Harddiske på skrivebordet... (Ubunt
Fra : |-|enning

Dato : 06-11-05 22:48

Hvordan afskaffer jeg alle de harddiske der dukker op på mit skrivebord,
hver gang jeg har genstartet?
Jeg kan godt fjerne dem når jeg er kommet ind, inde i administration ->
diske, og derefter deaktivere dem.

Jeg har en del partitioner, NTFS, men dem behøver jeg altså ikke at have
liggende på min skrivebord.

Nogen der ved hvordan jeg fjerne dem, så de ikke ligger dér hver gang
jeg har genstartet?...

På forhånd tak :D
Mvh
- Henning

Fra : none

Dato : 07-11-05 07:10

|-|enning wrote:
> [...]
> liggende på min skrivebord.
>
> Nogen der ved hvordan jeg fjerne dem, så de ikke ligger dér hver gang

du kan umount dem.
hvis ikke du kan gøre det ved at højre klikke på dem, og vælge umount.
må du starte en terminal og skrive

sudo umount /dev/NavnPaaPartition

--
thomas

Fra : Kasper Lund

Dato : 07-11-05 09:54

On Sun, 06 Nov 2005 22:47:38 +0100, |-|enning wrote:

> Hvordan afskaffer jeg alle de harddiske der dukker op på mit skrivebord,
> hver gang jeg har genstartet?

De er sikkert blevet skrevet ind i din /etc/fstab fil af OS'et. Du kan
rette denne fil og f.eks. skrive "noauto" under options på den måde vil
diskene ikke blive mountet hver gang men kun når du skriver f.eks. "mount
/sti/til/mountpoint" evt med sudo foran.

/Kasper

Fra : Steen

Dato : 07-11-05 12:58

Kasper Lund wrote:

> [...]
> vil diskene ikke blive mountet hver gang men kun når du skriver
> f.eks. "mount /sti/til/mountpoint" evt med sudo foran.

Hvis jeg forstår Henning ret, så er han ikke interesseret i at unmounte sine
diske, han vil bare ikke have dem liggende på skrivebordet.

/steen

Fra : thomas

Dato : 07-11-05 20:42

Steen skrev:

> Hvis jeg forstår Henning ret, så er han ikke interesseret i at unmounte sine
> diske, han vil bare ikke have dem liggende på skrivebordet.
>
> /steen

du kan gøre det her

Configuration editor->apps->nautilus->desktop
fjern kryds i volumes visible

så er de mounted men ikke synlig :)

--
thomas

Fra : |-| e n n i n g

Dato : 07-11-05 21:50

thomas skrev:

> du kan gøre det her
>
> Configuration editor->apps->nautilus->desktop
> [...]

Lige det svar jeg ledte efter, nu skal bare lige afprøves :D
Tak for det!

Mvh
- Henning