window.location.reload() virker ikke som F~
Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 04-11-05 13:24

Hej

Jeg prøver at lave en side som skal referere til sig selv, og som skal
anvende numeriske værdier fra nogle select-options-lister. Jeg mokker
med denne lille del.

<form name="regn">
<select name="rh">
<option value="0">Ingen
<option value="1">Lys
<option value="2">Klar
<option value="3">Dyb
<option value="4">Mørk
</select>
<input type="button" value="Beregn" onclick="window.location.reload()">
</form>

<script>
document.write(document.regn.rh.options[document.regn.rh.selectedIndex].value)
</script>

Hvis jeg vælger "Klar" og F5-reloader, så forbliver valget på "Klar"
og nederst udskirves korrekt tallet 2, men hvis jeg trykker på knappen
"Beregn", så springer liste tilbage på "Ingen" og tallet 0 udskrives.
Jeg kunne godt tænke mig en knap på siden, som opførte sig præcis
ligesom F5.

Alternativt har jeg overvejet at flytte
document.regn.rh.options[document.regn.rh.selectedIndex].value over i
en variabel og udskrive denne, men gør jeg det i en funktion oppe i
headeren, så er den ikke tilgængelig nede i body, og jeg kan ikke
rigtig finde noget om hvordan man i javascript "superglobaliserer" en
variabel. Det vil jeg også meget gerne lære.

Med venlig hilsen

Lars Erik Bryld