, samt
beslagene på toiletsædet og hullerne til beslagene
i kummen. Der kan gemme sig mange gode ting.
Fugen mellem gulv og toilet kan også være
synderen.

Peter Schrøder

Fra : Helle

Dato : 09-11-05 13:34

"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> beslagene på toiletsædet og hullerne til beslagene
> i kummen. Der kan gemme sig mange gode ting.
> Fugen mellem gulv og toilet kan også være

Ja der gør jeg nu altid grundigt rent for du har ret i, at der kan samle sig
rigtig meget skidt der. Nu snakker du om fugen mellem gulv og toilet - hmm,
hvad kan jeg gøre ved det? der er lagt en tyk silikonekant rundt lang
toilettet på fliserne.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 09-11-05 14:26

Helle skrev:
> [...]
> og toilet - hmm, hvad kan jeg gøre ved det? der er lagt en tyk
> silikonekant rundt lang toilettet på fliserne.

Hvis siliconefugen ser hel og fin ud, er det næppe
der problemet opstår.
Jeg hælder stadig mest til sædemekanismen. Prøv evt
at afmontere sædet og adskille de forskellige dele
for at kunne rense dem ordentligt.

Peter Schrøder

Fra : Helle

Dato : 09-11-05 14:55

> [...]
> der problemet opstår.
> Jeg hælder stadig mest til sædemekanismen. Prøv evt
> at afmontere sædet og adskille de forskellige dele

Hmm, det må jeg prøve...det er da et forsøg værd. Jeg har ellers været MEGET
grundig med både klorin, eddike, Ajax, klude, vatpinde osv.

Mvh Helle

Fra : Calle

Dato : 09-11-05 14:48

> [...]
hmm,
> hvad kan jeg gøre ved det? der er lagt en tyk silikonekant rundt lang

Vi har døjet med det samme i flere år.
Toilettet blev afmonteret og undersøg og opsat igen i byggesilikone
men intet hjalp, efter brug lagde vi et stykke plastik under sædet, det
tog lugten.
Men så kom løsningen - En dag det regnede meget kraftigt kom hele lor...
op af gulvafløbet i bruserkabinen - En tilkaldt kloakmester konstaterede
at et rør ud til skelbrønden var kollapset og vores brønd var fyldt helt op
med noget der lugtede grimt.
Nye rør ud til skelbrønden løste vores problem totalt )
Kan det måske være lidt af det samme hos dig ?

Venlig hilsen -
Calle

Fra : Helle

Dato : 09-11-05 14:57

> [...]
> med noget der lugtede grimt.
> Nye rør ud til skelbrønden løste vores problem totalt )
> Kan det måske være lidt af det samme hos dig ?

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med at ligge plastik under sædet efter
brug?

Om det er det samme der er galt her ved jeg ikke, men jeg ved bare at
toilettet trækker fint og hurtigt ud og alle kloakkerne her i lejligheden
suger rigtig godt. Der er ikke lugt fra nogen andre
kloakker/riste/brusekabine osv.

Mvh Helle

Fra : Calle

Dato : 09-11-05 15:20

> [...]
> toilettet trækker fint og hurtigt ud og alle kloakkerne her i lejligheden
> suger rigtig godt. Der er ikke lugt fra nogen andre

Løft sædet og læg så et stykke plastik eller skumgummi der er lidt større
en toilettet
- slå sædet ned på plast/skumg.stykket der så ligger i klemme og lukker.
Du kan jo på denne måde konstatere om lugten kommer fra det
vand der står i bunden af toilettet - det gjorde den i vores
tilfælde.

Venlig hilsen -
Calle.

Fra : Leonard

Dato : 09-11-05 15:24

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> wrote:

>Jeg er ikke helt med på hvad du mener med at ligge plastik under sædet efter
>brug?

Løft sædet og træk noget vitavrap over kummen, så der lukkes ned til
vandet. - læg noget papir over vitavrapfilmen, så den kan ses, det kan
være ret ubehageligt at bruge wcet uden at opdage det.

Så kan du efter en times tid lugte efter igen og finde ud af om det
kommer nede fra kummen eller et andet sted fra.
--
Leonard
http://rasmusmaler.dk/ - hvis du skal have malet

Fra : Henning

Dato : 09-11-05 14:31

On Wed, 9 Nov 2005 11:07:39 +0100, "Helle" <mail@hellenielsen.dk>
wrote:

>De seneste par mdr er mit toilet begynte at lugte rigtig grimt. Jeg er
>rimelig sikker på at lugten kommer fra nede i toilettet. Det er virkelig
>underligt.

