Optimal visning af website i flere forskel~
Fra : moso97ad

Dato : 24-09-05 11:45

Hej NG,

Webistet www.frontmedia.dk/test er lavet, så den lige kan vises i 800x600
og
op efter. Men jeg har fået nogle tilbagemeldinger fra folk, der sidder og
ser websites på skærme med en opløsning på 1280x768, og her kommer
websitet
til at fylde meget lidt på skærmen.

Hvad gør jeg for at optimere visningen af websitet bedst muligt på større
skærme? Skal jeg ind og definere bredden i % på mine divs?

--
Mvh.
Morten

moso97ad-no-spam@yahoo.dk
(fjern -no-spam)

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 24-09-05 12:02

moso97ad wrote:
> op efter. Men jeg har fået nogle tilbagemeldinger fra folk, der sidder og
> ser websites på skærme med en opløsning på 1280x768, og her kommer
> websitet
> til at fylde meget lidt på skærmen.

Brug relative størrelser. På den måde kan du lave et skalerbart design.
Se eksempler på sådan en type design her:
http://thomasdamgaard.dk/
http://jensgregersen.dk/
http://perlpimp.dk/
http://www.w3.org/

> Hvad gør jeg for at optimere visningen af websitet bedst muligt på større
> skærme? Skal jeg ind og definere bredden i % på mine divs?

Præcis.

> --
> Mvh.
> Morten

Din signatur fylder for meget.
Læs venligst http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk/

Fra : moso97ad

Dato : 25-09-05 09:45

"Thomas Damgaard Nielsen" <tdn.usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Brug relative størrelser. På den måde kan du lave et skalerbart design.
> Se eksempler på sådan en type design her:
> [...]

Tak for informationen! Vil tage et kig på ovenstående.

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 24-09-05 14:15

Kun de færreste der kører med så høj en opløsning vil have deres
browser maximeret. Så det vil ikke være noget større problem.
Men ellers er det rigtigt at du skal bruge relative størrelser så din
side kan tilpasse sig.

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 24-09-05 15:15

Jens Peter Karlsen [FP-MVP] wrote:
> [...]
> browser maximeret. Så det vil ikke være noget større problem.
> Men ellers er det rigtigt at du skal bruge relative størrelser så din

Vil du ikke være rar og gå ind på
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html og overhold netiketten?

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 24-09-05 20:49

Du kan med fordel læse nogle af alle de tidligere indlæg om dette.

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 24-09-05 21:28

Jens Peter Karlsen [FP-MVP] wrote:
[endnu et topcitat]

*plonk*

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 25-09-05 00:54

Dit tab.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 28-09-05 14:00

<tdn.usenet@gmail.com> wrote:

>Jens Peter Karlsen [FP-MVP] wrote:
>>

>Vil du ikke være rar og gå ind på
>http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html og overhold netiketten?

På det punkt er JPK uden for pædagogisk rækkevidde - mange har forsøgt
(både med det gode og ...) i *mange* år.

Det er godt nok irriterende, men mit råd er: Lad være med at spilde
tid på det ...

FUT: dk.admin.netikette (som jeg ikke læser).

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-09-05 22:23

moso97ad wrote:
> Hej NG,
>
> Webistet www.frontmedia.dk/test er lavet, så den lige kan vises i
> 800x600

Og alligevel kommer der en vandret scrollbar - også hvis jeg maksimerer mit
browservindue til 1024px i bredden.

Find det element på siden, som er alt for bredt og ret det. Jeg gider ikke
lede efter det. ;)

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/