Excel 2k3 : gennemgå navneområde
Fra : Mike Johnson

Dato : 06-11-05 21:04

Hej

Er der nogen som kan sige mig hvordan man gennemgå et område som er
navngivet (f.eks. dataområde) på den letteste / smarteste måde vha.
VBA ?

F.eks at man går cellerne igennem en efter en og hvis f.eks. der er
noget i cellen, skal alt nulstilles (også evt. kanter mm.).

På forhånd tak

MJ

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 06-11-05 22:08

Hej Mike

Her er en måde. Om den er let/smart overlader jeg til andre at vurdere.

Option Explicit

'// Named range in WB
Const NamedRange As String = "Testrange"

'----------------------------------------------------------
' Procedure : Test
' Date : 20051106
' Author : Joergen Bondesen
' Purpose : Evaluate each cell in named range in WB.
' Note : Adjust Const
'----------------------------------------------------------
'
Sub Test()
Dim rrange As Range
myname rrange, NamedRange

Dim cell As Range
For Each cell In rrange
'// Your code
'cell.Value = cell.Address
Next cell

Set rrange = Nothing
End Sub

Function myname(rrange As Range, NamedRange)

Dim AWB As Workbook
Set AWB = ActiveWorkbook

Dim WSH As Worksheet
Set WSH = AWB.Worksheets(Range(NamedRange).Parent.Name)

Set rrange = WSH.Range(NamedRange)

Set AWB = Nothing
Set WSH = Nothing
End Function