/ Forside / Interesser / Fritid / Madlavning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Madlavning
#NavnPoint
Nordsted1 13396
frieda 10657
smuller54 10429
vagnr 9687
pifo 9117
piaskov 8417
ans 7901
mcloud 7316
HelleBirg.. 6846
10  dova 6027
Nettos Nye Priser
Fra : Søren Christensen


Dato : 07-11-05 15:26

Berberie and i Netto.... Før 23,50kr

Nu 29,80kr... I morgen og året ud.

Og der er rigtig mange flere prisstigninger i Netto.

(Er der ikke en der gider lave en hjemmeside over alle Nettos enorme
prisstigninger)

Mvh Søren



 
 
Kim Schulz (07-11-2005)
Kommentar
Fra : Kim Schulz


Dato : 07-11-05 15:37

On Mon, 7 Nov 2005 15:25:55 +0100
"Søren Christensen" <webmailo@maildoesntwork.dk> wrote:

> Berberie and i Netto.... Før 23,50kr
>
> Nu 29,80kr... I morgen og året ud.
>
> Og der er rigtig mange flere prisstigninger i Netto.
>
> (Er der ikke en der gider lave en hjemmeside over alle Nettos enorme
> prisstigninger)


det er nu det samme alle andre steder. Føtex sætter også prisen op på
rødkål, andesteg, flæskesteg osv op til juletid

Søren Christensen (07-11-2005)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 07-11-05 17:34

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse
news:20051107153722.4bfa6538@h4217.s.cs.aau.dk...
On Mon, 7 Nov 2005 15:25:55 +0100
"Søren Christensen" <webmailo@maildoesntwork.dk> wrote:
det er nu det samme alle andre steder. Føtex sætter også prisen op på
rødkål, andesteg, flæskesteg osv op til juletid

Problemet er bare de ikke sætter den ned igen.

Mvh Søren



Morten Wartou (07-11-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 07-11-05 15:36


"Søren Christensen" <webmailo@maildoesntwork.dk> skrev i en meddelelse
news:436f63b3$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Berberie and i Netto.... Før 23,50kr
>
> Nu 29,80kr... I morgen og året ud.
>
> Og der er rigtig mange flere prisstigninger i Netto.
>
> (Er der ikke en der gider lave en hjemmeside over alle Nettos enorme
> prisstigninger)

Det er vel bare de prisstigninger der skal til for at betale for ændringerne
i lukkeloven. Hvis folk tror det er gratis for butikkerne at holde åbent en
søndag om måneden, må de tro om.


--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou



Hauge (07-11-2005)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 07-11-05 15:54

Morten Wartou wrote:
> Det er vel bare de prisstigninger der skal til for at betale for
> ændringerne i lukkeloven. Hvis folk tror det er gratis for butikkerne
> at holde åbent en søndag om måneden, må de tro om.

Det kan vel også være for at betale for at de _ikke_ behøver at holde lukket
om onsdagen..

/Hauge



--
For at verificere afsenderen af dette indlæg kan du klikke her:
<http://newscheck.smart-tech.dk/20051107145153@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Morten Wartou (07-11-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 07-11-05 22:00


"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse
news:20051107145153@smart-tech.dk...
> Morten Wartou wrote:
>> Det er vel bare de prisstigninger der skal til for at betale for
>> ændringerne i lukkeloven. Hvis folk tror det er gratis for butikkerne
>> at holde åbent en søndag om måneden, må de tro om.
>
> Det kan vel også være for at betale for at de _ikke_ behøver at holde
> lukket om onsdagen..

