Hjælp. Flagermus på loftet
Fra : Jens Jessen

Dato : 10-06-01 05:52

Min nattesøvn bliver forstyrret af flagermus inde bag væggen. Er der nogen
der har gode råd, så jeg kan få dem sat på porten - det er trods alt mig der
betaler huslejen.

På forhånd tak

Jens Jessen

Fra : Bjarne Blichfeldt

Dato : 10-06-01 09:32

Surt show, de er fredede og du må bare leve med dem.
Der var en lignende sag for et års tid siden og de stakkels
mennesker måtte bare lide.

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg selv ville gøre, men jeg tror
ikke jeg ville fortælle om det.

mvh,
Bjarne

Fra : Bo Ramsing

Dato : 10-06-01 10:40

Bjarne har ret, de er fredede. Og saa fjerner de en del insekter der eller
ville kaste sig over din have. Maaske kunne du pröve en helt anden vinkel
end normalt, og se lidt paa om du kunne give dem mulighed for at komme ind
og ud lidt mere lydlöst. En aabning der kunne lukkes naar flyveperioden er
slut, maaske? Eller maaske en rulle glasuld mere over loftet som
lydisolering? Flagermus er ret fasinerende og nyttige naar man gir sig lidt
tid. Jeg ville pröve den maade.
Bo

Fra : Jean Seeberg

Dato : 15-06-01 00:27

Jeg mindes med glæde da man som barn, om aftenen, stod og kastede en bold
eller sten omviklet med en klud op i luften for at prøve at "fange" en
sådan, dog altid uden held.
Naboen var måske knap så glad, da det var deres spisekammer de havde
invaderet.
Idag er der desværre ikke så mange, så jeg foreslår også at du prøver at
gøre det så behageligt for begge parter.
Håber i kan leve i fred og fordragelighed i fremtiden.
Jean