/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Sort arbejde 2
Fra : Goofy


Dato : 16-10-05 13:59

Jeg kender et sted hvor der bor en mand.

Han arbejder 12 timers skift i weekenderne så han har hele ugen for sig
selv.

Han har stor interesse for biler og køber derfor alt hvad han kan komme i
nærheden af. Så laver han dem i stand og så vælger han enten selv at køre i
den - eller hvis han kender nogen som lige står og mangler en bil så får de
lov at låne den - eller hvis det viser sig at ingen han kender vil ha den -
så sælger han den bare eller den bliver bare sat i et hjørne og i
"venteposition"

Derfor er det meste af hans grund tit fuld af biler (5-15 stk)

Hvad nu hvis nogen en dag får ondt i røven over det?

Han gør det jo ikke i erhversmæssig interessere ( i hvert fald kun
sekundært) - målet er ikke at tjene penge men at pleje sin hobby

Kommer kommunen så bare og vurderer alt efter hvor mange biler og værktøj
han har - hvor mange penge han _måske_ har tjent sort og så skal han betale
eller hvad gør man bare fordi man er helt tosset med biler ligesom så mange
andre er vilde med både osv



 
 
***Fr@nk*** (16-10-2005)
Kommentar
Fra : ***Fr@nk***


Dato : 16-10-05 16:21


"Goofy" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43524e9c$0$8787$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg kender et sted hvor der bor en mand.
> Han arbejder 12 timers skift i weekenderne så han har hele ugen for sig
> selv.
> Hvad nu hvis nogen en dag får ondt i røven over det?

Hvis nogen,,,er det fordi du ikke vil skrive jeg ???


> Kommer kommunen så bare og vurderer alt efter hvor mange biler og værktøj
> han har - hvor mange penge han _måske_ har tjent sort og så skal han
> betale
> eller hvad gør man bare fordi man er helt tosset med biler ligesom så
> mange
> andre er vilde med både osv

Hvorfor laver du ikke bare manden være i fred, og passer dit eget.


>> Han har stor interesse for biler og køber derfor alt hvad han kan komme i
> nærheden af. Så laver han dem i stand og så vælger han enten selv at køre
> i
> den - eller hvis han kender nogen som lige står og mangler en bil så får
> de
> lov at låne den - eller hvis det viser sig at ingen han kender vil ha
> den -
> så sælger han den bare eller den bliver bare sat i et hjørne og i
> "venteposition"

Hvis du er så hellig at du mener at du bør melde ham, så husk det 10.
bud........

Jeg fatter ikke hvorfor misundelse er så udbredt.

Mit indlæg er off topic, og jeg jeg ved det, så lad vær at kommentere det.

Frank



Steven Nybo Andersen (16-10-2005)
Kommentar
Fra : Steven Nybo Andersen


Dato : 16-10-05 17:02

sø 16 okt 2005 05:21:00p satte ***Fr@nk*** sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:


> Mit indlæg er off topic, og jeg jeg ved det, så lad vær at kommentere
> det.

Nej det er ikke nødvendigvis off topic men du bør forholde dig objektivt
til et sådan spørgfsmål i stedet for at svine manden til. Det her er en
jura-gruppe ikke en moral-gruppe så du bør gå efter bolden ikke efter
manden.

Det kunne jo være det var en ven der havde spurgt ham om hvordan man
slipper for kedelige situationer, ellers kunne ham jo bare melde ham selv
hvis han var misundelig.

Jeg læser indlægget som om at det er en ven der har spurgt ham til råds.

Jeg kan desværre ikke råde ham selv da jeg ikke har den fornødne viden.

Steven.


BJ (16-10-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 16-10-05 17:02


"Steven Nybo Andersen" <ingen@mail.tak> skrev i en meddelelse
news:4352795e$0$177$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> Jeg kan desværre ikke råde ham selv da jeg ikke har den fornødne viden.

Da nabohjælp er erklæret sort arbejde, skal vi vel alle til at overveje
situationen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jesper Lund (16-10-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 16-10-05 17:05

BJ <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

> Da nabohjælp er erklæret sort arbejde, skal vi vel alle til at
> overveje situationen.

Det beskrevne eksempel lyder som "lidt" mere end nabohjælp...

--
Jesper Lund



BJ (16-10-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 16-10-05 17:08


"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> skrev i en meddelelse
news:43527a43$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> Da nabohjælp er erklæret sort arbejde, skal vi vel alle til at
>> overveje situationen.
>
> Det beskrevne eksempel lyder som "lidt" mere end nabohjælp...