Prøv et andet rengøringsmiddel - man kan få noget blåt rens, som
stinker forfærdeligt - kunne minde om urin! Det gør måske rent, men en
lige så vigtig del er at det dufter!

Fra : .J.S...

Dato : 09-11-05 18:15

> [...]
> tvivler).
>
> Jeg er ved at være godt desperart for det er bestemt ikke nogen rar lugt.

Har du brugt meget syre eller skure pulver ??

Syre kan ødelægge emaljen så den bliver fuld af små huller.

Jeg havde brugt lige rigeligt med syre i mit gamle toilet, og til sidst var
glasuren så hullet at det var umuligt at få det til at holde op med at
lugte.
Nu var det så samtidigt slidt op i mekanismen så jeg skiftede det ud.

mvh/JS

Fra : Helle

Dato : 09-11-05 20:27

> [...]
> lugte.
> Nu var det så samtidigt slidt op i mekanismen så jeg skiftede det ud.

Jeg har aldrig selv brugt andet end alm toiletrens med citrusduft, men om
andre lejere som boede her før mig har gjort det, skal jeg ikke kunne sige.
Dog synes jeg ikke problemet kom før nogle mdr efter jeg flyttede ind. Men
jeg synes umiddelbart ikke det ser ud som om det er hullet i emaljen...

Mvh Helle

Fra : Steen Suder

Dato : 09-11-05 18:57

Helle wrote:

> [...]
>
> Selvom jeg gør grundigt rent og renser toilettet nede i flere gange om
> ugen så er der en STANK af gammel urin nede i toilettet. Jeg forstår

Undersøg om skyllet kommer ud hele vejen rundt under skyllekanten.
Jeg har været ude for at de forreste 20-30cm af skyllekanten i vandret
retning ikke blev "berørt grundigt" af skyllet og det gav lugt på trods
af rengøring.

<KLIP>

--
Steen Suder

Fra : Helle

Dato : 09-11-05 20:28

> [...]
> Jeg har været ude for at de forreste 20-30cm af skyllekanten i vandret
> retning ikke blev "berørt grundigt" af skyllet og det gav lugt på trods

Jeg tror faktisk du har fat i problemet der - har lige stået og nærstuderet
toilettet når det skyller og det er et problem at den ikke får skyllet sådan
rigtig godt foran. Men hvad gør jeg ved det?

Mvh Helle

Fra : Anette

Dato : 09-11-05 21:45

Helle wrote:
> Jeg tror faktisk du har fat i problemet der - har lige stået og
> nærstuderet toilettet når det skyller og det er et problem at den
> ikke får skyllet sådan rigtig godt foran. Men hvad gør jeg ved det?

Lige et tip jeg fik engang - og som virker glimrende.

Du skrev at cisternen løb lidt, så hvis du kan- så luk for vandtilførslen
til cisternen. ( Sørg for at ingen skal bruge wc'et de næste par timer
Fat en flaske toiletrens med "indbygget kalkfjerner" - f.eks Klosan - sprøjt
op under kanten hele vejen rundt. Tag en rulle toiletpapir, og rul et par
lange stykker ud, form dem som en " pølse", hæld dem over med toiletrens og
prop de våde/fugtede "pølser" op under kanten hele vejen rundt.
Lad det stå et par timer. Fyld vand på cisternen og skyl. Gentag processen
til kalken er væk og det føles glat.
Og - få så også lavet den cisterne - det er dyrt på vandregningen og det
giver de kalkaflejringer der lugter.

God arbejdslyst

/ Anette

Fra : Helle

Dato : 10-11-05 12:49

> [...]
> til kalken er væk og det føles glat.
> Og - få så også lavet den cisterne - det er dyrt på vandregningen og det

Så nu har jeg gjort som skrevet. Jeg tog noget vat og så alm. eddike som jeg
gennemblødte vattet med (eddike afkalker jo). Og så fik det ellers lov at
stå og sjappe i det i 3 timer. Da jeg tog vattet ud af revnen var det godt
nok brunt og ulækkert! Bvadr! Jeg skruppede grundigt med en tandbørste (bare
rolig, tog kærestens ) og hold op hvor der løb meget brun sjap ned i
toilettet. Fy for pokker. Gad vide om det er alt det brune der har siddet og
lugtet? jeg kan ikke lugte andet end eddike lige nu - men det lugter her
tilgengæld også af i hele lejligheden Tror lige jeg skal give det et par
gange til af samme tur.

Tak for tippet.

