Muring af brusekant...
Fra : Kristian

Dato : 01-11-05 10:12

Hejsa.

Jeg har en bruseniche, hvor vandet bare løber ud på gulvet. Det er godt nok
lavet en lille kant på en flisekants højde, men det holder ingen steder.
Jeg har et bruseforhæng, men der er jo vand på gulvet bare ved det mindste.

Nu tænkte jeg at jeg ville lave en ordentlig kant. Jeg har forestillet mig
at finde en flise som matcher brusenicen eller gulvet og lave kanten
svarende til en flise i højden.

Så mangler jeg bare "skellettet"

Jeg mener, at jeg har set noget à la mutiplade, som man skærer til og
beklæder med fliseklæb og så skulle det egentlig være det..? Kan I bekræfte
det og i givet fald hvad det hedder.

Ellers skal jeg vel selv til at mure den kant/klods og det ved jeg ikke lige
om mine evner rækker til

Mvh.
Kristian

Fra : Jesper Hansen

Dato : 01-11-05 10:46

> Nu tænkte jeg at jeg ville lave en ordentlig kant. Jeg har forestillet mig
> at finde en flise som matcher brusenicen eller gulvet og lave kanten
> svarende til en flise i højden.

Bare værd obs. på det kræver at du har et andet afløb et sted i
badeværelset i tilfælde af oversvømmelse fra toilet eller håndvask.
Alternativt kan du lave et par små huller i din nye kant, det er også ok.

Mvh

Jesper

Fra : Preben Andersen

Dato : 01-11-05 11:58

"Jesper Hansen" <noone@nowhere.com> wrote in message
> Bare værd obs. på det kræver at du har et andet afløb et sted i
> badeværelset i tilfælde af oversvømmelse fra toilet eller håndvask.

Er du sikker på, det er et krav?

mvh
Preben

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 01-11-05 12:13

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse news:43674a23$0$47021$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Er du sikker på, det er et krav?

Ikke i følge den her:
http://www.byggekram.dk/sw7042.asp

/Jakob

Fra : Preben Andersen

Dato : 01-11-05 12:18

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in message

> Ikke i følge den her:
> http://www.byggekram.dk/sw7042.asp

Netop, der er jo heller ikke gulvafløb i et køkken.

mvh
Preben

Fra : jones_net

Dato : 01-11-05 12:33

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in message

> Ikke i følge den her:
> http://www.byggekram.dk/sw7042.asp

Men det kan nu være meget praktisk, hvis man ynder at vaske gulvet ved at
hælde en hel spand vand ud over det...

/J

Fra : Preben Andersen

Dato : 01-11-05 12:48

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> wrote in message

> Men det kan nu være meget praktisk, hvis man ynder at vaske gulvet ved at
> hælde en hel spand vand ud over det...

Man kan godt høre, du aldrig har vasket gulv

mvh
Preben

Fra : jones_net

Dato : 01-11-05 15:01

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote in message

> "jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> wrote in message

> Man kan godt høre, du aldrig har vasket gulv

Eller også er det fordi jeg netop vasker badeværelsesgulvet!
Jeg kan bruge bruserslangen til at skylle hele gulvet, så jeg støvsuger
aldrig på badeværelset - det bliver vasket en gang om ugen, og så ville jeg
godt nok være ked af ikke at have mit gulvafløb!

/J

Fra : Jesper Hansen

Dato : 01-11-05 11:54

> Er du sikker på, det er et krav?

Jeg vil sige *ret* sikker jeg har ihvertfald haft et par -af hinanden
uafhængige - entreprenører til at sige det til mig.
(Ikke fordi de skulle lave det!)

Mvh

Jesper.

Fra : jones_net

Dato : 01-11-05 12:35

"Kristian" <knuden@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> bekræfte
> det og i givet fald hvad det hedder.
>
> Ellers skal jeg vel selv til at mure den kant/klods og det ved jeg ikke

Multiplade er en god idé, men hvordan du får den klistret fast på det
eksisterende gulv, dét ved jeg ikke.

/J

Fra : Max

Dato : 01-11-05 12:45

Hej

> Multiplade er en god idé, men hvordan du får den klistret fast på det
> eksisterende gulv, dét ved jeg ikke.

Sanitets silikone.

Mvh Max

Fra : jones_net

Dato : 01-11-05 15:05

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej

> Sanitets silikone.

Er det fast nok til at fugerne mellem gulvfliserne og de nye fliser på siden
ikke kan give sig? Silikonen bliver jo ikke til en hård masse, men er hele
tiden lidt som hårdt gummi... Men er der nok af det, så er det måske også
godt nok?

Jeg ville ellers have troet at man skulle bruge noget fliseklæb eller dét,
som man normalt bruger for at klistre multiplader sammen. Jeg ved bare ikke,
om det kan hæfte på de nuværende fliser, derfor ville jeg ikke anbefale
noget...

/J

Fra : Max

Dato : 01-11-05 15:24

Hej

> Er det fast nok til at fugerne mellem gulvfliserne og de nye fliser på
siden
> ikke kan give sig? Silikonen bliver jo ikke til en hård masse, men er hele

Fugen mellem de nye fliser og dem på gulvet skal naturligvis også
være en silikonefuge.

Mvh Max

Fra : jones_net

Dato : 01-11-05 15:30

> Hej

> siden
>
> Fugen mellem de nye fliser og dem på gulvet skal naturligvis også
> være en silikonefuge.

OK, men så vil du bare smøre en god zigzag pølse af silikone på gulvet, og
så placere multipladen oveni dette?

/J

Fra : Max

Dato : 01-11-05 17:36

Hej

> OK, men så vil du bare smøre en god zigzag pølse af silikone på gulvet, og
> så placere multipladen oveni dette?

Nej, jeg vil sørge for at hele anlægsfladen har fat i silikonen.

Mvh Max

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 01-11-05 13:52

> Multiplade er en god idé, men hvordan du får den klistret fast på det
> eksisterende gulv, dét ved jeg ikke.

---

Ja ikke?

Jeg skal som sagt bare have den fastgjort på gulvet, hvor der foreslås
sanitets silikone.
Hvis det virker, så skal jeg bare i gang med noget multiplade, fliseklæb og
fliser

Mvh.
Kristian

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-05 21:03

"Kristian Marquard Knudsen" <Knuden@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sanitets silikone.
> Hvis det virker, så skal jeg bare i gang med noget multiplade, fliseklæb

Mulyiplader er ok til dette, du skal bruge Multipladelim til at sætte dem op
i,det holder fast til fliserne på gulvet. Derefter er det bare at sætte
fliserne på og fuge dem, dundfugen skal være silikonefuge.

Ole