Hvilken logik. :)


--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou



Thomas Peter Bitsch (07-11-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Peter Bitsch


Dato : 07-11-05 19:06

Morten Wartou <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk>
skrev:
>
>"Søren Christensen"
><webmailo@maildoesntwork.dk> skrev i
>en meddelelse
>news:436f63b3$0$78282$157c6196@dreader
>1.cybercity.dk...
>> Berberie and i Netto.... Før 23,50kr
>>
>> Nu 29,80kr... I morgen og året ud.
>>
>> Og der er rigtig mange flere
>>prisstigninger i Netto.
>>
>> (Er der ikke en der gider lave en
>>hjemmeside over alle Nettos enorme
>> prisstigninger)
>
>Det er vel bare de prisstigninger der
>skal til for at betale for ændringerne
>i lukkeloven. Hvis folk tror det er
>gratis for butikkerne at holde åbent en
>søndag om måneden, må de tro om.
>
>
>--
>Med venlig hilsen,
>
> Morten Wartou

En and til 30.00 kr. det er sgu billigt, hvis den vejer mere end
900 gr. men så er det vel en ælling. Desuden er det ikke 1
søndag om måneden der er åbent, men 22 søndage.
Prisen på julemad er desuden altid billigst op til højtiderne,
prøv at købe en and i juli - nå jeg løber 30.- kr....
TPB


Morten Wartou (07-11-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 07-11-05 21:59


"Thomas Peter Bitsch (slet 7VUFT)" <tpbknorr@7VUFTpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11313869950.248651208282443@dtext.news.tele.dk...
> Morten Wartou <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk>
> skrev:
>>
>>"Søren Christensen"
>><webmailo@maildoesntwork.dk> skrev i
>>en meddelelse
>>news:436f63b3$0$78282$157c6196@dreader
>>1.cybercity.dk...
>>> Berberie and i Netto.... Før 23,50kr
>>>
>>> Nu 29,80kr... I morgen og året ud.
>>>
>>> Og der er rigtig mange flere
>>>prisstigninger i Netto.
>>>
>>> (Er der ikke en der gider lave en
>>>hjemmeside over alle Nettos enorme
>>> prisstigninger)
>>
>>Det er vel bare de prisstigninger der
>>skal til for at betale for ændringerne
>>i lukkeloven. Hvis folk tror det er
>>gratis for butikkerne at holde åbent en
>>søndag om måneden, må de tro om.
>>
>>
>>--
>>Med venlig hilsen,
>>
>> Morten Wartou
>
> En and til 30.00 kr. det er sgu billigt, hvis den vejer mere end
> 900 gr. men så er det vel en ælling. Desuden er det ikke 1
> søndag om måneden der er åbent, men 22 søndage.

Hold-da-helt-op. Jeg som gik og troede der kun var fire, maks. fem søndage
på en måned. :) Jo, 22 søndage om året er det vel, men de fleste butikker
har valgt en søndag om måneden hvor de holder åbent, resten bruges omkring
jul og deslige, og så måske en ekstra hist og hér. Men 22 søndage bliver
godt nok også til mange lønkroner butikkerne skal af med, og regningen ryger
jo videre til os.


> Prisen på julemad er desuden altid billigst op til højtiderne,
> prøv at købe en and i juli - nå jeg løber 30.- kr....

Jeg gider slet ikke købe and, jeg vil ha' bøf. :)


--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou



Lars Knudsen (07-11-2005)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 07-11-05 21:53

Hej,

On Mon, 7 Nov 2005 15:36:22 +0100, "Morten Wartou"
<morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> wrote:

>> Berberie and i Netto.... Før 23,50kr
>> Nu 29,80kr... I morgen og året ud.
>>
>> Og der er rigtig mange flere prisstigninger i Netto.
>>
>> (Er der ikke en der gider lave en hjemmeside over alle Nettos enorme
>> prisstigninger)
>
>Det er vel bare de prisstigninger der skal til for at betale for ændringerne
>i lukkeloven. Hvis folk tror det er gratis for butikkerne at holde åbent en
>søndag om måneden, må de tro om.


Hmm.. Der er vel ingen der tvinger dem til at holde åbent om søndagen,
er der?

Bor i øvrigt - glad - i Sverige hvor både priserne er generelt lavere
end i DK samtidig med at butikkerne har søndagsåbent helt generelt -
inklusive byggemarkederne (har du bare én gang stået en søndag med et
gør-det-selv projekt hvor du lige mangler en "dims" vil du vide
værdien af dette .

