MS Windows
briani 27239
Kan ikke køre Java-applet ?
Fra : bakken

Dato : 04-11-05 13:43

Jeg kan ikke længere logge på min bank, som benytter et javascript til at
oprette et felt til indtastning af kundeoplysninger.

Der fremkommer kun en ramme med et rødt X i øverste hjørne og i statuslinjen
skrives om javafejl.

Et højreklik i feltet giver mig adgang til nedenstående beskeder.

Som jeg dog ikke bliver meget klogere af.

Jeg har forsøgt at genindlæse java virtual machine, opdatere alt igen ja
har faktisk gjort alt hvad min fantasi kan finde på.

Men ikke det rigtige, og jeg er sikker på at jeg selv har været årsag til
det ved at slå et eller andet til eller fra i et forsøg på at sikre.

Men jeg *kan* ikke huske hvad eller hvor ?

Er der en klog person som læser dette og kan/vil hjælpe ?

Mvh

Bo

Java Plug-in 1.5.0_05

Using JRE version 1.5.0_05 Java HotSpot(TM) Client VM

User home directory = C:\Documents and Settings\BK

c: clear console window

f: finalize objects on finalization queue

g: garbage collect

h: display this help message

l: dump classloader list

m: print memory usage

o: trigger logging

p: reload proxy configuration

q: hide console

r: reload policy configuration

s: dump system and deployment properties

t: dump thread list

v: dump thread stack

x: clear classloader cache

0-5: set trace level to <n>

java.net.UnknownHostException: www.basisbank.dk

at java.net.PlainSocketImpl.connect(Unknown Source)

at java.net.Socket.connect(Unknown Source)

at sun.net.NetworkClient.doConnect(Unknown Source)

at sun.net.www.http.HttpClient.openServer(Unknown
Source)

at sun.net.www.http.HttpClient.openServer(Unknown
Source)

at
sun.net.www.protocol.https.HttpsClient.(Unknown Source)

at sun.net.www.protocol.https.HttpsClient.New(Unknown
Source)

at
sun.net.www.protocol.https.AbstractDelegateHttpsURLConnection.getNewHttpClient(Unknown
Source)

at
sun.net.www.protocol.http.HttpURLConnection.plainConnect(Unknown Source)

at
sun.net.www.protocol.https.AbstractDelegateHttpsURLConnection.connect(Unknown
Source)

at
sun.net.www.protocol.http.HttpURLConnection.getInputStream(Unknown Source)

at
sun.net.www.protocol.https.HttpsURLConnectionImpl.getInputStream(Unknown
Source)

at
sun.plugin.net.protocol.http.HttpUtils.followRedirects(Unknown Source)

at sun.plugin.cache.CachedJarLoader.isUpToDate(Unknown
Source)

at
sun.plugin.cache.CachedJarLoader.loadFromCache(Unknown Source)

at sun.plugin.cache.CachedJarLoader.load(Unknown
Source)

at sun.plugin.cache.JarCache.get(Unknown Source)

at
sun.plugin.net.protocol.jar.CachedJarURLConnection.connect(Unknown Source)

at
sun.plugin.net.protocol.jar.CachedJarURLConnection.getJarFile(Unknown
Source)

at sun.misc.URLClassPath$JarLoader.getJarFile(Unknown
Source)

at sun.misc.URLClassPath$JarLoader.<init>(Unknown
Source)

at sun.misc.URLClassPath$3.run(Unknown Source)

at java.security.AccessController.doPrivileged(Native
Method)

at sun.misc.URLClassPath.getLoader(Unknown Source)

at sun.misc.URLClassPath.getLoader(Unknown Source)

at sun.misc.URLClassPath.getResource(Unknown Source)

at java.net.URLClassLoader$1.run(Unknown Source)

at java.security.AccessController.doPrivileged(Native
Method)

at java.net.URLClassLoader.findClass(Unknown Source)

at sun.applet.AppletClassLoader.findClass(Unknown
Source)

at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)

at sun.applet.AppletClassLoader.loadClass(Unknown
Source)

at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)

at sun.applet.AppletClassLoader.loadCode(Unknown
Source)

at sun.applet.AppletPanel.createApplet(Unknown Source)

at sun.plugin.AppletViewer.createApplet(Unknown
Source)

at sun.applet.AppletPanel.runLoader(Unknown Source)

at sun.applet.AppletPanel.run(Unknown Source)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

load: class dk.sdc.securityapplet.applets.logon.LogonApplet.class not found.

java.lang.ClassNotFoundException:
[...]