Sort arbejde er sort arbejde.

Loven forholder sig ikke til den økonomiske størrelse og gevinst.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jesper Lund (16-10-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 16-10-05 17:36

BJ <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

>>> Da nabohjælp er erklæret sort arbejde, skal vi vel alle til at
>>> overveje situationen.
>>
>> Det beskrevne eksempel lyder som "lidt" mere end nabohjælp...
>
> Sort arbejde er sort arbejde.
>
> Loven forholder sig ikke til den økonomiske størrelse og gevinst.

Mon ikke den gør, om ikke andet så ved fortolkningen og/eller
administrationen af loven?

Den beskrevne aktivitet lyder som erhvervsmæssig (der arbejdes løbende
på 5-15 biler). Det er et stort spring fra at du hjælper naboen med at
klippe hækken eller slå græsset...

--
Jesper Lund



BJ (16-10-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 16-10-05 17:38


"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> skrev i en meddelelse
news:4352816f$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Den beskrevne aktivitet lyder som erhvervsmæssig (der arbejdes løbende på
> 5-15 biler). Det er et stort spring fra at du hjælper naboen med at klippe
> hækken eller slå græsset...

Her er kerneproblemet.

DU/alle ønsker at gradbøje lovgivningen (til egen fordel) og den går ikke
Granberg.

SKAT kan gradbøje, skatteyderen kan ikke og således er der fri jagt samtlige
skatteyder imellem.

Tro endelig ikke nogen skal gå ram forbi.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Morten Wartou (16-10-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 16-10-05 17:18


"***Fr@nk***" <Frank.opel@gmx.netdk> skrev i en meddelelse
news:43526fde$0$9162$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Goofy" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43524e9c$0$8787$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Jeg kender et sted hvor der bor en mand.
>> Han arbejder 12 timers skift i weekenderne så han har hele ugen for sig
>> selv.
>> Hvad nu hvis nogen en dag får ondt i røven over det?
>
> Hvis nogen,,,er det fordi du ikke vil skrive jeg ???
>
>
>> Kommer kommunen så bare og vurderer alt efter hvor mange biler og værktøj
>> han har - hvor mange penge han _måske_ har tjent sort og så skal han
>> betale
>> eller hvad gør man bare fordi man er helt tosset med biler ligesom så
>> mange
>> andre er vilde med både osv
>
> Hvorfor laver du ikke bare manden være i fred, og passer dit eget.
>
>
>>> Han har stor interesse for biler og køber derfor alt hvad han kan komme
>>> i
>> nærheden af. Så laver han dem i stand og så vælger han enten selv at køre
>> i
>> den - eller hvis han kender nogen som lige står og mangler en bil så får
>> de
>> lov at låne den - eller hvis det viser sig at ingen han kender vil ha
>> den -
>> så sælger han den bare eller den bliver bare sat i et hjørne og i
>> "venteposition"
>
> Hvis du er så hellig at du mener at du bør melde ham, så husk det 10.
> bud........

Må jeg anbefale dig at prøve at huske det 7. bud? Dette handler ikke, på
nogen måde, om misundelighed, det handler om at respektere vores demokrati.
Hvor vil du sætte grænsen? Er det også i orden at få udbetalt dagpenge mens
man udfører det sorte arbejde?


--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou



Jens Jensen (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 17-10-05 07:49


"***Fr@nk***" <Frank.opel@gmx.netdk> skrev i en meddelelse
news:43526fde$0$9162$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>

>
> Jeg fatter ikke hvorfor misundelse er så udbredt.
>
> Mit indlæg er off topic, og jeg jeg ved det, så lad vær at kommentere det.
>
> Frank
>
>
Det er nok ikke misundelse , men blot at dem der snyde rmed sort arbejde og
lignende samtidig stadig vil have del i de fælles goder som vi andre betaler
til som f.eks. sygehus, skoler plejehjem osv.

For min skyld må folk gerne få lavet sort arbejde men så må de også give
afkald på at benytte samfundets fælles goder.

Også of topic.

Mvh Jens



Ukendt (19-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-10-05 02:18

Jens Jensen wrote:
> "***Fr@nk***" <Frank.opel@gmx.netdk> skrev i en meddelelse
> news:43526fde$0$9162$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>
>>
>> Jeg fatter ikke hvorfor misundelse er så udbredt.
>>
>> Mit indlæg er off topic, og jeg jeg ved det, så lad vær at
>> kommentere det. Frank
>>
>>
> Det er nok ikke misundelse , men blot at dem der snyde rmed sort
> arbejde og lignende samtidig stadig vil have del i de fælles goder
> som vi andre betaler til som f.eks. sygehus, skoler plejehjem osv.
>
> For min skyld må folk gerne få lavet sort arbejde men så må de også
> give afkald på at benytte samfundets fælles goder.
>
> Også of topic.
>
> Mvh Jens

Hvis de laver sort arbejde i fritiden kan de vel betale lige så meget skat
som alle andre gør ?

