proftpd, undgå bruger tilgår undermapper
Fra : Kasper Johansen

Dato : 07-11-05 16:45

Hej gruppe.

Jeg har installeret proftpd på min server med MySQL authentication.

Hver bruger har derfor et homedir, hvor det er meningen at de KUN skal have
mulighed for at tilgå denne mapper og eventuelle undermapper.

Problemet er at de bare "starter" med at sure i homediret, man sagtens kan
gå tilbage til hele roden af serveren.

Hvordan løser jeg dette problem? Regner med at det bare er en simpel linje i
proftpd.conf.

--
Mvh Kasper Johansen

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 07-11-05 16:47

Kasper Johansen wrote:
> [...]
> gå tilbage til hele roden af serveren.
>

> Hvordan løser jeg dette problem? Regner med at det bare er en simpel linje i

DefaultRoot i din proftpd.conf

Jørn

Fra : Kasper Johansen

Dato : 07-11-05 17:00

"Jørn Hundebøll" <spamnews2@dblue.dk> skrev i en meddelelse
> DefaultRoot i din proftpd.conf

DefaultRoot ~

Overstående løste mit problem, jeg takker.

--
Mvh Kasper Johansen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 07-11-05 16:50

"Kasper Johansen" <kasper@johansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gå tilbage til hele roden af serveren.
>

> Hvordan løser jeg dette problem? Regner med at det bare er en simpel linje

Glemte vidst lige at vise jer min proftpd.conf også ;)

http://partyworm.dk/proftpd.conf

--
Mvh Kasper Johansen