Caused by: java.io.IOException: open HTTP connection failed.

at sun.applet.AppletClassLoader.getBytes(Unknown
Source)

at sun.applet.AppletClassLoader.access$100(Unknown
Source)

at sun.applet.AppletClassLoader$1.run(Unknown Source)

at java.security.AccessController.doPrivileged(Native
Method)

... 10 more

Exception in thread "Thread-4" java.lang.NullPointerException

at
sun.plugin.util.GrayBoxPainter.showLoadingError(Unknown Source)

at sun.plugin.AppletViewer.showAppletException(Unknown
[...]

at sun.plugin.AppletViewer.showAppletStatus(Unknown
Source)

at sun.applet.AppletPanel.run(Unknown Source)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

Exception in thread "thread
applet-dk.sdc.securityapplet.applets.logon.LogonApplet.class"

Fra : John

Dato : 04-11-05 13:55

"bakken" skrev i en meddelelse

> [...]
> oprette et felt til indtastning af kundeoplysninger.
>
> Der fremkommer kun en ramme med et rødt X i øverste hjørne og i

Lyntest:
http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html

Benyt evt sidens hjælpelinks, hvis du ikke ser to ure.

Mvh John

Fra : Lars Clement

Dato : 04-11-05 16:57

Havde selv samme problem, da jeg geninstallerede XP.
Løsning: hent java fra din netbanks hjemmeside ( ikke opdatering ) installer
den og opdater derefter. Så bli'r du igen kreditværdig

Lars Clement

Fra : bakken

Dato : 04-11-05 20:43

"Lars Clement" <clement@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Havde selv samme problem, da jeg geninstallerede XP.
> Løsning: hent java fra din netbanks hjemmeside ( ikke opdatering )
> installer den og opdater derefter. Så bli'r du igen kreditværdig

Hej Lars og John,
Tak for jeres forslag.
Desværre er det ikke så enkelt - jeg *havde* faktisk prøvet at installere
Java direkte fra bankens hjemmside.
Og det er helt rigtigt, at linket fra Lars bare bekræfter mig i at jeg ikke
kan afvikle java.
Og jeg har forsøgt alt hvad jeg har kunnet finde ud af i forhold til at
spore problemet. Der er oven i købet velbeskrevet på Sun´s hjemmeside, og
jeg har ( tror jeg nok ) forsøgt samtlige foreslåede
afhjælpningsmuligheder.Men de drejer sig stort set kun om
proxyserverindstillinger, og det er tydeligvis ikke der problemet ligger.
Men det har faktisk ikke hjulpet.
Jeg tror mere det er et Windowsproblem. Jeg har som nævnt i oprindelig mail
rodet en del rundt med regedit/regcleaner/regclean og lignende programmer,
og er nok kommet til at gøre noget jeg ikke kunne overskue, og som har
medført dette problem.
Så måske er en helt ny installation eneste mulighed ? Eller i det mindste
en installationsreparation under geninstallation af Windovs XP. Det er jo så
vidt jeg husker en nulighed under en installationen -altså jeg mener ikke en
oprettelse fra genoprettelseskonsollen, men et forsøg på at genoprette den
fundne installation ?

Mvh

Bo

Fra : ttoet

Dato : 04-11-05 21:25

> Desværre er det ikke så enkelt - jeg *havde* faktisk prøvet at installere
> Java direkte fra bankens hjemmside.

Bare for lige at få det på det rene, har du så prøvet at installere Sun's
egen java virtual machine?

Grunden til det måske lidt mystiske spørgsmål er at jeg for nylig stod i
samme situation da jeg reinstallerede min computer. Da jeg skulle installere
netbanken gik jeg ind på bankens hjemmeside og fulgte anvisningerne på
hvordan jeg skulle downloade og installere Java. Det gik fint bortset fra at
jeg ikke kunne få det til at virke. Bankens hotline mente helt sikkert at
det var min computer der var noget galt med og opgav at hjælpe mig.

En venlig sjæl i en nyhedsgruppe skrev imidlertid til mig og sagde at jeg
skulle afinstallere bankens Java og installere Sun's egen. Det løste
problemet.

Da jeg havde fået det til at virke skrev jeg til banken og gjorde opmærksom
på at deres Java ikke fungerede. For en måneds tid siden var det min
lillebrors tur til at reinstallere, og søreme om ikke problemet var der
stadigvæk . En Sun installation løste også hans problem.

> Og det er helt rigtigt, at linket fra Lars bare bekræfter mig i at jeg
> ikke kan afvikle java.

Det virkede heller ikke med bankens Java. (Og tro ikke på det når computeren
siger at Java er installeret og fungerer!)

> [...]
> mail rodet en del rundt med regedit/regcleaner/regclean og lignende
> programmer, og er nok kommet til at gøre noget jeg ikke kunne overskue, og

He he, velkommen i klubben . Men prøv alligevel ovenstående. Det KUNNE
være en let løsning på problemet.

Thoeger

Fra : bakken

Dato : 04-11-05 21:55

> Bare for lige at få det på det rene, har du så prøvet at installere Sun's
> egen java virtual machine?

Ja, det har jeg gjort - endda flere gange med tilhørende/nødvendig
afinstallation af den hidtil installerede.

>Bankens hotline mente helt sikkert at det var min computer der var noget
>galt med og opgav at hjælpe mig.

