Dags dato
Fra : Holm

Dato : 30-10-05 19:49

Bare en orientering.
Der kommer Dags dato om hunde fra Polen, i aften kl. 20.00

Venligst Holm

Fra : fam. Ager

Dato : 30-10-05 21:00

"Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Bare en orientering.
> Der kommer Dags dato om hunde fra Polen, i aften kl. 20.00
>
> Venligst Holm
>
>-

-undrer mig hvorffor likita import ikke var nævnt med et ord.. de har i
årevis stået for import af hunde, og er kendt af rigtig mange både i
katteverden og i hundenes..

-marie

Fra : tina hedeman

Dato : 31-10-05 08:37

hej med jeg

så skal vi finde snotkludene frem iaften, jeg hader at se sådan noget, jeg
begynder bare at græde snøft.
hilsen tina

Fra : H. Jensen

Dato : 31-10-05 14:29

www.hundevennerne.dk

> [...]
>
> -undrer mig hvorffor likita import ikke var nævnt med et ord.. de har i
> årevis stået for import af hunde, og er kendt af rigtig mange både i

Jeg sendte et link herind forleden, hvor hun eftersøgte noget hjælp til
efterforsking ang. hundehandel! Men åbenbart ingen har indformeret hende om
Likita... Hvis folk ikke selv er villige til at hjælpe, kommer det jo heller
ikke ud! Jeg fortalte hende om Likita, men kunne ikke være mere behjælpelig
omkring det, da jeg ingen erfaring har med dem selv......

Heidi

Fra : fam. Ager

Dato : 31-10-05 15:07

"H. Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>kommer fra, og det har jeg ingen informationer på. og det er der at
>problemerne ligger,hvalpekøberne ved det jo heller ikke og hundehandlerne
hvis nu der var blevet gjort opmærksom på denne udsendelse noget før,og
opfordringer til at folk kom med informationer, er jeg også sikker på, at
der var kommet mere "kød" på udsendelsen, at der var flere der havde fortalt
deres historie og kommet med deres erfaringer og kendskaber.

mvh. marie

Fra : fam. Ager

Dato : 31-10-05 15:27

> [...]
> behjælpelig
> omkring det, da jeg ingen erfaring har med dem selv......

til en orientering, hvis du taster import af hvalp fra likita ind på google,
så kommer der stribevis af fortællinger frem, det burde en journalist vel
selv kunne klare??

-Marie

Fra : Tina

Dato : 01-11-05 09:41

fam. Ager wrote:

-

> -undrer mig hvorffor likita import ikke var nævnt med et ord.. de har
> i årevis stået for import af hunde, og er kendt af rigtig mange både i
> katteverden og i hundenes..
>
> -marie

Til din orientering, så var Likita med - det var faktisk manden, der blevet
interviewet ang. Yorkshire Terrieren, som han havde solgt til en dame fra
Lolland.
Der blev sagt noget med, at han havde en sag kørende i Sorø Ret.

Mvh

Tina
DK Heart & Soul
Skovkatte- og exotic-killinger til salg.
www.heart-and-soul.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 01-11-05 10:11

"Tina" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Tina
> DK Heart & Soul
> Skovkatte- og exotic-killinger til salg.

okey, det ville da også være underligt andet... men blev han nævnt i
forbindelse med navnet likita?, jeg aner ikke hvem han er personligt, kun ad
omtale, og at jeg har overtaget en tæve der stammer derfra.

mvh. marie

Fra : Tina

Dato : 01-11-05 10:26

> [...]
> forbindelse med navnet likita?, jeg aner ikke hvem han er personligt,
> kun ad omtale, og at jeg har overtaget en tæve der stammer derfra.

Nej, det gjorde han ikke - kun med hans eget navn, og da satte det på
skærmen, stod er også *tidl. hundehandler*....hmmmm, det tror jeg nu ikke
rigtigt på !!!!

Mvh

Tina

Fra : fam. Ager

Dato : 01-11-05 11:49

"Tina" <@> skrev i en meddelelse

> Nej, det gjorde han ikke - kun med hans eget navn, og da satte det på
> skærmen, stod er også *tidl. hundehandler*....hmmmm, det tror jeg nu ikke
> [...]

nej heller ikke mig!, det ville også være katastrofalt for hans forretning
hvis navnet likita var nævnt..ærgeligt at det ikke gjorde synes jeg!.

mvh. marie

Fra : makkerlone

Dato : 31-10-05 08:41

Et godt program. Dejligt at der bliver taget hånd om det fra
medieverdenen.
Og flot af de 2 hvalpekøbere, at de tør stå frem og vedgå deres
fejl offentligt.
Den udsendelse har beslyst problemet overfor mange af de andre, der er
tæt på at gøre det samme (altså købe en alt for ung, syg og
dårlig hundehvalp.

