hvilken akkuskruemaskine?
Fra : Peter T.

Dato : 02-11-05 18:59

Ret svært at finde en korrekt gruppe til denne post.

Jeg er på udkig efter en akkuskrue/boremaskine, da den gamle Skil med
ledning er kaput. Jeg lader mig ikke nøjes med en 400 krs skrammelkasse
fra Silvan og vil gerne ofre op til 3000 kr på en akkumaskine. Så ved
hvilken model eller mærke (Bosch, Makita, DeWalt mm.) får jeg mest kvalitet
for pengene lige for tiden?

--
Mom "Let’s show how you’ve learnt all the months of the year. Janu.."
Daughter "Ary!"

Fra : skod

Dato : 02-11-05 19:30

har en dewalt og den er da ok (3700 vejl, 2200 på tilbud)

Men næste gang ville jeg nok købe en blå 14v bosch., Her betaler du ikke så
meget for navnet og jeg har set dem på tilbud til under 2k med to batterier
(som er et must)

Fra : Thomas Hansen

Dato : 02-11-05 19:33

On Wed, 02 Nov 2005 18:58:43 +0100, Peter T. <pinoc10@hotmail.GEBIScom>
wrote:

> [...]
> fra Silvan og vil gerne ofre op til 3000 kr på en akkumaskine. Så ved
> hvilken model eller mærke (Bosch, Makita, DeWalt mm.) får jeg mest

Det er vist mere et spørgsmål om personlig preferance om det skal være det
ene eller det andet. Når man er oppe i den pris klasse er de alle gode og
holdbare
Jeg har personlig brugt og kan anbefale.
http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=120101&pno=74209&pointer=0
http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=120101&pno=60454&pointer=0

Hvis du vil give lidt mere og har brug for slag funktionen så kan jeg også
klart anbefale
http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=120101&pno=60457&pointer=10
Den store ulemp med den er bare at den er MEGET tung, og det kan mærkes
hvis man skal skrue/bore meget især hvis det er lidt højt oppe. Men den
har meget kraft og klare store bor og hårdt slid.

Hold dig fra de billige Black and Decker, Dewalt og de grønne Bosch de er
ikke pengene værd. Der er alt for meget plastik i dem.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Henrik

Dato : 02-11-05 19:46

Hej

jeg ville vælge en Hitachi, de har en jubilæumsmodel med 5 års garanti på
motor og lejer. Normalt er de grønne, men disse modeller er sorte.

findes i 12, 14,4 og 18 volt.

med 2 batterier, lader og lygte.

ligger omkring 2000-2900,- + moms

VH Henrik

Fra : Kn

Dato : 02-11-05 20:33

Hej.
Prøv at se lidt på CarlF web side, der har jeg set nogle tilbud på Makita.
Mvh Karen.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 03-11-05 08:51

Kn wrote:
> Hej.
> Prøv at se lidt på CarlF web side, der har jeg set nogle tilbud på Makita.

Ja jeg har købt en 14V makita til ~1900 kr incl 2 batterier. Godt nok
ikke fra CarlF.

Lækker!

Mvh

Jesper

Fra : Max

Dato : 02-11-05 21:36

Hej Peter

> Jeg er på udkig efter en akkuskrue/boremaskine, da den gamle Skil med

Erfaring fra industriproduktion siger, en god Makita med 2 batterier og så
har Wurth en super lille skruemaskine med 2 batterier, den er simpelthen
et lille fund til at skrue små og mellem store skruer i med.

Mvh Max

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-11-05 15:26

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev

> har Wurth en super lille skruemaskine med 2 batterier, den er simpelthen
> et lille fund til at skrue små og mellem store skruer i med.

Er det til almindelige batterier?

Jeg søger nemlig efter en lille skruemaskine til f.eks. computere, men som
bruger *almindelige* batterier. Jeg har tre af de andre, men de taber
strømmen alt for hurtigt og der er aldrig strøm, når jeg skal bruge dem, og
da jeg har tonsvis af almindelige penlight batterrier, så er det nok sagen.

Jeg har bare endnu ikke set en maskine, som bruger disse....

Claus

Fra : Kim S

Dato : 03-11-05 00:04

> [...]
> fra Silvan og vil gerne ofre op til 3000 kr på en akkumaskine. Så ved
> hvilken model eller mærke (Bosch, Makita, DeWalt mm.) får jeg mest

Festo er gode. Har haft min i 8 år, og den kører fint og har
en god balance. Desuden er den meget kort.