Det supermarked vi normalt handler hos har åbent 7-21 man-lør og 10-21
søn.

** Lars


Torben Madsen (07-11-2005)
Kommentar
Fra : Torben Madsen


Dato : 07-11-05 16:27

Er det ellrs ikke noget med faste lave priser.
mvh
torben

"Søren Christensen" <webmailo@maildoesntwork.dk> skrev i en meddelelse
news:436f63b3$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Berberie and i Netto.... Før 23,50kr
>
> Nu 29,80kr... I morgen og året ud.
>
> Og der er rigtig mange flere prisstigninger i Netto.
>
> (Er der ikke en der gider lave en hjemmeside over alle Nettos enorme
> prisstigninger)
>
> Mvh Søren
>
>



Max (07-11-2005)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 07-11-05 18:37

Hej

> Er det ellrs ikke noget med faste lave priser.

Kan du finde det billigere andre steder, så køb det der.

Mvh Max



Donna (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Donna


Dato : 08-11-05 00:12

Arbejder i DøgnNetto.....åben ALLE årets dage......hold kæft hvor er det en
l...! Er nu i gang med at finde nyt job (har arbejdet her 2 år - det er
nok!). Synes personligt at det er FULDSTÆNDIG hul i hovedet at vi
kassemedarbejdere skal sidde juleaftens dag og bippe folks varer - vi har
trods alt også et LIV! og en familie vi skal være sammen med i de dage.
Godt nok lukker vi helt ekstra-ordinært allerede kl. 16 sådan en dag - WOW!
Det giver os rigtig meget tid efter luk og oprydning til at komme hjem,
skifte tøj, se smukke, dejlige og ustressede ud til den hyggelige
aften...... I "gamle" dage kunne folk sagtens finde ud af at få købt alle
deres varer INDEN kl. 16 d. 24. - hvad fa´en er idéen i at have folk på
arbejde sådanne nogle tidspunkter? Og en ting er sikkert - de eneste der
tjener nogen penge i Netto er de høje herrer - og de sidder fandme ikke på
job d. 24.!! Eller kl. 8 d. 1. januar....!!!
Og jo - det kan godt være lønningerne er højere søndag - men der bliver
eddermandme også tjent penge den dag!!! - i hvert fald hos os!
Donna.

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:436f8f86$0$84036$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
>
>> Er det ellrs ikke noget med faste lave priser.
>
> Kan du finde det billigere andre steder, så køb det der.
>
> Mvh Max
>
>



Hauge (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 08-11-05 00:54

Hej
Donna wrote:
> Arbejder i DøgnNetto.....åben ALLE årets dage......hold kæft hvor er
> det en l...! Er nu i gang med at finde nyt job

Der er jo en grund til at vi hver især sidder i det job vi nu engang har..!
Af samme årsag sidder de høje herrer heller ikke ved kassen i Netto.

Mvh Hauge, der ikke forsøger at rakke ned på dem der sidder ved kassen, de
gør for det meste et godt arbejde.



--
For at verificere afsenderen af dette indlæg kan du klikke her:
<http://newscheck.smart-tech.dk/20051107235237@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Ole Larsen (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 08-11-05 06:15

Donna skrev:
> Arbejder i DøgnNetto.....åben ALLE årets dage......hold kæft hvor er det en
> l...! Er nu i gang med at finde nyt job (har arbejdet her 2 år - det er
> nok!). Synes personligt at det er FULDSTÆNDIG hul i hovedet at vi
> kassemedarbejdere skal sidde juleaftens dag og bippe folks varer - vi har
> trods alt også et LIV! og en familie vi skal være sammen med i de dage.
> Godt nok lukker vi helt ekstra-ordinært allerede kl. 16 sådan en dag - WOW!
> Det giver os rigtig meget tid efter luk og oprydning til at komme hjem,
> skifte tøj, se smukke, dejlige og ustressede ud til den hyggelige
> aften...... I "gamle" dage kunne folk sagtens finde ud af at få købt alle
> deres varer INDEN kl. 16 d. 24. - hvad fa´en er idéen i at have folk på
> arbejde sådanne nogle tidspunkter? Og en ting er sikkert - de eneste der
> tjener nogen penge i Netto er de høje herrer - og de sidder fandme ikke på
> job d. 24.!! Eller kl. 8 d. 1. januar....!!!
> Og jo - det kan godt være lønningerne er højere søndag - men der bliver
> eddermandme også tjent penge den dag!!! - i hvert fald hos os!
> Donna.

