spånplade i badeværesle!
Fra : Lars

Dato : 07-11-05 11:39

Hej!

Under renovering af mit badeværelse, har jeg lige fundet en lille
overraskelse. Alle vægge af mursten er beklædt med 10mm spånplade, jeg er
godt klar over at de skal ned, men jeg frygter lidt at intet af pudset på
væggene sidder fast efterfølgende.

Spørgsmålet er egentlig bare, hvornår har man brugt en så let løsning, selve
brusenichen er også opbygget af 10 mm spånplade, der iøvrigt ikke ser ud til
at være andet end lakeret inden opsætning af fliser, der senere er udskiftet
med glasvæv! (hvilket jo ikke er så underligt)

Og til sidst er der nogen der har haft god succes med at lime gipsplader på
en pudset murstensvæg?

http://www.danogips.dk/dok/GDS_12_3_80_Opklaebning_af_gipsplader.pdf

Det virker jo forholdsvis ligetil!

Lars

Fra : Benny Andersen

Dato : 08-11-05 09:46

larsloeth@sol.dk> wrote:
[Klip]
>http://www.danogips.dk/dok/GDS_12_3_80_Opklaebning_af_gipsplader.pdf
>
>Det virker jo forholdsvis ligetil!
Ja! - og man kan også anvende fliseklæber i stedet for danogips egen
mørtel. Har længere bearbejdningstid.
Som der vist på den opgivne reference så behøver pladerne ikke at
blive fuldlimmet - der skal blot være lige så meget understøtning som
hvis de var skruet op på træramme.
Pudslag er ikke specificeret som muligt underlag for danogips mørtel.
Hvis pudslaget sidder fast kan det IMO godt være underlag for
fliseklæber.
--
Mvh Benny Andersen