CounterStrike server på Linux ?
Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 15:37

Er der nogen her som har erfaringer med at installere CS på en Linux ?

Hvordan tror i det ville køre med 3-5 mennesker som spiller over internet
med min lille Duron 650 Mhz maskine ? Jeg har SME server installeret.

Mvh. Allan

Fra : none

Dato : 06-11-05 16:17

Et meget bedre sted at spørge er http://forums.steampowered.com/forums

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 06-11-05 17:26

none wrote:

> Et meget bedre sted at spørge er http://forums.steampowered.com/forums

Man kunne også kigge lidt her:
http://www.gameadmins.com/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=27

--
Mvh Henrik.

Fra : |-| e n n i n g

Dato : 06-11-05 17:34

Allan Møller skrev:
> [...]
>
> Hvordan tror i det ville køre med 3-5 mennesker som spiller over internet
> med min lille Duron 650 Mhz maskine ? Jeg har SME server installeret.

Hent denne fil:

http://storefront.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bin

kør den, og læs hvad der nu ellers måtter stå, du skal hovedsageligt
bruge filen ./steam når du får det installeret ;)

Mhv
- Henning

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 18:02

> Hent denne fil:
> http://storefront.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bin
> kør den, og læs hvad der nu ellers måtter stå, du skal hovedsageligt bruge
> filen ./steam når du får det installeret ;)

Jeg har hentet og installeret men får fejlmeddelser.
Den mangler ban.cfg language.cfg og port 27015 er allerede i brug skriver
den.
Men jeg har vist ikke noget som kører port 27015.

Mvh. Allan

Fra : Kent Friis

Dato : 06-11-05 17:37

Den Sun, 6 Nov 2005 15:37:04 +0100 skrev Allan Møller:
> Er der nogen her som har erfaringer med at installere CS på en Linux ?
>
> Hvordan tror i det ville køre med 3-5 mennesker som spiller over internet
> med min lille Duron 650 Mhz maskine ? Jeg har SME server installeret.

Det kommer nok mere an på grafikkortet end på CPU'en.

Mvh
Kent

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-11-05 17:58

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> crashed Echelon writing

> Det kommer nok mere an på grafikkortet end på CPU'en.

Øhhh why, det er en server. Der stod ikke han skulle game på den.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kent Friis

Dato : 06-11-05 19:16

Den 06 Nov 2005 16:58:17 GMT skrev Bjarke Andersen:
> Kent Friis <nospam@nospam.invalid> crashed Echelon writing

> Øhhh why, det er en server. Der stod ikke han skulle game på den.

Der stod at han ville installere CS, og medmindre det står for
"Computer Science" (som ikke er noget man installerer, plejer
det altså at være Counter Strike. Og heromkring er spil noget man
installerer for at spille dem, og det uanset om OS'et på maskinen
hedder SME server, Windows 2003 server, eller noget helt tredje.

Mvh
Kent

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 06-11-05 19:25

Kent Friis wrote:

> [...]
> installerer for at spille dem, og det uanset om OS'et på maskinen
> hedder SME server, Windows 2003 server, eller noget helt tredje.

der skal nu ikke være x eller et super skærmkort i den maskine der er
server... den generere bare spildata til de klienter der spiller på den.

--
ulrik nielsen |
-----------------+---------------------------------------------------
from bofh | http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Kent Friis

Dato : 06-11-05 19:27

Den Sun, 06 Nov 2005 19:24:47 +0100 skrev Ulrik Nielsen:

> der skal nu ikke være x eller et super skærmkort i den maskine der er
> server... den generere bare spildata til de klienter der spiller på den.

Der stod "CS" og *IKKE* "CS server"

Derfor gik jeg i mit svar ud fra at han mente CS.

Mvh
Kent

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 06-11-05 19:36

Kent Friis wrote:

> Der stod "CS" og *IKKE* "CS server"

Prøv at læse hvad der står i subject

--
Mvh Henrik.