Der er masser af mennesker, der (på skift) arbejder døgnet rundt og året
rundt (sygeplejesker osv-osv), men butikspersonale - kræver de
særbehandling?
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.

http://home.tiscali.dk/muggler/03/pages/2005-10-11-08a.htm

Thomas Peter Bitsch (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Peter Bitsch


Dato : 08-11-05 07:14

Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> skrev:

>
>Der er masser af mennesker, der (på
>skift) arbejder døgnet rundt og året
>rundt (sygeplejesker osv-osv), men
>butikspersonale - kræver de
>særbehandling?
>--
>

Når vi kan komme til læge, i banken eller tandlæge samt dagpleje
på søndage, og når busserne begynder at køre så butikspersonalet
kan møde kl. 06.00, så kan jeg forstå at butikspersonalet skal
arbejde om søndagen.Mangeårige medarbejdere havde vel ikke tænkt
på så megen søndagsåbent, og hvor går de hen i dag og finder et
andet arbejde, så hvis du ikke synes personalet i butikkerne er
kvalificeret, så skyldes det at de unge kvalificerede er
flygtet.De grupper du nævner viste at de skulle arbejde søndage,
aften og nat da de begyndte deres uddannelse.
TPB


Thomas Peter Bitsch (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Peter Bitsch


Dato : 08-11-05 07:14

Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> skrev:

>
>Der er masser af mennesker, der (på
>skift) arbejder døgnet rundt og året
>rundt (sygeplejesker osv-osv), men
>butikspersonale - kræver de
>særbehandling?
>--
>

Når vi kan komme til læge, i banken eller tandlæge samt dagpleje
på søndage, og når busserne begynder at køre så butikspersonalet
kan møde kl. 06.00, så kan jeg forstå at butikspersonalet skal
arbejde om søndagen.Mangeårige medarbejdere havde vel ikke tænkt
på så megen søndagsåbent, og hvor går de hen i dag og finder et
andet arbejde, så hvis du ikke synes personalet i butikkerne er
kvalificeret, så skyldes det at de unge kvalificerede er
flygtet.De grupper du nævner viste at de skulle arbejde søndage,
aften og nat da de begyndte deres uddannelse.
TPB


Donna (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Donna


Dato : 09-11-05 00:31


"Thomas Peter Bitsch (slet 6WNES)" <tpbknorr@6WNESpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11314306290.924655378420965@dtext.news.tele.dk...
> Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> skrev:
>
>>
>>Der er masser af mennesker, der (på
>>skift) arbejder døgnet rundt og året
>>rundt (sygeplejesker osv-osv), men
>>butikspersonale - kræver de
>>særbehandling?
>>--
>>
>
> Når vi kan komme til læge, i banken eller tandlæge samt dagpleje
> på søndage, og når busserne begynder at køre så butikspersonalet
> kan møde kl. 06.00, så kan jeg forstå at butikspersonalet skal
> arbejde om søndagen.Mangeårige medarbejdere havde vel ikke tænkt
> på så megen søndagsåbent, og hvor går de hen i dag og finder et
> andet arbejde, så hvis du ikke synes personalet i butikkerne er
> kvalificeret, så skyldes det at de unge kvalificerede er
> flygtet.De grupper du nævner viste at de skulle arbejde søndage,
> aften og nat da de begyndte deres uddannelse.
> TPB
>

