MySQL i SME Server ?
Fra : Ukendt

Dato : 04-11-05 22:53

Nu kører den SME Server efter god hjælp fra jer her i gruppen.

Mit næste problem er MySQL.

Det skulle være installeret og køre på serveren men jeg kan ikke få
forbindelse til MySQL

Jeg har installeret MySQL Adminstrator fra www.mysql.com men får en fejl.

Can't connect MySQL Error 2003

Så kan jeg pinge server for at fejlsøge forbindelsen men der sker heller
ikke noget.

Er der noget jeg skal "åbne" for at få kontakt med MySQL ?
Hvordan kan jeg være sikker på at den er installeret.

Mvh. Allan

Fra : claus

Dato : 05-11-05 13:51

Allan Møller wrote:

> Can't connect MySQL Error 2003

Det er en almindelig fejlkode prøv at google den.

Du kan hente phpmyadmin til SME her:

http://contribs.org/contribs/nightspirit/e-smith-phpmyadmin/e-smith-phpmyadmin-2.6.0-12.noarch.rpm

Det er et værktøj til administration af databaser:
http://www.phpmyadmin.net/home_page/

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-05 21:55

> Det er en almindelig fejlkode prøv at google den.

Jeg kan desværre ikke finde ud af hvad løsningen kan være.
Søgt på mysql error 2003

Mvh. Allan

Fra : Jørgen

Dato : 06-11-05 12:26

"Allan Møller" <allanatallanmdotdk> wrote:

> Jeg kan desværre ikke finde ud af hvad løsningen kan være.
> Søgt på mysql error 2003
>
> Mvh. Allan
I MysqlAdmin skal du benytte en bruger, som allerede eksisterer i mysql.
Jeg fik i det mindste fejl da jeg prøvede med user root og med user admin,
men fint hul igennem med en oprettet mysqlbruger.

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-05 21:59

Der er ingen fejl i loggen til MySQL.

Mvh. Allan