overfør data til ny form/html side
Fra : Michael Bruhn Jensen

Dato : 02-11-05 12:12

jeg har 2 html sider .
Den første er med en form på som der indtastes data i
og en submit knap. hvordan overføres og mest hvordan modtages
data i den modtagende form jeg har specificeret i action ???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-11-05 12:45

Michael Bruhn Jensen skrev:

> Den første er med en form på som der indtastes data i
> og en submit knap. hvordan overføres og mest hvordan modtages
> data i den modtagende form jeg har specificeret i action ???

Normalt er det formhandleren - altså det script der er angivet i
action - der behandler modtagne data. Hvordan scriptet får fat i
data afhænger af hvilket scriptsprog der er tale om - i asp skriver
man fx Request.Form("feltnavn") eller
Request.Querystring("feltnavn") - alt efter formtype.

Giv gerne et link til din side - så er det lettere at hjælpe.
Se evt. siden her: <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html> først.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Tine Gade

Dato : 03-11-05 10:43

Du har også den mulighed at overføre data mellem to sider via URL'en:

www.dinside.dk?index=1&index2=2

Hvis det ikke er for meget data synes jeg det er en let løsning.

Tine