Vidste bare sygeplejersker og andre lign. ville blive nævnt....!!. Ja -
SELVFØLGELIG er der da jobs hvor der er "døgnåbent" - det er fandme også af
NØDVENDIGHED, og de mennesker kan (forhåbentlig) lide deres job, deres
livsbane og føler sig kaldet til det. Der er sgu ikke noget kald - eller
NØDVENDIGHED - i at sælge ostehapser og pastaskruer søndage og alskens
helligdage. Og hvad er det lige for noget med "dem som sidder bag kassen
vs. de høje herrer"??? Der er virkelig mange af os kas.ass. som er under
uddannelse på f.eks. universitetet - og flere af os som også gerne vil have
phd. og lign........men en gymnasiel uddan. giver ikke ligefrem adgang til
ret mange fede jobs, så man må ofte vente til bacheloren er i hus, før man
kan få noget lidt bedre, studie-relateret arbejde.
Donna.



Ole Larsen (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 09-11-05 01:09

Donna skrev:

>
> Vidste bare sygeplejersker og andre lign. ville blive nævnt....!!. Ja -
> SELVFØLGELIG er der da jobs hvor der er "døgnåbent" - det er fandme også af
> NØDVENDIGHED, og de mennesker kan (forhåbentlig) lide deres job, deres
> livsbane og føler sig kaldet til det. Der er sgu ikke noget kald - eller
> NØDVENDIGHED - i at sælge ostehapser og pastaskruer søndage og alskens
> helligdage. Og hvad er det lige for noget med "dem som sidder bag kassen
> vs. de høje herrer"??? Der er virkelig mange af os kas.ass. som er under
> uddannelse på f.eks. universitetet - og flere af os som også gerne vil have
> phd. og lign........men en gymnasiel uddan. giver ikke ligefrem adgang til
> ret mange fede jobs, så man må ofte vente til bacheloren er i hus, før man
> kan få noget lidt bedre, studie-relateret arbejde.
> Donna.
>
>
Nu var udgangspunktet at du forbandede det at skulle arbejde på
helligdage. Så mon ikke vi skulle holde os til det og ikke blande
uddannelsespolitikken ind i det.

Også gartneriarbejdere, landmænd osv arbejder på helligdage, men hulker
ikke over det.

Og i sidste ende - der ville være færre jobs, om ikke søndagsåbent - så
simpelt.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.

http://home.tiscali.dk/muggler/03/pages/2005-10-11-08a.htm

Donna (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Donna


Dato : 09-11-05 01:49

Kom til at slette dit seneste indlæg, Ole (?) - men vil bare lige pointere
at jeg IKKE hulker over jobbet. Men forstå dog, at der er en større MENING
med f.eks. gartneres, apotekers og lign. arbejde/åbningstider end
supermarkeder! Større mening for samfundet som hele, og (langt) større
mening for den enkelte medarbejder (der jo har valgt jobbet som
interesse/livsvalg).
Donna.



Ole Larsen (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 09-11-05 06:51

Donna skrev:
> Kom til at slette dit seneste indlæg, Ole (?) - men vil bare lige pointere
> at jeg IKKE hulker over jobbet. Men forstå dog, at der er en større MENING
> med f.eks. gartneres, apotekers og lign. arbejde/åbningstider end
> supermarkeder! Større mening for samfundet som hele, og (langt) større
> mening for den enkelte medarbejder (der jo har valgt jobbet som
> interesse/livsvalg).
> Donna.
>
>
Om et supermarkeds åbningstider har mindre samfundsmæssig betydning end
et cafeterias eller en hortensiagartners er for kompliceret til at jeg
kan gennemskue det.

Og jeg kan forsikre dig om, at de ansatte sådanne steder, jeg kender,
ikke har valgt af interesse, men af nød.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.

http://home.tiscali.dk/muggler/03/pages/2005-10-11-08a.htm

Hauge (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 09-11-05 15:59

Ole Larsen wrote:
> Og jeg kan forsikre dig om, at de ansatte sådanne steder, jeg kender,
> ikke har valgt af interesse, men af nød.