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 19:45

> Prøv at læse hvad der står i subject

Ok så er det på plads men jeg kan sgu ikke få det til at virke.
Får disse fejlmeddelser :
[root@netwebserver hlds]# ./hlds_run -game cstrike
Auto detecting CPU
Using AMD Optimised binary.
Auto-restarting the server on crash

Console initialized.
scandir failed:/usr/games/hlds/./valve/SAVE
scandir failed:/usr/games/hlds/./platform/SAVE
Protocol version 47
Exe version 1.1.2.5/Stdio (cstrike)
Exe build: 12:05:18 Sep 30 2005 (3213)
STEAM Auth Server
couldn't exec language.cfg
Server IP address 192.168.89.1:27015

Ved ikke om det er noget for jer herinde men prøver også steam forum.

Mvh. Allan

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 06-11-05 20:03

Allan Møller wrote:

> Ok så er det på plads men jeg kan sgu ikke få det til at virke.
> Får disse fejlmeddelser :
> [root@netwebserver hlds]# ./hlds_run -game cstrike

Du skal lige forlænge din start-kommando med at angive et map.

F.eks således:
[root@netwebserver hlds]# ./hlds_run -game cstrike +map de_dust

Jeg gør det sådan her:
../hlds_run -game cstrike +ip 83.136.89.121 -port 27015 +log off
+servercfgfile server1.cfg +mapcyclefile mapcycle1.txt -pingboost 1
+maxplayers 10 +map fy_iceworld

--
Mvh Henrik.

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 20:52

> [...]
> +maxplayers 10 +map fy_iceworld

Console initialized.
scandir failed:/usr/games/hlds/./platform/SAVE
WARNING: UDP_OpenSocket: port: 27015 bind: Cannot assign requested address
FATAL ERROR (shutting down): Couldn't allocate dedicated server IP port
27015.
Add "-debug" to the ./hlds_run command line to generate a debug.log to help
with solving this problem
Sun Nov 6 20:50:08 CET 2005: Server restart in 10 seconds
Sun Nov 6 20:50:10 CET 2005: Server Quit

Ja det lavede så nogle andre fejl. Skal jeg have åbnet op for porten ?
Hvad er det for en language.cfg der mangler ? Sjovt den ikke er med
installationen.

Mvh. Allan

Fra : none

Dato : 06-11-05 21:04

Allan Møller wrote:

> [...]
>
> Ja det lavede så nogle andre fejl. Skal jeg have åbnet op for porten ?
> Hvad er det for en language.cfg der mangler ? Sjovt den ikke er med

language.cfg er ikke dødnødvendig.. Den siger blot den ikke kan finde
den, ikke andet!

Har du husket at stoppe de andre CS servere ?
# ps -C hlds_run

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 06-11-05 23:23

Allan Møller wrote:

> Ja det lavede så nogle andre fejl. Skal jeg have åbnet op for porten ?
> Hvad er det for en language.cfg der mangler ? Sjovt den ikke er med
> installationen.

Den vil næsten altid brokke sig over diverse dimser der mangler.

Prøv at starte den op på en anden port med dette:
../hlds_run -game cstrike +map de_dust -port 27025

--
Mvh Henrik.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 07-11-05 17:16

Allan Møller wrote:

> Ja det lavede så nogle andre fejl. Skal jeg have åbnet op for porten ?
> Hvad er det for en language.cfg der mangler ? Sjovt den ikke er med
> installationen.

Hva' så - fik du det til at starte op ?

--
Mvh Henrik.

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-05 20:33

> Hva' så - fik du det til at starte op ?

Ja nu er det vist lykkedes - men desværre kun på LAN.

Jeg kan ikke starte op når jeg angiver min faste IP.

Så får jeg denne fejl :

Auto detecting CPU
Using AMD Optimised binary.
Auto-restarting the server on crash

Console initialized.
scandir failed:/usr/hlds/./valve/SAVE
scandir failed:/usr/hlds/./platform/SAVE
Protocol version 47
Exe version 1.1.2.5/Stdio (cstrike)
Exe build: 12:05:18 Sep 30 2005 (3213)
STEAM Auth Server
couldn't exec language.cfg
WARNING: UDP_OpenSocket: port: 27050 bind: Cannot assign requested address
FATAL ERROR (shutting down): Couldn't allocate dedicated server IP port
27050.
Add "-debug" to the ./hlds_run command line to generate a debug.log to help
with solving this problem
Mon Nov 7 20:32:21 CET 2005: Server restart in 10 seconds
Mon Nov 7 20:32:24 CET 2005: Server Quit

Mvh. Allan

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 07-11-05 20:49

Allan Møller wrote:

> Ja nu er det vist lykkedes - men desværre kun på LAN.
> Jeg kan ikke starte op når jeg angiver min faste IP.