Og jeg jeg kan stadig se den vandskål for mig, som sct. bernhardhunden
i Polen havde stående. ADWR.

Lone Sørensen

Fra : Janni & Flemming And~

Dato : 31-10-05 10:35

Hej

Synes egentlig ikke det var et specielt god program.
Synes det skulle have taget fat i den som også gør sådanne noget i DK.
Havde håber der var mere om danske opdrættere som gør det sammen.
Men det skulle jo også handle om import fra østeuropa, så nok derfor.

Janni

Fra : fam. Ager

Dato : 31-10-05 10:58

"Janni & Flemming Andersen" <great_evita@hund.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Havde håber der var mere om danske opdrættere som gør det sammen.
> Men det skulle jo også handle om import fra østeuropa, så nok derfor.

------------------------

hvad mener du?, at danske opdrættere eksporterer for unge og syge hvalpe på
samlebånd, eller hvad?
der er uden tvivl nogle der giver pokker i hundens ve og vel, og skider på
lovgivningen, men er det så omfattende som den import der foregår fra
østlandene hertil?? det er jo naive danskere der ikke vil betale hvad en
racehund koster herhjemme der bestiller disse hvalpe igennem en
hundehandler, som så henter hjem i stor stil. og det er da fint at der
endelig bliver sat focus på disse handler, og konsekvenserne deraf.
jeg synes at det var lidt tyndt med materialet i programmet, for der er
sager nok at tage fat på. det er nok bare svært at få folk i tale, og få
beviserne i orden.

jeg kender adskillige hunde herfra vores ø, der stammer både fra polen og
Tjekkiet, har en boxer her i huset som jeg overtog for 4 mdr siden, jeg så
hende da hun var hentet hjem fra Tjekkiet som hvalp af de tidligere ejere,
og jeg kan stadig se hende for mig, krøllet sammen i bagagerummet, afsindig
mager, beskidt, mat i pelsen, og alt alt for ung. det blev også bekræftet af
dyrlægen siden. hun har ikke haft det nemt i sin opvækst hverken psykisk
eller fysisk.

nej, jeg synes at det er rigtigt fint at der bliver sat focus på dette
problem, gøre folk opmærksomme på de problemer der er omkring det. og hvis
du er vidende om opdrættere der gør det samme, så burde du da gøre opmærksom
på det hvor du kan, så andre kan blive klogere. det er det eneste der
virker, for lovgivningen er så vattet, at det ikke afskrækker folk fra at
gøre det.

mvh. marie

Fra : Janni & Flemming And~

Dato : 31-10-05 15:29

Det jeg manglede at se var.
Danskere/opdrættere som køber tæver i 1-2 års alderen, avler løs på dem, så
når de har lavet de hvalpe de kan sælges de videre, til alm mennesker.
Der bruges hundene kun som pengemaskiner, sådanne stede synes jeg der findes
rigtig mange af her i landet.

Det er ganske forfærdeligt, hvad de gør i østlandene. Det er så synd, at
folk er så uvidende at købe hvalpe fra sådanne menneske,r som støtter denne
slags transport.
Det ville være meget bedre, hvis man kontakte en opdrætte, skabte en
kontakt, over længere tid, ser forældre dyrene, og de omgivelser de lever i.
Isteden for plusdelig at beslutte, nu skal vi have hund og købe fra den
første annonce man finder i avisen eller på DBA.

Janni

Fra : fam. Ager

Dato : 31-10-05 16:13

> [...]
> i. Isteden for plusdelig at beslutte, nu skal vi have hund og købe fra den
> første annonce man finder i avisen eller på DBA.

-------------------------

jeg vidste godt hvad du hentydede til, men det er der sikkert ikke mange der
er vidende om, men det er hvert sit tema synes jeg.
og jeg er da kun enig med dig, Janni
men hvad kan der gøres ved dette?, der er forskrivninger om hvor mange kuld
en tæve bør have, men vel ingen lov?
og ja, folk bør se opdrættet inden køb, men det tænker mange ikke over, det
skal bare være billigt.
men problematikken ved importen fra østlandene er ligeså meget
hundehandlerne som det er fabrikkerne i østlandene, uden hundehandlerne er
der ingen import. vi har ikke så meget at skulle have sagt i disse lande,
men vi kan være medvirkende til at oplyse og informere om disse
hundehandlere og risikoen og det uetiske i den handel med dyr på de vilkår.
og fordelene ved at vælge en sund og rask hvalp der kommer et godt sted fra.
mvh. marie