vedr. spam mail ...
Fra : kim

Dato : 10-06-01 11:53

Hvis man modtager spam mail fra en person, findes der så ikke et program på
nettet som soterer denne spam fra ?
Ellers hvad gør man så, andet end at skifte email-adresse ?
--
Med Venlig Hilsen
Kim

Fra : ZAP

Dato : 10-06-01 12:08

"kim" <kio@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis man modtager spam mail fra en person, findes der så ikke et program

> nettet som soterer denne spam fra ?
> Ellers hvad gør man så, andet end at skifte email-adresse ?

Start med at kontakte vedkommende og bed om at blive slettet fra dennes
mailingsliste. Ellers kan f.eks Outlook sættes til at borsortere mail fra
bestemte afsendere.

Venligst ZAP

Fra : kim

Dato : 10-06-01 12:15

Hvor kan jeg læse om hvordan Outlook Expres 5 sættes til at borsortere mail
fra
bestemte afsendere ?

mvh
kim

Fra : ZAP

Dato : 10-06-01 12:23

> Hvor kan jeg læse om hvordan Outlook Expres 5 sættes til at borsortere
mail
> fra
> bestemte afsendere ?

I outlook 5 dk:
Du markere din spam mail, vælger "Meddelelse" -> "Opret regel ud fra
meddelelse". Her kan du vælge at al post fra afsenderen skal slettes.

Venligst
ZAP

Fra : Manhatten

Dato : 10-06-01 12:42

"ZAP" <presario266@hotmail.com> wrote in <mwIU6.2699$rs4.447164
@news010.worldonline.dk>:

>"kim" <kio@e-box.dk> skrev i en meddelelse
>
>Start med at kontakte vedkommende og bed om at blive slettet fra dennes
>mailingsliste.

Dårlig ide da en del af dem der sender spam bruger en metode hvor de genere
sandsynlige emailadresser og så forsøger at sende mails ud til dem. Hvis du
så sender en mail til dem bekræfter du blot adressens eksistens.

>Ellers kan f.eks Outlook sættes til at borsortere mail fra bestemte
>afsendere.

Det findes og det vil jeg anbefale dig at gøre.

/Manhatten

Fra : ZAP

Dato : 10-06-01 12:50

"Manhatten" <Manhatten@dutter.ikke> skrev i en meddelelse

> [...]
du
> så sender en mail til dem bekræfter du blot adressens eksistens.

Da Kim bliver ved med at få spam-mails fra den samme person, er afsenderen
nok godt klar over at adressen eksisterer...

ZAP

Fra : Dan Mortensen

Dato : 10-06-01 12:54

On Sun, 10 Jun 2001 11:41:41 GMT, Manhatten@dutter.ikke (Manhatten)
wrote:

>Dårlig ide da en del af dem der sender spam bruger en metode hvor de genere
>sandsynlige emailadresser og så forsøger at sende mails ud til dem. Hvis du
>så sender en mail til dem bekræfter du blot adressens eksistens.

Det er bedre at skrive til hans udbyder. Hvis der er hold i, at det er
SPAM, så vil han få en advarsel, og hvis det gentager sig bliver hans
konto slettet.

Læs evt. http://spamcop.net/ hvis du ikke ved hvoprdan du finder
udbyder mv...

>Det findes og det vil jeg anbefale dig at gøre.

Men du skal stadig hente mailen fra din udbyder. En enkelt eller to om
dagen er selvfølgelig ikke noget problem, men får man mange....

>/Manhatten

/Dan MOrtensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-06-01 13:00

ZAP skrev:

>Start med at kontakte vedkommende og bed om at blive slettet fra dennes
>mailingsliste.

Hvad får dig til at tro at folk der spammer, holder op hvis man
beder dem pænt?

Skriv *aldrig* til en spammer - undtagen fra en ligegyldig
afsenderadresse. Skriv til hans udbyder, og evt. dennes udbyder.

--
Bertel

Fra : ZAP

Dato : 10-06-01 13:30

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad får dig til at tro at folk der spammer, holder op hvis man
> beder dem pænt?

Det faktum at et par spammere er stoppet efter jeg har skrevet til dem.

>Skriv *aldrig* til en spammer - undtagen fra en ligegyldig
>afsenderadresse. Skriv til hans udbyder, og evt. dennes udbyder.