Jeg har skrevet om problemet til banken - som automatisk lover svar inden 24
timer - men har stadig ikke modtaget svar. Og jeg forstår sådan set godt at
de ikke kan være experter på "fremmede" programmer. Men de satser jo
tydeligvis på at de virker, eftersom de baserer hele funktionen på externe
browsere og Java !

> En venlig sjæl i en nyhedsgruppe skrev imidlertid til mig og sagde at jeg
> skulle afinstallere bankens Java og installere Sun's egen. Det løste
> problemet.

Det *har* jeg forsøgt/gjort !

> He he, velkommen i klubben . Men prøv alligevel ovenstående. Det KUNNE
> være en let løsning på problemet.

Tak for deltagelsen - men desværrre var din løsning heller ikke *det* der
skulle til.
Jeg er overbevist om at jeg selv på et eller andet tidspunkt har ændret en
eller anden indstilling dybt nede i "politikker" eller lignende til at
tillade at en eller anden funktion bliver forbudt - såfremt man ikke
accepterer at den kører, dersom der ikke----------------
Mit problem er, at jeg ikke kan huske hvor eller hvordan !.........
Jeg forsøger fortsat ( faktisk mest af nysgerrighed og ønske om at blive
klogere ) og glæder mig over at jeg trods alt har en anden computer som godt
kan kontakte min netbank - ellers ville det først være *rigtig* .trælst !

Mvh

Bo

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 04-11-05 21:42

bakken wrote:

> [...]
> Java direkte fra bankens hjemmside.
> Og det er helt rigtigt, at linket fra Lars bare bekræfter mig i at jeg ikke

Har du kun prøvet med IE? Prøv evt. med enten Opera eller Firefox. Måske
gør det en forskel... hvis eller Java er installeret korrekt.

http://www.opera.com
http://www.mozilla.org/products/firefox/

--
Mvh. Lars

Fra : bakken

Dato : 04-11-05 22:44

> Har du kun prøvet med IE? Prøv evt. med enten Opera eller Firefox. Måske
> gør det en forskel... hvis eller Java er installeret korrekt.

Tak for forslaget. Det var egentlig godt nok - og alligevel ikke helt det,
jeg eftersøgte.Selv om det virker fint.
Firefox kunne ikke, men Opera virkede perfekt. God browser, må jeg sige !
Dog var mit problem ikke alene at jeg ikke kunne kontakte min bank fra min
ene computer, men *mere* hvad jeg selv sandsynligvis havde ændret i Windows
IE6 som forhindrede java i at virke.
Heldigvis har jeg to computere, og den ene kan jeg stadig/endnu? bruge til
mine finansielle transaktioner.
Jeg har altså stadig et uafklaret problem i forhold til hvad jeg ( nok
selv ) har blokeret for i min installation som gør at java ikke virker

Mvh

Bo

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-11-05 01:06

> [...]
> Jeg har altså stadig et uafklaret problem i forhold til hvad jeg ( nok
> selv ) har blokeret for i min installation som gør at java ikke virker

Jeg rodede for nylig med en pc, som heller ikke ville acceptere Suns java,
som var nødvendig for opkald til banken. Jeg klarede det så ved, at jeg
afinstallerede Suns java og installerede den som MS brugte, indtil de fik
forbud mod det. Derefter kunne jeg så installere Suns - og det virkede. Jeg
kan evt. maile MS Java til dig (godt 5 mb). Virker det ikke, så ville jeg
prøve en reparationsinstallation, som du selv foreslår. Når man har rodet
med regcleaner m.m. kan man få uløselige problemer, da nogle af dem nærmest
sletter i blinde.

Kurt

Fra : Torben

Dato : 05-11-05 08:25

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> foreslår. Når man har rodet med regcleaner m.m. kan man få uløselige
> problemer, da nogle af dem nærmest sletter i blinde.

Prøv som Kurt skriver og her nok noget du kan bruge.
http://www.znn.dk/

--
Mvh Torben

Fra : Denn!s H

Dato : 05-11-05 09:51

"Torben" <tolemNOSPAM@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv som Kurt skriver og her nok noget du kan bruge.
> http://www.znn.dk/

Har selv erfaring med MS Java fungere ok, har Win XP Pro.
Kan ikke fordrage Sun's hvor man får en masse andet skrammel installeret.

Huskede ikke helt galt - 3810 en opdatering til 3809
http://www.jyskebank.dk/erhverv/erhvervskunde/jyskenetbankerhverv/hentprogram/82764.asp

Hvis man installerer MS Java, skal du fjerne Sun's først.

--

vh
Denn!s H

Fra : Benny Andersen

Dato : 05-11-05 10:00

Nu er det vel ikke det simple med:
Internet options->advanced->java
;)

--
Mvh Benny Andersen

Fra : bakken

Dato : 05-11-05 11:49

> Nu er det vel ikke det simple med:
> Internet options->advanced->java

Nej, desværre ikke. Jeg vil lidt senere afprøve forslagene ovenfor men har
ikke lige tid nu.
Mvh

Bo