/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
opsigelse af mobil abonoment
Fra : Helle


Dato : 29-10-05 13:11

Jeg har opsagt mit abonoment hos debitel.
De siger at man ikke kan opsige det i de første 6 måneder. Så der kommer en
måned ekstra på før jeg kan slippe ud af det.
Jeg har opsagt det da der var gået 4 måneder. Jeg ved godt at man binder sig
for 6 måneder men er det ok at de tar en måned ekstra.
mvh
Helle



 
 
Holst (29-10-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 29-10-05 13:21


Helle wrote:

> Jeg har opsagt mit abonoment hos debitel.
> De siger at man ikke kan opsige det i de første 6 måneder. Så der kommer en
> måned ekstra på før jeg kan slippe ud af det.
> Jeg har opsagt det da der var gået 4 måneder. Jeg ved godt at man binder sig
> for 6 måneder men er det ok at de tar en måned ekstra.

Hvad står der i de betingelser, som du har accepteret?

Helle (29-10-2005)
Kommentar
Fra : Helle


Dato : 29-10-05 13:44

15. Aftalens ophør
Aftalen er, medmindre andet er skriftligt aftalt, uopsigelig fra kundens
side i 5 måneder, hvorefter kunden kan opsige aftalen med 30 dages varsel
regnet fra tidspunktet for debitels modtagelse af opsigelsen. Opsigelsen kan
rettes til debitels Kundeservice på telefonnummer 4366 9098.

det er hvad der står om opsigelse

mvh
Helle



Jesper Lund (29-10-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 29-10-05 13:47

Helle <hk.n@nakskovnet.dk> wrote:

> 15. Aftalens ophør
> Aftalen er, medmindre andet er skriftligt aftalt, uopsigelig fra
> kundens side i 5 måneder, hvorefter kunden kan opsige aftalen med
> 30 dages varsel regnet fra tidspunktet for debitels modtagelse af
> opsigelsen. Opsigelsen kan rettes til debitels Kundeservice på
> telefonnummer 4366 9098.
>
> det er hvad der står om opsigelse

Dvs. din abbonnementsperiode skal løbe i mindst 6 måneder.

--
Jesper Lund



Henrik Madsen (29-10-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Madsen


Dato : 29-10-05 14:57

On Sat, 29 Oct 2005 14:43:51 +0200, "Helle" <hk.n@nakskovnet.dk>
wrote:

>15. Aftalens ophør
>Aftalen er, medmindre andet er skriftligt aftalt, uopsigelig fra kundens
>side i 5 måneder, hvorefter kunden kan opsige aftalen med 30 dages varsel
>regnet fra tidspunktet for debitels modtagelse af opsigelsen. Opsigelsen kan
>rettes til debitels Kundeservice på telefonnummer 4366 9098.
>
>det er hvad der står om opsigelse

Jamen så er den jo klar, du kan opsige efter 5 måneder. At de så siger
noget andet tilskriver jeg personligt bare at Debitel altid har været
og sikkert altid vil være det største fuskerfirma indenfor den
branche...Og det siger ikke så lidt..

De kan selvfølgelig være i deres gode ret til at afvise en opsigelse
der kommer FØR de 5 måneder er gået..(Men kun for at være tvære, så
længe du skriver at du ønsker at opsige pr. datoen hvor bindingen
ophører)..

Et godt råd når det gælder DebiTræls...

Den dag hvor der er 31 dage til din bindingsperiode udløber skriver og
sender du dem et anbefalet brev som så dumper ind hos dem den dag der
lige netop er 30 dage til. I brevet skriver du at du gerne vil opsige
dit abbonement pr. den dag hvor bindingsperioden udløber. (Anbefalet
fordi det også er set at Debitel "mister" folks breve og dermed
tvinger dem til en ekstra måned eller 2 hos dem)

Grunden til at Debitel gør som de gør er at de mangler kunder noget så
frygteligt, derfor giver de fine tilskud på mobil telefoner, disse
køber folk så for det er somme tider den billigste måde at få en ny
telefon på. Debitel håber jo selvfølgelig at du bliver hængende på
deres dyre abbonement (Dyrt for de skal jo have pengene de gav i
tilskud på telefonen hjem igen). Når du så IKKE bliver hængende ja så
er du jo sådan set på vej ud af butikken og så kan de ligesågodt se om
de kan blokke dig for en måned ekstra eller måske 2 ..(Debitel
filosofi)

DET er Debitræls kundestrategi...At det så er rimeligt dumt er så
noget andet for de kunder de forsøger at blokke for en ekstra måned
kan de jo være sikre på IKKE kommer tilbage og det giver så det
problem at de så står tilbage BÅDE med for få kunder OG alt for mange
utilfredse mennesker der ALDRIG vil være Debitel kunde mere fordi de
blev behandlet så dårligt..

Henrik

Repzak (29-10-2005)
Kommentar
Fra : Repzak


Dato : 29-10-05 15:13

> Jamen så er den jo klar, du kan opsige efter 5 måneder. At de så siger
> noget andet tilskriver jeg personligt bare at Debitel altid har været
> og sikkert altid vil være det største fuskerfirma indenfor den
> branche...Og det siger ikke så lidt..

DYBT ENIG !!