Der er mange der arbejde af nød.. Ganske simpelt for at overleve..
Og mange kan man godt forstå at de har de job, som de nu engang har!

/Hauge



--
For at verificere afsenderen af dette indlæg kan du klikke her:
<http://newscheck.smart-tech.dk/20051109145648@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Ukendt (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-11-05 23:59

On Wed, 9 Nov 2005 15:58:35 +0100, Hauge wrote:

> Ole Larsen wrote:
>> Og jeg kan forsikre dig om, at de ansatte sådanne steder, jeg kender,
>> ikke har valgt af interesse, men af nød.
>
> Der er mange der arbejde af nød.. Ganske simpelt for at overleve..
> Og mange kan man godt forstå at de har de job, som de nu engang har!

Jeg arbejder udelukkende af to grunde:

1. For at få noget spæk på nosserne, så jeg har noget at stå imod med når
jeg går på efterløn.

2. For at have lidt i baghånden til uforudsete udgifter som f.eks. husleje,
forsikringer og lignende.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Frank Løkkegaard (07-11-2005)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 07-11-05 20:37

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> on
mandag 7. november 2005 at 15:36 +0100 wrote:
>Det er vel bare de prisstigninger der skal til for at betale for
>ændringerne
>i lukkeloven. Hvis folk tror det er gratis for butikkerne at holde åbent
>en
>søndag om måneden, må de tro om.

De sætter næppe penge til på det…

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Ole Larsen (07-11-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 07-11-05 21:00

Frank Løkkegaard skrev:
> "Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> on
> mandag 7. november 2005 at 15:36 +0100 wrote:
>
>>Det er vel bare de prisstigninger der skal til for at betale for
>>ændringerne
>>i lukkeloven. Hvis folk tror det er gratis for butikkerne at holde åbent
>>en
>>søndag om måneden, må de tro om.
>
>
> De sætter næppe penge til på det…
>
Nej, vurderet ud fra køerne og de tømte hylder, ligger en væsentlig del
(1/3?) af ugen omsætning om søndagen.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.

http://home.tiscali.dk/muggler/03/pages/2005-10-11-08a.htm

Morten Wartou (07-11-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 07-11-05 21:55


"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b073854763b9aca001d8564bd.7385479@net.dialog.dk...
> "Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> on
> mandag 7. november 2005 at 15:36 +0100 wrote:
>>Det er vel bare de prisstigninger der skal til for at betale for
>>ændringerne
>>i lukkeloven. Hvis folk tror det er gratis for butikkerne at holde åbent
>>en
>>søndag om måneden, må de tro om.
>
> De sætter næppe penge til på det.

Nej, det gør de jo nok ikke. Altså må man formode at regeringens lukkelov
giver højere priser for forbrugerne.


--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou



Lars Knudsen (07-11-2005)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 07-11-05 22:29

Hejsa,

On Mon, 7 Nov 2005 21:55:12 +0100, "Morten Wartou"
<morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> wrote:

>Nej, det gør de jo nok ikke. Altså må man formode at regeringens lukkelov
>giver højere priser for forbrugerne.

Det gad jeg godt se dokumenteret.

"Da jeg var barn" lukkede Brugsen klokken 18... Det var før Netto og
den slags. Var priserne lavere dengang?


** Lars


Morten Wartou (07-11-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 07-11-05 23:03


"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse
news:jmhvm15kej8a07bg7qeg33hu6hogq4qmbn@4ax.com...
> Hejsa,
>
> On Mon, 7 Nov 2005 21:55:12 +0100, "Morten Wartou"
> <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> wrote:
>
>>Nej, det gør de jo nok ikke. Altså må man formode at regeringens lukkelov
>>giver højere priser for forbrugerne.
>
> Det gad jeg godt se dokumenteret.
>
> "Da jeg var barn" lukkede Brugsen klokken 18... Det var før Netto og
> den slags. Var priserne lavere dengang?