Du kan kun starte serveren med en IP-adresse, som rent faktisk tilhører
maskinen.
Hvis din maskine sidder på dit LAN med en lokal IP-adresse [f.eks
192.168.89.1], så kan den kun starte op med den IP-adresse.
Fidusen med at angive en IP-adresse i din start-kommando, det er kun
aktuelt hvis maskinen har mere end 1 IP-adresse.

--
Mvh Henrik.

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-05 20:40

> Du kan kun starte serveren med en IP-adresse, som rent faktisk tilhører
> maskinen.

Ok jeg har en maskine med Linux (SME server) hvorpå jeg har installeret CS
Server.
Den maskine har 2 netkort i - 1 til LAN og et til internet.
Så den har vel 2 IP'er.

Men så er problemet hvordan jeg får den til at bruge den ip med
internetadgang.

Mvh. Allan

Fra : Kent Friis

Dato : 08-11-05 22:19

Den Tue, 8 Nov 2005 20:40:24 +0100 skrev Allan Møller:

> Ok jeg har en maskine med Linux (SME server) hvorpå jeg har installeret CS
> Server.
> Den maskine har 2 netkort i - 1 til LAN og et til internet.
> Så den har vel 2 IP'er.

Ja, men er du sikker på det er de rigtige? Prøv med:

ip addr list

eller hvis det er en ældre distro:

ifconfig

for at se hvilke IP-adresser maskinen har.

Mvh
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-05 19:23

> Ja, men er du sikker på det er de rigtige? Prøv med:
>
> ip addr list
>
> eller hvis det er en ældre distro:
>
> ifconfig
>
> for at se hvilke IP-adresser maskinen har.

Ja jeg fatter det ikke men der kommer både ip til nettet og lokalnettet.

Altså 192.168.0.89 og 81.236.140.***

Mvh. Alan

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-05 19:47

> Ja jeg fatter det ikke men der kommer både ip til nettet og lokalnettet.
>
> Altså 192.168.0.89 og 81.236.140.***

Øehh - nu virker det

Har læste flere forskellige tutorials omkring installering og nogle steder
skulle man bruge - foran
andre stede + foran parametere.
Men nu virker det altså så tak for hjælpen til alle.

Er der nogen som kan give et par ledetråde til hvor jeg skal kigge efter
"ting" til min CS server ?
Jeg tænker bla. på noget anticamping.

Mvh. Allan

Fra : Kent Friis

Dato : 09-11-05 19:51

Den Wed, 9 Nov 2005 19:46:42 +0100 skrev Allan Møller:

> [...]
> Men nu virker det altså så tak for hjælpen til alle.
>
> Er der nogen som kan give et par ledetråde til hvor jeg skal kigge efter

Du mener for at gøre det mindre realistisk? Prøv at spørge et par
rigtige soldater/anti-terror korps/terrorister hvordan sådan noget
foregår.

Mvh
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-05 20:04

> Du mener for at gøre det mindre realistisk? Prøv at spørge et par
> rigtige soldater/anti-terror korps/terrorister hvordan sådan noget
> foregår.

Ja nu kender jeg ikke nogen rigtige antiterrordrenge eller terrorister så
det bliver svært.
Men jeg synes personligt at spillet bliver bedre med anticamping.

Desuden kunne jeg godt bruge nogle kommander i retning af "timerleft" -
"nextmap" osv.

Mvh. Allan

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-11-05 10:26

Kent Friis wrote:
> Der stod "CS" og *IKKE* "CS server"
> Derfor gik jeg i mit svar ud fra at han mente CS.

Hvad står der i subject?

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 06-11-05 19:34

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> writes:

> Der stod "CS" og *IKKE* "CS server"
>
> Derfor gik jeg i mit svar ud fra at han mente CS.

Var det overskriften der snød dig?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Kent Friis

Dato : 06-11-05 19:38

Den Sun, 06 Nov 2005 19:33:42 +0100 skrev Thomas Bjorn Andersen:

> Var det overskriften der snød dig?

Argghhh, den så jeg ikke. Øv.

Mvh
Kent