Der findes faktisk folk der arbejder til dagligt (lovligt arbejde) og som
roder med biler om aften.



Goofy (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Goofy


Dato : 17-10-05 18:24


> Hvis du er så hellig at du mener at du bør melde ham, så husk det 10.
> bud........

Rent faktisk er jeg hans ven og blot bekymret på hans vegne - jeg har på
ingen måde ondt i røven over det - men det kunne jo tænkes at nogen andre
fik det eller noget


>
> Jeg fatter ikke hvorfor misundelse er så udbredt.
>
> Mit indlæg er off topic, og jeg jeg ved det, så lad vær at kommentere det.

Det gjorde jeg så alligevel. Undskyld.




alexbo (16-10-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 16-10-05 18:27


"Goofy" skrev i

>
> Kommer kommunen så bare og vurderer alt efter hvor mange biler og værktøj
> han har - hvor mange penge han _måske_ har tjent sort

Hvor mange penge han har tjent, er det springende punkt, og så er det lige
meget om han laver biler for sjov, opdrætter hunde for sjov, eller alt andet
for sjov.
Så længe det er for sjov, er der ikke noget problem, men tjenes der penge
skal der betales skat.

Jeg vil foreslå ham at føre regnskab, så den dag Told/skat står i døren, kan
han vise både udgifter og indtægter.
Jeg kender sådanne mennesker, de roder med deres gamle motorcykler eller
biler hele fritiden, køber og sælger, nogle tjener penge, men mange gør det
ikke, når så bilen er færdig, er det næste projekt allerede i gang, så den
bliver ofte solgt billigt, for nu skal den væk.

Før regnskab, gem bilag, det er det eneste bogholderne i Told/skat kan
forstå.
Det behøver ikke være indviklet, en stor kuvert til alle bilag til den
enkelte bil, en købs og salgspris, så er man godt på vej.
Køber man hos en ven eller hugger, så skriv ned på et stykke papir, varen og
prisen, sælgers navn er ikke vigtigt.
Så kan man altid at lave et regneark.

mvh
Alex Christensen



BJ (16-10-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 16-10-05 18:48


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:43528d98$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

KLIP

> Så længe det er for sjov, er der ikke noget problem, men tjenes der penge
> skal der betales skat.

Det er da så sandelig en sandhed med endog nogen modifikationer:

http://www.borsen.dk/arkiv/enkelt/resultat/nph-brs?l=25&p=1&u=/arkiv/enkelt/&r=1&f=G&d=FOBO&SECT3=NEWTOC2&s1=nabohj%E6lp&op1=AND&s2=&s3=&s4=&s5=&s6=&s7=&SECT1=NEWWEB&SECT2=AND

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



alexbo (16-10-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 16-10-05 19:23


"BJ" skrev

> Det er da så sandelig en sandhed med endog nogen modifikationer:

Det er muligt, jeg kan ikke ud fra dine indlæg bedømme dette.

mvh
Alex Christensen




BJ (16-10-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 16-10-05 19:29


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:43529aad$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

>> Det er da så sandelig en sandhed med endog nogen modifikationer:
>
> Det er muligt, jeg kan ikke ud fra dine indlæg bedømme dette.

Det forstår jeg ikke..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



alexbo (16-10-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 16-10-05 19:44


"BJ" skrev i

> Det forstår jeg ikke..?

Du har sendt et link til Børsens forside og skrevet nedenstående i dine
indlæg,
hvad kan jeg lære af det?

"citat start"
Da nabohjælp er erklæret sort arbejde, skal vi vel alle til at overveje
situationen.

Sort arbejde er sort arbejde.
Loven forholder sig ikke til den økonomiske størrelse og gevinst.

Her er kerneproblemet.
DU/alle ønsker at gradbøje lovgivningen (til egen fordel) og den går ikke
Granberg.
SKAT kan gradbøje, skatteyderen kan ikke og således er der fri jagt samtlige
skatteyder imellem.
Tro endelig ikke nogen skal gå ram forbi.
" citat slut"

mvh
Alex Christensen






BJ (16-10-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 16-10-05 19:48


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:43529f96$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

>> Det forstår jeg ikke..?
>
> Du har sendt et link til Børsens forside og skrevet nedenstående i dine
> indlæg,
> hvad kan jeg lære af det?

Inte, du er åbenbart ikke abonnent.

> "citat start"
> Da nabohjælp er erklæret sort arbejde, skal vi vel alle til at overveje
> situationen.
>
> Sort arbejde er sort arbejde.
> Loven forholder sig ikke til den økonomiske størrelse og gevinst.
>
> Her er kerneproblemet.
> DU/alle ønsker at gradbøje lovgivningen (til egen fordel) og den går ikke
> Granberg.
> SKAT kan gradbøje, skatteyderen kan ikke og således er der fri jagt
> samtlige
> skatteyder imellem.
> Tro endelig ikke nogen skal gå ram forbi.
> " citat slut"

Ja, og..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Søren G (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Søren G


Dato : 17-10-05 08:54


"Goofy" <jadahva@hotmail.com> wrote in message
news:43524e9c$0$8787$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Kommer kommunen så bare og vurderer alt efter hvor mange biler og værktøj
> han har - hvor mange penge han _måske_ har tjent sort og så skal han
betale
> eller hvad gør man bare fordi man er helt tosset med biler ligesom så
mange
> andre er vilde med både osv

Hvor ved du fra at der er tale om sort arbejde. Ved du da at han ikke
opgiver indtægten af salgene til told & skat ?

--
Søren



Jonas Kofod (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 17-10-05 13:06

"Søren G" <soreng@invalid.wq> skrev i en meddelelse
news:435358eb$0$9198$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Goofy" <jadahva@hotmail.com> wrote in message
> news:43524e9c$0$8787$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> > Kommer kommunen så bare og vurderer alt efter hvor mange biler og
værktøj
> > han har - hvor mange penge han _måske_ har tjent sort og så skal han
> betale
> > eller hvad gør man bare fordi man er helt tosset med biler ligesom så
> mange
> > andre er vilde med både osv
>
> Hvor ved du fra at der er tale om sort arbejde. Ved du da at han ikke
> opgiver indtægten af salgene til told & skat ?

Udlån af biler (såfremt denne ydelse/tjeneste må anses at have en værdi)
skal osse opgives hvad enten der er tale om salg, indtægter, penge
involveret eller ej.



Søren G (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Søren G


Dato : 17-10-05 13:23


"Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> wrote in message
news:dj04ee$1roq$1@gnd.k-net.dk...
> > Hvor ved du fra at der er tale om sort arbejde. Ved du da at han ikke
> > opgiver indtægten af salgene til told & skat ?
>
> Udlån af biler (såfremt denne ydelse/tjeneste må anses at have en værdi)
> skal osse opgives hvad enten der er tale om salg, indtægter, penge
> involveret eller ej.

Har jeg da skrevet at han ikke skal det ?

--
Søren



Jonas Kofod (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 17-10-05 13:49

"Søren G" <soreng@invalid.wq> skrev i en meddelelse
news:435397be$0$9124$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> wrote in message
> news:dj04ee$1roq$1@gnd.k-net.dk...
> > > Hvor ved du fra at der er tale om sort arbejde. Ved du da at han ikke
> > > opgiver indtægten af salgene til told & skat ?
> >
> > Udlån af biler (såfremt denne ydelse/tjeneste må anses at have en værdi)
> > skal osse opgives hvad enten der er tale om salg, indtægter, penge
> > involveret eller ej.
>
> Har jeg da skrevet at han ikke skal det ?

Det var bare et adjekt der kommenterede at de ikke pengebaserede ydelser
ligeledes var underlagt beskatning.



Goofy (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Goofy


Dato : 17-10-05 18:29


> Hvor ved du fra at der er tale om sort arbejde. Ved du da at han ikke
> opgiver indtægten af salgene til told & skat ?

Ja ... (er hans ven så går ikke ud fra han lyver...)



Søren G (18-10-2005)
Kommentar
Fra : Søren G


Dato : 18-10-05 09:23


"Goofy" <jadahva@hotmail.com> wrote in message
news:4353df51$0$8801$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Ja ... (er hans ven så går ikke ud fra han lyver...)

Hvor fremgik det af dit oprindelige indlæg ?

--
Søren



per christoffersen (18-10-2005)
Kommentar
Fra : per christoffersen


Dato : 18-10-05 09:34


"Søren G" <soreng@invalid.wq> skrev i en meddelelse
news:4354b0f3$0$9159$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Goofy" <jadahva@hotmail.com> wrote in message
> news:4353df51$0$8801$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Ja ... (er hans ven så går ikke ud fra han lyver...)
>
> Hvor fremgik det af dit oprindelige indlæg ?