Hvad får dig til at tro at en udbyder (især udenlandske ISP'er) tager spam
klager alvorligt??

Venligst
ZAP

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 10-06-01 13:38

In article <lJJU6.2781$rs4.465158@news010.worldonline.dk>, ZAP wrote:

> Hvad får dig til at tro at en udbyder (især udenlandske ISP'er) tager spam
> klager alvorligt??

At de ikke vil skæres af fra deres upstream og peers.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Pascal is not a high-level language.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-06-01 13:52

ZAP skrev:

>Hvad får dig til at tro at en udbyder (især udenlandske ISP'er) tager spam
>klager alvorligt??

Erfaring.

Hermed ikke være sagt at alle udbydere er seriøse.

--
Bertel

Fra : Martin Møller

Dato : 10-06-01 12:48

On Sun, 10 Jun 2001 12:53:07 +0200, "kim" <kio@e-box.dk> wrote:

> Hvis man modtager spam mail fra en person, findes der så ikke et program på
> nettet som soterer denne spam fra ?

Jeg læste her i nyhedsgrupperne for noget tid siden om et filter, der
kan sortere det meste spam. Jeg har kørt med det i et par måneder og
jeg må sige, det virker særdeles effektivt.

Når man modtager en normal mail, står ens adresse i mailens TO-felt.
På det meste spam står der en anden, suspekt adresse i TO-feltet, så
filteret siger, at al indkommende mail, hvor TO-feltet _ikke_ er en
selv, skal sorteres fra. Jeg har valgt at overføre det til
trash-boxen.

Man skal dog være opmærksom på, at dette filter også kan sortere
nyhedsbreve fra. Jeg har derfor et accept-filter for hver nyhedsbrev,
jeg gerne vil modtage.

> Ellers hvad gør man så, andet end at skifte email-adresse ?

Hvis en adresse først er blevet et mål for spam, tror jeg ikke, der er
så meget at gøre - egen erfaring. Men hvis du vil undgå, at din nye
adresse også bliver "svinet til", kan du evt. prøve
http://www.sneakemail.com. Her kan man oprette div. adresser, der
fungerer som alias for din virkelige adresse. Ideen er, at hver gang
du skal bruge din mail-adresse til noget andet end venner, familie
o.s.v., så du reelt ikke ved, hvad der sker med adressen (den kan
blive videresolgt, opgivet på www el. lign.), opretter du en
alias-adresse og opgiver denne i stedet for.

Man modtager mail på normal vis, men hvis en af alias-adresserne,
bliver spam'et, kan man lukke den adresse ned igen. Hvis man samtidig
overholder, at hver eneste alias kun bruges til eet bestemt formål,
har man også en ide om, hvem, der har videregivet ens adresse.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Martin Møller

Fra : kim

Dato : 10-06-01 14:08

Hvad er det for et filter, der kan sortere det meste spam, og hvor kan man
få det ?
--
Med Venlig Hilsen
Kim

Fra : Martin Møller

Dato : 10-06-01 14:23

On Sun, 10 Jun 2001 15:08:26 +0200, "kim" <kio@e-box.dk> wrote:

> Hvad er det for et filter, der kan sortere det meste spam, og hvor kan man
> få det ?

Du definerer det selv i din mailklient. Jeg antager, du bruger Outlook
(da det er den, du bruger her i news) og den kan jeg desværre ikke
hjælpe dig med, da jeg aldrig har brugt den. Men jeg regner med, at OE
kan håndtere sådan et filter. I Becky defineres det ved:

Condition:
Header: To
String: (min mailadresse)
Not present

Action:
Sort to folder: Trash

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-06-01 17:27

Martin Møller skrev:

>Man skal dog være opmærksom på, at dette filter også kan sortere
>nyhedsbreve fra.

.... og mails fra mail-lister.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-06-01 12:58

kim skrev:

>Hvis man modtager spam mail fra en person, findes der så ikke et program på
>nettet som soterer denne spam fra ?
>Ellers hvad gør man så, andet end at skifte email-adresse ?

Jeg kører med en udskiftelig adresse når jeg skriver i en
offentlig sammenhæng. det vil jeg også råde dig til at gøre.

I det aktuelle tilfælde ville jeg klage til afsenderens udbyder -
*aldrig* til ham selv.

--
Bertel