Og så lige et godt råd:

>>Opsig dit abbonoment med et anbefalet brev, og gem en kopi. <<

(men det er ikke engang nok, da min mor skulle ud af det gjorde hun som
skrevet, men de havde fået brevet væk og om hun ikke lige kunne sende en fax
med det... + en masse mere bøvl etc... HOLD ØJENE ÅBNE med de girokort der
kommer og hvad du betaler for og for hvornår !!)
Det endte med hun kom til at betale 85kr for meget til dem da de ikke kunne
regne, og hun fik at vide på et papir det var betalt for meget ind... dem
har hun stadig ikke set...

velbekomme, og hold snitterne fra debitel
Kasper



Henrik Madsen (29-10-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Madsen


Dato : 29-10-05 16:03

On Sat, 29 Oct 2005 16:13:14 +0200, "Repzak" <repzak@GEDhotmail.com>
wrote:

>> Jamen så er den jo klar, du kan opsige efter 5 måneder. At de så siger
>> noget andet tilskriver jeg personligt bare at Debitel altid har været
>> og sikkert altid vil være det største fuskerfirma indenfor den
>> branche...Og det siger ikke så lidt..
>
>DYBT ENIG !!
>
>Og så lige et godt råd:
>
>>>Opsig dit abbonoment med et anbefalet brev, og gem en kopi. <<
>
>(men det er ikke engang nok, da min mor skulle ud af det gjorde hun som
>skrevet, men de havde fået brevet væk og om hun ikke lige kunne sende en fax
>med det... + en masse mere bøvl etc... HOLD ØJENE ÅBNE med de girokort der
>kommer og hvad du betaler for og for hvornår !!)
>Det endte med hun kom til at betale 85kr for meget til dem da de ikke kunne
>regne, og hun fik at vide på et papir det var betalt for meget ind... dem
>har hun stadig ikke set...

Hey

Det lyder som min far's historie..

De endte også med at skylde ham nogle penge, det var sådan at han
vidste det inden han indbetalte sidste girokort, så ringede han derind
og de sagde han bare skulle betale beløbet på girokortet så ville de
sende det overskydende retur..

Det tog ham 3 breve og 2 vrede telefonopkald at få sine penge.
(Telefonopkald var ihvertfald dengang lig mindst 30 minutter i en
telefonkø)

Det sidste han gjorde var at sende dem et brev hvor han forlangte sine
penge samt forlangte de 100+200+300 Kr som de selv opkrævede som
rykkergebyrer for hhv 1. 2. 3. rykker. han truede dem også med inkasso
hvis hans penge ikke snart gik ind.

Først da han skrev dette brev omkring et ½ år efter han var helt ude
fik han pengene.

Det var så ikke noget med et undskyldende brev eller noget, nej bare
et simpelt brev fra Den Danske Bank hvori det fremgik at der var først
X kroner over på hans konto fra deres kunde Debitel.

Og de rykkergebyrer som de selv er så nidkære med at indkræve ville de
ikke betale ham.

ALDRIG ALDRIG ALDRIG vælge Debitel...Med mindre du har en god advokat
når du skal sige dit abbo op.

Ja og så har jeg ikke engang fortalt historien om min samlevers
erfaringer med Debitel.

De sendte hende et brev som modtog's den 14/4. Dette var en regning
som senest skulle betales 01/04 .. Den 15/04 sendte de så hende
rykkeren for det brev hun modtog dagen i forevejen. Deres svar da hun
ringede ind var "ja det kan vi godt se, det er jo en fejl men når der
er skrevet et rykkergebyr ud så SKAL Det betales uanset hvad"..

Behøver jeg at sige at der var en Debitel medarbejder som var rimelig
uheldig da hun fik mig i røret da jeg ringede dem op for at snakke
lidt med dem om det..

Det endte med at medarbejderen lød mest af alt som om vedkommende var
i behov for akut krisehjælp og hun ville ikke engang udlevere sit navn
til mig. (Bad om navnet for at klage over hende) .. Huha, jeg tror sgu
hun tog en pause efter det opkald. (Selvfølgelig lidt synd for
hende, hun havde sikkert ikke kompetencen til at gøre en skid ved mit
problem men ok hun havde jo selv valgt at arbejde for det lortefirma
og jeg vil vædde med at de fik mange sure opkald om dagen derinde.)..

Henrik

Per Henneberg Kriste~ (29-10-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 29-10-05 17:00


"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:d537m1dtb77f7r0ues49oll8tqk44tt7q2@4ax.com...
> On Sat, 29 Oct 2005 16:13:14 +0200, "Repzak" <repzak@GEDhotmail.com>
> wrote:
>
> Ja og så har jeg ikke engang fortalt historien om min samlevers
> erfaringer med Debitel.

Jeg har erfaringer fra SONOFON fra for mange år siden og nu også i denne
søde juletid, hvor Sonofon i stedet for at ringe (som aftalt) og finde ud af
hvilken form for abo man ønskede, så røg man bare på en med dyrt abo for en
som næsten ikke ringer (maks. 10 kr. om måneden), at betale 200+ kr. om
måneden.

Det hjælper ikke at klage.

--
Per, Esbjerg



Carsten Riis (29-10-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 29-10-05 23:49

Henrik Madsen skrev den 29-10-2005 17:02:

> Det endte med at medarbejderen lød mest af alt som om vedkommende var
> i behov for akut krisehjælp og hun ville ikke engang udlevere sit navn
> til mig. (Bad om navnet for at klage over hende) .. Huha, jeg tror sgu
> hun tog en pause efter det opkald. (Selvfølgelig lidt synd for
> hende, hun havde sikkert ikke kompetencen til at gøre en skid ved mit
> problem men ok hun havde jo selv valgt at arbejde for det lortefirma
> og jeg vil vædde med at de fik mange sure opkald om dagen derinde.)..
>

Og du brokker dig over dårlig service. Det burde du ikke!
Det er typer som dig der gør, at man ikke yder anden service end den
absolut nødvendige.




Det skæggeste er jo, at endnu engang er påstanden om, at 90% af en
sætnings budskab ligger efter men'et.









--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk
Red liv uden at kunne førstehjælp!
Du ved ikke om du får brug for blod. www.bloddonor.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste