Dropdown menu.
Fra : Tommy Jensen

Dato : 20-09-05 18:00

Hejsa

Jeg har den dropdown menu som jeg gerne vil have til at være på de sider som
den linker til, så hvis der er en ændring i menu'en skal jeg kun lave den
ændring et sted. For ellers mister jeg jo alt den plads som den skal have
til at folde ud på.

Hvordan gør jeg??

Mvh
Tommy

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-09-05 20:22

Tommy Jensen skrev:

> Jeg har den dropdown menu som jeg gerne vil have
> til at være på de sider som den linker til, så hvis der
> er en ændring i menu'en skal jeg kun lave den ændring
> et sted.

Det er sikkert ssi (server side includes) du tænker på.

> mister jeg jo alt den plads som den skal have til at folde
> ud på.

Jeg er ikke helt klar over hvad du mener. Vis hvad du
allerede har lavet - et link til en testside - så kigger vi på
det derfra.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Tommy Jensen

Dato : 20-09-05 20:49

Hej Allan

Hvis du kigger på denne side: ur.rideklub.dk/np/index2.htm
Kan du se at hvis jeg åbner nogen link i min dropdown menu kan de jo kun stå
på den nederste hvide stykke af siden. For at udnytte pladsen vil jeg jo
gerne have selv siden til at gå helt op med menu'en så skal den jo være på
alle siderne på denne hp, også er der jo mange steder man skal ændre noget i
menu'en. defor vil jeg jo gerne have den tal at hente menu'en hvergang en
side åbnes, men jeg ved bare ikke hvordan.

Mvh
Tommy

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-09-05 22:48

Tommy Jensen wrote:
> Hej Allan
>
> Hvis du kigger på denne side: ur.rideklub.dk/np/index2.htm
> Kan du se at hvis jeg åbner nogen link i min dropdown menu kan de jo
> kun stå på den nederste hvide stykke af siden.

Du er nødt til alvorligt at overveje at skifte fra frames til ssi. Det vil
fritage dig fra at skulle have det grå stykke spildplads.

I øvrigt fungerer din menu ikke i Firefox. Prøv at kigge nærmere på denne:

http://www.hintzmann.dk/articles/mhalist/

Den fungerer fint i alle browsere.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jesper Hansen

Dato : 20-09-05 23:31

On Tue, 20 Sep 2005 23:48:24 +0200, Erik Ginnerskov wrote:

> http://www.hintzmann.dk/articles/mhalist/
>
> Den fungerer fint i alle browsere.

Ja den er enkel og simpel, men kan den horisontielle menu laves så den er
centreret på siden med fx en bredde på 600 pixel?

--
Venlig hilsen
Jesper

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-09-05 23:41

Jesper Hansen wrote:

> Ja den er enkel og simpel, men kan den horisontielle menu laves så
> den er centreret på siden med fx en bredde på 600 pixel?

Hvis du lægger den ind i en div, ja:

og i css:

#menu {
width:600px;
margin:auto;
}

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jesper Hansen

Dato : 21-09-05 08:56

On Wed, 21 Sep 2005 00:41:01 +0200, Erik Ginnerskov wrote:

> Hvis du lægger den ind i en div, ja:

Ok - mange tak...

--
Venlig hilsen
Jesper

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-09-05 22:49

Tommy Jensen skrev:

> at hvis jeg åbner nogen link i min dropdown menu kan
> de jo kun stå på den nederste hvide stykke af siden.

Skal du bruge den menu, skal du gå bort fra design ved
hjælp frames. Du skal så finde en måde at inkludere din
menu på alle sider.

Prøv at kigge på

http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp

hvor forskellige metoder er beskrevet. Det kommer an på
om dit webhotel understøtter et serversidesprog (asp, php
eller lignende) - ellers er der kun javascriptmetoden tilbage.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Tommy Jensen