Mvh Helle

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 10-11-05 13:21

On Thu, 10 Nov 2005 12:48:33 +0100, "Helle" <mail@hellenielsen.dk>
wrote:

> [...]
>lugtet? jeg kan ikke lugte andet end eddike lige nu - men det lugter her
>tilgengæld også af i hele lejligheden Tror lige jeg skal give det et par

Det er kalk, du har fjernet - den brune farve skyldes okker. Det
lugter ikke i sig selv, men overfladen er porøs, så der kan måske godt
gemme sig lidt ildelugtende afsondringer fra brugerne deri.

Et tip:

Jeg har købt en af disse her "stinkende" toiletparfumer (som hænger på
siden af kummen), hvor der skylles en lille sjat ud hver gang man
trækker. Da den endelig var tom fyldte jeg den op med alm. WC-rens.
Det tager alle kalkaflejringer i opløbet og desinficerer desuden
kummen hver gang man skyller. Og så dufter den mere "kemisk rent" end
den kvalme kombination af bimmelim/bummelum og
blomster-eng/nåletræer/og hvad ved jeg..

Lars

Fra : Helle

Dato : 10-11-05 15:41

> [...]
> den kvalme kombination af bimmelim/bummelum og
> blomster-eng/nåletræer/og hvad ved jeg..

Det var selvfølgelig en god ide. Men er det ikke også en slags toiletrens
der er i dem? det troede jeg egentlig. Og du har ret: det er nogle yderst
specielle dufte de kommer i. Helt ærligt: hvorfor skal ens toilet dufte af
æble, mint eller nåletræer?

Mvh Helle

Fra : Holst

Dato : 10-11-05 15:50

Helle wrote:

> [...]
> specielle dufte de kommer i. Helt ærligt: hvorfor skal ens toilet dufte af

Du bruger almindelig toiletrens med citrusduft. Hvorfor gør du det?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-11-05 17:06

On Thu, 10 Nov 2005 15:49:48 +0100, Holst <newsnov05@shelter.dk> wrote:

>Du bruger almindelig toiletrens med citrusduft. Hvorfor gør du det?

Man kan jo dårligt købe noget uden at det duft.... lugter af citrus
WC-rens, æbleskiver, koldskål ..... det skulle end ikke undre mig hvis
man oversprøjtede citrustræerne som sælges i de danske havecentre med
citrusduft ......

Nej, jeg kan ikke li' citrus.

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Fra : Helle

Dato : 10-11-05 18:49

> Du bruger almindelig toiletrens med citrusduft. Hvorfor gør du det?

Hvad skulle jeg ellers bruge? og jeg kan godt lide citrusduften.

Fra : S.B.

Dato : 11-11-05 18:20

> [...]
> siddet og lugtet? jeg kan ikke lugte andet end eddike lige nu - men det
> lugter her tilgengæld også af i hele lejligheden Tror lige jeg skal

Prøv at kigge efter om toilettet slutter helt tæt nede ved gulvet, hvor det
går over i kloakrøret.
er fugemassen revnet eller evt. blevet hullet, kan det give samme lugt

Steen

Fra : Steen Suder

Dato : 13-11-05 23:15

Steen Suder wrote:

> [...]
> Jeg har været ude for at de forreste 20-30cm af skyllekanten i vandret
> retning ikke blev "berørt grundigt" af skyllet og det gav lugt på

Efter at have skilt et Ifö Cera ad her i weekenden kan jeg supplere med
følgende:
I et Ifö Cera og dermed muligvis også andre toiletter, sidder der en
vandfordeler under cisternen. Formålet med denne er at lede vandet i to
"halvdele" ind i hver sin skyllekant i hhv. venstre og højre side af
kummen.
Denne vandfordeler er i mit tilfælde af plast og var "sat til" med store
kager af kalk og okker-aflejringer.
Da de først blev knækket af blev skyllet meget kraftigere.

For at kunne komme til denne vandfordeler, skal cisternen tages af.
Jeg kunne finde tegningerne på Ifös hjemmeside, så det er ikke så
kompliceret.

--
Steen Suder

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 09-11-05 20:32

On Wed, 9 Nov 2005 11:07:39 +0100, "Helle" <mail@hellenielsen.dk>
wrote:
klip

> [...]
>
>Jeg er ved at være godt desperart for det er bestemt ikke nogen rar lugt.

Jeg havde håbet på at en VVSer ville svare, jeg har ikke selv så
megen forstand på det. Er det et enfamilie hus ?
Jeg ved om et par stykker, som havde problemet med faldstammen,
der skal være aftræk fra den. I nogle huse er der ført et rør op
fra faldstammen, og helt oven ud. Hvis der er dårlig aftræk, kan
gassen presses op. Da det ikke er min egen erfaring, håber jeg at
jeg opfattede det rigtigt.
mvh Ebbe

Fra : Niels Lång

Dato : 10-11-05 12:03

Hej Helle
Det kan være afløbet fra toilet der er utæt , der hvor det går i
gulvet.

Fra : Helle

Dato : 10-11-05 12:46

"Niels Lång (slet 38S7T)" <nila@38S7Tprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Helle
> Det kan være afløbet fra toilet der er utæt , der hvor det går i
> gulvet.

Ja den tanke havde jeg også, men så ville jeg vel kunne se det på gulvet?
der er ikke skyggen af noget fugtigt. og jeg synes jo stanken er værst nede
i toilettet.

Mvh Helle

Fra : TT

Dato : 11-11-05 23:29

wrote:

> [...]
>løbe lidt (ved ikke om det kan have noget med det at gøre, men tvivler).

Hej Helle,

Vi har oplevet præcis det samme som dig. Forskellen er dog, at lugten
kom fra et toilet i et 50 år gammelt hus vi netop havde købt. Og jeg
må give dig ret, det lugter af den strideste urin. De første par uger
troede jeg egentlig det var mig der stank, idet jeg kun bemærkede
lugten når jeg stod og tissede. Efter at have strammet op om den
personlige hygiejne begyndte jeg dog at fokusere på toilettet.

I starten troede vi at lugten kom fra fugen mellem toilettet og
gulvet. Den var gammel og kunne sikkert have suget meget urin til sig
på 50 år. Men ligesom i dit tilfælde kom lugten nede fra selve kummen.

Efter mange virkningsløse rengøringer bemærkede jeg, at når man trak
ud, så kom der intet vand ud under kanten(som i kalder den) foran i
midten. Altså ud mod mig. Det var sikkert stoppet af kalk, men jeg
iværksatte en grundig rengøring under kanten i midten med en lille
strid børste der lige kunne gå op, og der kom meget guf ud. Og siden
den dag har toilettet faktisk ikke lugtet. Så jeg vil, lige som andre
i tråden, anbefale dig at gøre grundigt rent op under kanten.

MVH

Torben

Fra : Helle

Dato : 12-11-05 00:41

> [...]
> den dag har toilettet faktisk ikke lugtet. Så jeg vil, lige som andre
> i tråden, anbefale dig at gøre grundigt rent op under kanten.

Tusind tak for dit svar. Jeg prøvede at gøre rent under kanten den anden dag
og det har vidst hjulpet - men det får lige nogle flere ture. Jeg ved ikke
hvor gammelt mit toilet er men en del år er det da og hold op hvor der
kom meget brunt stads og skidt ud da jeg gjorde rent der den anden dag. Jeg
sætter det i blød igen her i weekenden med vat badet i eddike og så får det
ellers den store tur med tandbørsten igen.

Rart jeg ikke er den eneste der har prøvet det her - jeg troede nemlig også
det var kattene eller kæresten der pissede på gulvet

Mvh Helle

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-11-05 07:56

Helle (mail@hellenielsen.dk) skrev i
43752c0e$0$185$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> [...]
> gjorde rent der den anden dag. Jeg sætter det i blød igen her i
> weekenden med vat badet i eddike og så får det ellers den store tur

Har også lige været turen igennem på vores gamle toilet. Min løsning var at
spule med en vandslange op under kanten. Nu skyller det hele vejen rundt.

--
Martin Petersen

Fra : Aksel Petersen

Dato : 13-11-05 20:40

Jeg kender lidt til denne ulempe. Vi fik renoveret vores badeværelse bla.
a. med nyt gulv og nyt toilet. Siden da har vi bemærket en grim
stank i badeværelset. Efter lang tids strid med VVS-manden gik han med til
at løfte toilettet af. Da så vi årsagen. Afløbet fra "kummen" var
monteret skævt, så gummipakningen ikke sluttede tæt. Toilettet har en
"klap"
bagtil, som ikke lukker tæt, og stanken kom fra faldstammen
og ud gennem utætheden ved dækslet.
Noget lignende kunne være en mulighed hos dig. (Jeg har ikke læst alle de
mange indlæg der er i denne tråd)
Venlig hilsen
Aksel

Fra : Mic

Dato : 13-11-05 20:57

tjek siliconefugen ned ved gulvet. der kan godt være en revne hvor tiss mm
ligger og lugter....
mvh mic