Kan du sandsynliggøre, at priserne holder sig i ro på trods af meget større
lønudgifter? Kan du forklare hvem der så betaler? Får butikkerne bare mindre
overskud? Det skal jeg jo ikke udelukke, men det er ikke videre sandsynligt
synes jeg.


--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou



Frank Løkkegaard (07-11-2005)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 07-11-05 22:14

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> on
mandag 7. november 2005 at 21:55 +0100 wrote:
>Nej, det gør de jo nok ikke. Altså må man formode at regeringens lukkelov
>giver højere priser for forbrugerne.

Selvfølgelig er det forbrugerne der i sidste ende kommer til at betale for
medarbejdernes lønninger - hvem skulle ellers?

Bortset fra det, så er lukkeloven jo ikke et påbud om at du skal holde
åbent om søndagen - den giver nogle muligheder. Det står forretningerne
frit for om de vil udnytte disse muligheder.

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Frank Løkkegaard (07-11-2005)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 07-11-05 22:12

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> on
mandag 7. november 2005 at 21:55 +0100 wrote:
>Nej, det gør de jo nok ikke. Altså må man formode at regeringens lukkelov
>giver højere priser for forbrugerne.

Det er der nu ikke n oget der tyder på - flere discount butikker har da
holdt åbent om søndagen i adskillige år.
Aldi og Fakta har her i området fast åbent hver søndag og det har da ikke
påvirket priserne negativt. I Kolding er der en Fakta der konsekvent har
åben til kl. 21.00 hverdag - tror nok de først åbner kl. 12.00. Altså dyre
timer i forhold til lønningerne…

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Frank Løkkegaard (07-11-2005)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 07-11-05 23:21

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> on
mandag 7. november 2005 at 23:03 +0100 wrote:
>Kan du sandsynliggøre, at priserne holder sig i ro på trods af meget
>større
>lønudgifter? Kan du forklare hvem der så betaler? Får butikkerne bare
>mindre
>overskud? Det skal jeg jo ikke udelukke, men det er ikke videre
>sandsynligt
>synes jeg.

Tjaaa, eller også presser de leverandørerne - det er et faktum at vi
aldrig har haft så billige fødevarer som vi har i dag.

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Frank Løkkegaard (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 08-11-05 05:15

"Donna" <miriamdfr@hotmail.com> on tirsdag 8. november 2005 at 0:11 +0100
wrote:
>Og jo - det kan godt være lønningerne er højere søndag - men der bliver
>eddermandme også tjent penge den dag!!! - i hvert fald hos os!
>Donna.

Præcist min pointe!
At I så er for dårligt lønnede er en anden sag - arbejdstiderne, tjaaa,
jeg har selv et fag, hvor jeg arbejder på alle tider af døgnet og alle
årets dage - hvis ikke det dur, må man jo gøre som du: Finde sig et andet
arbejde.

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Frank Løkkegaard (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 08-11-05 07:28

Thomas Peter Bitsch <tpbknorr@6WNESpost.tele.dk> (slet 6WNES) on tirsdag
8. november 2005 at 7:13 +0100 wrote:
>Mangeårige medarbejdere havde vel ikke tænkt
>på så megen søndagsåbent, og hvor går de hen i dag og finder et
>andet arbejde, så hvis du ikke synes personalet i butikkerne er
>kvalificeret, så skyldes det at de unge kvalificerede er
>flygtet.De grupper du nævner viste at de skulle arbejde søndage,
>aften og nat da de begyndte deres uddannelse.

Sådan er det jo med udviklingen det billige skidt

Verden står jo ikke stille - Elektrikeren der blev uddannet i begyndelsen
af 80'erne havde helelr ikke ventet at han i dag skulle være IT-ekspert.

Men den debat hører vist ikke hjemme er i gruppen - med mindre vi kan
påpege at kvaliteten af madpakkerne har ændret sig for de butiksansatte


--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste