Direkte børshandel: Bestemme antal og kurs~
Fra : BHR

Dato : 03-11-05 14:35

Er det muligt at bestemme antal og kurs man vil betale for aktier købt
direkte på børsen gennem f. eks. Etrade eller en Sparekasse?

Jeg troede at man selv bestemte købskurs og antal, men kan på seneste handel
se, at jeg er blevet delhandlet til den kurs jeg har sat. Jeg fik kun 1/4 af
de aktier jeg havde håbet på. Det medfører større omkostninger, hvis jeg vil
have de sidste 3/4 af aktierne.

NB! Ulykken er dog ikke så stor, fordi aktierne imellemtiden er faldet og
derfor endnu billigere at købe.

Fra : Peter H

Dato : 03-11-05 14:47

"BHR" <bhrFJERN@lic-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis jeg vil have de sidste 3/4 af aktierne.
>
> NB! Ulykken er dog ikke så stor, fordi aktierne imellemtiden er faldet og

Det lyder som om du har limiteret en handel og så venter man til en sælger
dukker op og det har det ikke gjort i dit tilfælde i fuldt omfang.

Hvis kursen er faldet til lavere end din købslimitering, skyldes det at du
anvender en anden handlespoststørrelse end standard.
DVS Hvis du limiterer 90 stk AURIGA for eksempel til kurs 165, så venter man
på en sælger der sælger til 165, og de 50 går ihvertfald igennem, da det er
den officielle børspost, mens de resterende 40 må vente til en sælger der
ønsker at sælge på skæve handelspoststørrelser, så kursen kan sagtens falde
til 163 uden at din købslimit går igennem.

Det går let ged i skæve handelspoststørrelser.

Ellers kan jeg ikke regne andre grunde ud hvorfor din aktie er faldet uden
at din limitering er gået igennem.

Fra : BHR

Dato : 03-11-05 19:28

> Det går let ged i skæve handelspoststørrelser.

Handelspoststørrelsen er 50, så køb af 200 er jo blot 4
handelspoststørrelser.
Jeg havde sat limitkursen til 166, som blot var 1 point lavere end
udbudskursen samme tidspunkt da jeg lagde ordren ind.

Det jeg ønsker er at kunne handle "alt eller intet" til en kurs jeg
bestemmer, og så se om nogen bider på!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-11-05 21:42

Den 03-11-05 19.28 skrev BHR følgende:

> Det jeg ønsker er at kunne handle "alt eller intet" til en kurs jeg
> bestemmer, og så se om nogen bider på!

Det skulle du vist kunne alle steder, men det kan være, valgmuligheden
er lettere skjult. Spørg evt. kundeservice hos din mægler.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gratis tetris-klon i form af Tetrix.

Fra : Hans Hansen

Dato : 06-11-05 11:03

Hej,

> [...]
> kun 1/4 af de aktier jeg havde håbet på. Det medfører større omkostninger,
> hvis jeg vil have de sidste 3/4 af aktierne.

Så vidt jeg kan forstå er dit problem at du kun vil handle alt eller intet:
Enten alle aktierne eller ingen af dem? Det tror jeg ikke man kan. Og hvad
ville kursen på en aktie så være hvis der var en person der kun ville sælge
20 stk til kurs 100 og en anden der kun ville købe 30 stk til kurs 110?

Hans