Boliglån uden at betale renter?? + 50-årig~
Fra : Flemming

Dato : 01-11-05 19:59

Prøv at læse dette her http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2005/10/27/145908.htm
.......Hvis dette låntilbud kommer på markedet fra realkreditterne, vil det
så påvirke priserne i opadgående pil i ligeså høj grad som de afdragsfrie
lån har gjort?? Og er der nogen der tror at det vil komme på markedet
indenfor en overskuelig tid? Det lyder som et meget godt produkt,
risikabelt, men meget fleksibelt og vil hjælpe mange, hvis de skulle være så
uheldige at komme i økonomiske problemer....Eller vhis man hellere vil bruge
overskydende penge på at investere i noget andet....

En anden ting:

I Sverige mener jeg at de har 50-årige lån?? Hvis de kom til DK ville
priserne da også tage et hop op?? Og dvs. hvis der er rygter om at disse nye
produkter vil ramme DK, så er det da bare med at komme ud og investere i en
bolig....

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-11-05 21:29

Flemming skrev:

> ......Hvis dette låntilbud kommer på markedet fra realkreditterne, vil det
> så påvirke priserne i opadgående pil i ligeså høj grad som de afdragsfrie
> lån har gjort?

Sikkert. Dengang regeringen (en af de forrige) ville sænke
priserne på huse for at hjælpe førstegangskøberne, fjernede de en
eller anden afgift - og vips, kostede skidtet præcis så meget
mere at den månedlige ydelse var den samme som før.

Det kaldes markedsøkonomi, og nogle er helt vilde med det.

--
/Bertel

Rikke Mølgaard - en stemme der fortjener at blive hørt:
http://www.rikkemoelgaard.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-11-05 22:05

Den 01-11-05 21.29 skrev Bertel Lund Hansen følgende:

> [...]
> mere at den månedlige ydelse var den samme som før.
>
> Det kaldes markedsøkonomi, og nogle er helt vilde med det.

Det er de fleste af os vel. Man kan så til gengæld undre sig over, at
det kan komme bag på politikerne, hvordan markedsøkonomien virker.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvorfor bliver spammerne ved med at spamme dig, og hvordan du

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-11-05 00:52

Kim Ludvigsen skrev:

> Det er de fleste af os vel.

Måske. Det er jeg egentlig ikke sikker på. Jeg bryder mig ikke om
det, men jeg kan ikke anvise et alternativ der er absolut bedre.

> Man kan så til gengæld undre sig over, at det kan komme bag på
> politikerne, hvordan markedsøkonomien virker.

Ja. Hvis de havde hævet hushandelsafgifterne drastisk og til
gengæld sænket skatten, havde det nok virket. Men sikken et
jammerhyl der havde rejst sig.

Fra : Michael

Dato : 02-11-05 16:35

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in message

> [...]
>
> --
> /Bertel
>
> Rikke Mølgaard - en stemme der fortjener at blive hørt:

Markedet indretter sig altid i forhold til udbud og efterspørgsel. Som det
er nu, er efterspørgslen (ihvertfald omkring de store byer) meget større end
udbudet, og det får priserne til at stige. Det er derfor meningsløst at
introducere nye låneformer, hvis formålet da er at hjælpe
førstegangskøberne. Det eneste der reelt hjælper er flere boliger - ikke
flere måder at låne penge på.