GørDetSelv Bryllupsskjold
Fra : Ukendt

Dato : 19-10-05 20:26

Beklager OT men det er vist her der er flest gør det selv folk.

Men er der nogen som har en ide til hvordan man kan lavet et pænt
skjold til et sølvbryllup med æresport ?

Jeg forestiller mig noget med en MDFplade men har ikke rigtigt nogen
ide til bogstaver / skrift.

Allan

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 19-10-05 20:47

On Wed, 19 Oct 2005 21:26:13 +0200, "Allan Møller"
<allanatallanmdotdk> wrote:

> [...]
>skjold til et sølvbryllup med æresport ?
>
>Jeg forestiller mig noget med en MDFplade men har ikke rigtigt nogen

Her kan du "stjæle" lidt inspiration.

http://www.bryllupsskjolde.dk/skjold.aspx

Jeg kan se, at de kun koster 440 kr., så hvis du ikke lige har maling
og træ hjemme, god tid, samt en sikker hånd til teksten er det måske
ikke værd at spare de penge.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-10-05 20:56

"Allan Møller" <allanatallanmdotdk> writes:

> Men er der nogen som har en ide til hvordan man kan lavet et pænt
> skjold til et sølvbryllup med æresport ?
>
> Jeg forestiller mig noget med en MDFplade men har ikke rigtigt nogen
> ide til bogstaver / skrift.

I min familie har vi også altid lavet den slags selv. En plade er fin.
Søg på skjolde på images.google.com, så skal du nok få en masse
skjolde. Tegn den op på pladen og sav det ud med en løvsav eller hvad
du nu kan finde i den retning. Spørg evt. på ungernes skole eller på
det lokale lokalcenter/aktivitetscenter/plejehjem.

Så maler du skjoldet, typisk blåt til sølvbryllupper. Du åbner dit
tekstbehandlingsprogram og finder en pæn skrifttype som du skriver ud
i den rigtige størrelse. Du klipper bogstaverne ud og tegner omridset
af dem med en blyant og tegner dem op med en sølvtuds.

Hvis du har kreative evner kan du også male blomster eller sådan noget
på skjoldet.

Så er det bare at lave et stativ til æresporten, finde noget gran og
nogle blomster/bær/frugter at pynte med og så er du ved at være klar.

Når I skal sætte æresporten op, så sørg endelig for at larme rigtig
meget, så det lyder som om I er ved at rive huset ned. :)

Mvh Trine

--
Gran til afdækning, æresporte og kirkegårde sælges