Ingen steder. Men det er heller ikke nødvendigt for, at man kan svare
korrekt ifølge gruppens fundats.
Oplysningen er kun væsentlig, hvis man ikke ønsker at basere sit svar på de
juridiske spørgsmål, men hellere vil ekselere i moralske overvejelser.
Den slags er så til gengæld OT her i gruppen.

/Per



Søren G (18-10-2005)
Kommentar
Fra : Søren G


Dato : 18-10-05 11:57


"per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> wrote in message
news:4354b2a7$0$203$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Ingen steder. Men det er heller ikke nødvendigt for, at man kan svare
> korrekt ifølge gruppens fundats.

Vis mig hvor jeg har svaret udenfor gruppens fundats.

> Oplysningen er kun væsentlig, hvis man ikke ønsker at basere sit svar på
de
> juridiske spørgsmål, men hellere vil ekselere i moralske overvejelser.
> Den slags er så til gengæld OT her i gruppen.

Som dit indlæg her ?

--
Søren



per christoffersen (18-10-2005)
Kommentar
Fra : per christoffersen


Dato : 18-10-05 12:10


"Søren G" <soreng@invalid.wq> skrev i en meddelelse
news:4354d501$0$9186$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> wrote in message
> news:4354b2a7$0$203$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Ingen steder. Men det er heller ikke nødvendigt for, at man kan svare
>> korrekt ifølge gruppens fundats.
>
> Vis mig hvor jeg har svaret udenfor gruppens fundats.

Jeg har ikke skrevet, at du har svaret udenfor fundatsen.
Et svar på en posting i en nyhedsgruppe er ikke til en bestemt person, men
til alle der er med i diskussionen. Derfor er der ingen grund til at tage
det så personligt

/Per



Søren G (18-10-2005)
Kommentar
Fra : Søren G


Dato : 18-10-05 13:08


"per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> wrote in message
news:4354d757$0$151$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg har ikke skrevet, at du har svaret udenfor fundatsen.
> Et svar på en posting i en nyhedsgruppe er ikke til en bestemt person, men
> til alle der er med i diskussionen. Derfor er der ingen grund til at tage
> det så personligt

Når du citerer tekst forholder du dig til den tekst du citerer. Den tekst
var skrevet af mig, og derfor er dit svar bestemt til mig (andre må
selvfølgelig godt læse med og svare).

Ellers skal du undlade at citere tekst, eller svare på spørgerens
oprindelige post.

Se evt. http://www.usenet.dk/info/skriveteknik.html under "Besvarelse af
indlæg" hvor der blandt andet står "Når du besvarer et indlæg er det vigtigt
at du citerer lidt fra det indlæg du svarer på, så folk kan se hvad du
forholder dig til."

--
Søren



per christoffersen (18-10-2005)
Kommentar
Fra : per christoffersen


Dato : 18-10-05 13:18


"Søren G" <soreng@invalid.wq> skrev i en meddelelse
news:4354e5a8$0$9154$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> wrote in message
> news:4354d757$0$151$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Jeg har ikke skrevet, at du har svaret udenfor fundatsen.
>> Et svar på en posting i en nyhedsgruppe er ikke til en bestemt person,
>> men
>> til alle der er med i diskussionen. Derfor er der ingen grund til at tage
>> det så personligt
>
> Når du citerer tekst forholder du dig til den tekst du citerer. Den tekst
> var skrevet af mig, og derfor er dit svar bestemt til mig (andre må
> selvfølgelig godt læse med og svare).

Nej.

> Se evt. http://www.usenet.dk/info/skriveteknik.html under "Besvarelse af
> indlæg" hvor der blandt andet står "Når du besvarer et indlæg er det
> vigtigt
> at du citerer lidt fra det indlæg du svarer på, så folk kan se hvad du
> forholder dig til."

'Hvad' og ikke 'hvem'.

/Per



Søren G (18-10-2005)
Kommentar
Fra : Søren G


Dato : 18-10-05 13:27


"per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> wrote in message
news:4354e74a$0$99994$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Nej.

Læs http://www.usenet.dk igen og forstå det der står denne gang.

> 'Hvad' og ikke 'hvem'.

Nu kløver du bare ord, og jeg vil ikke gå med dig ned på det niveau.
Tsk tsk.

EOD

--
Søren



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste