Utæt gulv
Fra : Ukendt

Dato : 27-10-05 21:50

Har selv lavet badeværelset for et par år siden.
Det er i brusekabinen den er gal og vandet kan ses i loftet nedenunder
(Dryp)
Har brugt materialer som anvist i byggemarkedet.
Dvs "gummihud" primer / sealer og vådrumsfliseklæb.

Jeg har en ide om at der omkring afløbet at der er utæt pga sløseri.

Men jeg har tænkt mig at banke et par fliser på omkring afløbet og give det
samme
behandling som da jeg lavede det - måske lige ofre lidt mere tid på det

Men hvis det lykkedes hvad så med det våde betonelement (gulvet)
Skal det have lov til at tørre op inden jeg forsøger mig ?

Eller hvad siger i skal jeg lave hele gulvet om ?

Allan

Fra : Gainsbourg

Dato : 28-10-05 05:27

Det er jo en ret alvorlig skade, som kan give råd og/eller skimmel i husets
konstruktion eller i værste fald hussvamp (alt efter hvordan din hus er
bygget). Så måske var det en ide at lade en fagmand se på skaden og give en
vurdering på den korrekte løsning. I værste fald kan du jo stå med et
usælgeligt hus og en forsikring der ikke dækker...

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Martin

Dato : 28-10-05 11:36

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> give en vurdering på den korrekte løsning. I værste fald kan du jo stå med
> et usælgeligt hus og en forsikring der ikke dækker...

øøhhh,tror ikke forsikringen gælder....

har du aldrig læst at flise på en 1. sal = meget dårligt,hvis du ikke har
fulgt alle foreskrifter = vådrums plader på vægge og
gulv,membran,afløbsmanchette osv osv.... så dækker din forsikring 100 % ikke
medmindre du får besøg af en uerfaren forsikringsmand....

normalt ville man lave linolium som skal svejese meget godt sammen på et
1.sal badeværelse eller som vi vil lave i vores badeværelse..... fliser
overalt men... med brusekabine (et af dem man stiller sig ind i (en box
eller hvad man vil kalde det)) som er hævet over gulvet med en slange ca. 15
cm ned i vores afløb i gulvet,så er vi 100 % på den sikre side... medmindre
et rør sprænger osv,men der hjælper intet jo imod disse skader,og det kan jo
også dækkes 100 % af forsikringen

Martin

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 30-10-05 17:33

"Allan Møller" <allanatallanmdotdk> skrev i en meddelelse

> Har selv lavet badeværelset for et par år siden.
> Det er i brusekabinen den er gal og vandet kan ses i loftet nedenunder
> (Dryp)

Det kan blive en dyr omgang. Og forsikringen dækker ikke skaderne, der kan
være meget omfattende!

Jeg var gennem en tilsvarende sag for en tre år siden. Vandet løb fra min
bruseniche og flere meter vandret langs spær/strør for så at dryppe ned hos
underboen - flere meter væk fra brusenichen, hvorfor det tog tid at opdage,
hvorfra vandet kom. Vi troede i første omgang at vandet kom fra mit køkken.

Det var ikke mig, der havde lavet badeværelset, men det viste sig, at det
ikke var lavet korrekt - længe før jeg flyttede ind. (Byggesjusk!). Og ingen
ved, hvem, der har lavet det, så det var helt umuligt at hænge nogen op på
det.

> Eller hvad siger i skal jeg lave hele gulvet om ?

Få en fagmand til at lave det hele om. Det kan koste dig mange hundrede
tusinde kroner at lade være.

Mvh. Lisbeth