Dias scanner
Fra : ERIK NISSEN

Dato : 10-06-01 11:17

Jeg overvejer køb af scanner, og gerne en med dias adapter. Jeg har tænkt en
del på en HP ScanJet 5370c, så vil jeg gerne høre om der er nogen der har
erfaring med dias scanning, jeg tænker her på om man kan lave noget
fornuftig arbejde med ovenstående scanner, eller om det er spild af penge.

Mvh. Erik Nissen

Fra : Torben F@rum

Dato : 10-06-01 16:55

ERIK NISSEN skrev i meddelelsen ...
> [...]
>erfaring med dias scanning, jeg tænker her på om man kan lave noget
>fornuftig arbejde med ovenstående scanner, eller om det er spild af penge.

Hej

Jeg har en HP 6300C med en Dias adaptor, som blot består af 2 spejle der er
vinkelret monteret, jeg er ikke klar over om den nævnte model er
tilsvarende.

Jeg er ikke just imponeret over resultatet, selv det mindste støvkorn kommer
med på scanningen, desuden er det svært at få et rimeligt resultat ud af det
forholdsvis lille billede.

Torben Farum

Fra : peter-nt

Dato : 10-06-01 23:05

Helt generelt vil en indscannings kvalitet altid være afhængig af scannerens
optiske opløsning. Er der tale om 24x36mm dias bør du satse på en decideret
dias/negativscanner, hvis du vil have noget der ligner fotokvalitet. De er
desværre r...dyre i forhold til en alm. flatbedscanner
mvh Peter-nt

newsHU6.61$YM5.5367@news.get2net.dk...