Mvh, Kiim

Fra : Peter

Dato : 03-11-05 15:19

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> Festo er gode. Har haft min i 8 år, og den kører fint og har
> en god balance. Desuden er den meget kort.
>
> Mvh, Kiim

2 batterier - yes - men ikke NiCd. De gode har NiMH batterier.
Prøv også at holde dem i hånden. Der er stor forskel på både vægt og
balance.

Mange hilsener / Peter

Fra : Thomas Hansen

Dato : 03-11-05 18:17

> 2 batterier - yes - men ikke NiCd. De gode har NiMH batterier.
> Prøv også at holde dem i hånden. Der er stor forskel på både vægt og
> balance.

Det kommer meget an på hvor tit du bruger maskinen. NiMh batterier taber
meget hurtigt deres effekt. De er nede på halv styrke efter bare en måned.
Det betyder at hvis du ikke bruger maskinen så tit så skal du starte med
at lade batterierne op. NiCd holder der imod bedre på effekten.
Jeg her også selv NiMh batterier pga. deres høje effekt, men man skal bare
være opmærksom på deres begrænsning. Især med makitas lækkre lynladdere er
det jo ikke noget problem at lade batterierne op inden man begynder at
arbejde.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Peter

Dato : 03-11-05 22:57

"Thomas Hansen" <
> [...]
> Det betyder at hvis du ikke bruger maskinen så tit så skal du starte med
> at lade batterierne op. NiCd holder der imod bedre på effekten.

Det var nu mere "memory effekten" jeg tænkte på. / Peter

Fra : Thomas Hansen

Dato : 04-11-05 19:17

On Thu, 03 Nov 2005 22:56:57 +0100, Peter <lappa@hotmail.com> wrote:

> "Thomas Hansen" <
> måned.

> Det var nu mere "memory effekten" jeg tænkte på. / Peter

Det er ikke noget problem på nye kvalitets batterier uanset om det er NiCh
eller NiMh.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-11-05 15:18

Peter T. wrote:
> [...]
> fra Silvan og vil gerne ofre op til 3000 kr på en akkumaskine. Så ved
> hvilken model eller mærke (Bosch, Makita, DeWalt mm.) får jeg mest kvalitet

Hvis jeg ville ofre på mange penge på en accumaskine var det helt
klart Makita.

mvh

Christian

Fra : Peter T.

Dato : 03-11-05 18:38

Christian B. Andresen ristede følgende runer:

> Hvis jeg ville ofre på mange penge på en accumaskine var det helt
> klart Makita.

Tak for de mange forslag. Jeg har fundet en Makita slag-, bore- og
skruemaskine 8434DWFE til 1698 kr på tilbujd hos Carl F, så jeg tror det
bliver den. :)

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-05 09:59

> [...]
>
> Tak for de mange forslag. Jeg har fundet en Makita slag-, bore- og
> skruemaskine 8434DWFE til 1698 kr på tilbujd hos Carl F, så jeg tror det

Det var billigt! Vejl. pris er 4000 kr. + moms + miljøafgift iflg. deres
liste: http://www.makita.dk/pdf/produkter_juli_2005/Akku_til_net_2005.pdf

Fra : Peter T.

Dato : 08-11-05 08:29

Peter ristede følgende runer:

> Det var billigt! Vejl. pris er 4000 kr. + moms + miljøafgift iflg.
> deres liste:
> http://www.makita.dk/pdf/produkter_juli_2005/Akku_til_net_2005.pdf

Tjoh. Jeg tror ikke at Makitas vejledende priser skal tages for pålydende.
BygMa i Silkeborg har samme model til salg inkl. bajonet og rundsav (også
Makita) samlet i een pakke til 3000 kr i forbindelse med noget 90 års
jubilæumspakke. Men det er så også mit eneste sammenligningsgrundlag.

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-05 09:52

> [...]
> fra Silvan og vil gerne ofre op til 3000 kr på en akkumaskine. Så ved
> hvilken model eller mærke (Bosch, Makita, DeWalt mm.) får jeg mest

Jeg ville helt klart gå efter en Makita. Det er noget der virker!

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 05-11-05 10:51

Peter skrev:

> Jeg ville helt klart gå efter en Makita. Det er noget der virker!

Jeg giver du ret. Makita er noget at det bedste!

På min arbejdsplads bruger jeg Hitachi. Dette mærke er jeg ikke så
begejstret for. Boremaskinerne kan simpelthen ikke holde i momentet
og frem- og tilbage-knappen.

--
Venlig hilsen
Svend Erik