Linux
Fra : KeNzO

Dato : 09-06-01 13:41

Følgende svar + spørgsmål mit indlæg.
Hvad er IMO ??

Stod der tilfældigvis "designed for Microsoft Windows" på æsken?
Bliver nok pirreligt med det samme! Nej det gjorde det faktisk ikke, men når
der bliver lavet en operativ system så som linux synes jeg man "løber ind i
en mur" hvis man spørg om noget, får man et kryptisk svar.Også når gør
opmærksom på at man er newbie!

jeg spørg IGEN HVORDAN får man dette tv-out til at virke ??

Et meget enkelt spørgsmål til hardcore brugere af linux.og ikke at i har
fået jeres til at virke, men en forklaring på HVORDAN man sætter det op og
evt links hvor man læse om det.

En rettelse mit grafik kort er asus geforce2 MX 7100 (og ikke 7700) med
tv-out sorry!

Fra : Peter Seidler

Dato : 09-06-01 14:22

KeNzO <wappa@c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ft5a2$qrt$1@news.inet.tele.dk...
> Følgende svar + spørgsmål mit indlæg.
> Hvad er IMO ??
>

> jeg spørg IGEN HVORDAN får man dette tv-out til at virke ??

Læs evt følgende

http://www.zepa.net/hypermail/elug/2001/04/0051.html

.... selv om det er fra april giver det nogle hints.
- TV-Out er ikke understøttet
- det kommer måske i næste release

....og så kan man altså godt have både Windows og Linux på samme maskine.

--
Peter Seidler

Fra : Steen Suder

Dato : 10-06-01 13:58

KeNzO wrote:

> Følgende svar + spørgsmål mit indlæg.
> Hvad er IMO ??

In My Oppinion.

> Stod der tilfældigvis "designed for Microsoft Windows" på æsken?

Det kan i forhold til nedenstående have en del at sige.

> [...]
> en mur" hvis man spørg om noget, får man et kryptisk svar.Også når gør

Og hvorfor så det? Måske fordi man går udfra at det er en anden version
af Windows (hvilket det ikke er)? Jeg ved det ikke

> jeg spørg IGEN HVORDAN får man dette tv-out til at virke ??

Jeg vil prøve at formulere det mere direkte.
Problemet med dit kort i denne sammenhæng og andre nye stykker hardware
for den sags skyld er at fabrikanterne kun i få tilfælde anerkender
eksistensen og naturen af en system som f.eks. Linux.

Nogle laver drivere til Linux, nVidia f.eks., men holder de mere
avancerede specifikationer på deres produkter indtil kroppen. Når de
ikke selv tilvejebringer funtionaliteten i egne drivere og samtidigt
ikke vil videregive de nødvendige oplysninger, så kommer der ikke nogen
drivere.

Problemet er altså ikke i så stor grad "Linux"' skyld, men
producenternes.
Hvis du mener det er problem bør du lade være med at købe denne
producents produkter, men i stedet finde en anden.

Har du kigget på producentens hjemmeside? http://www.nvidia.com/

> En rettelse mit grafik kort er asus geforce2 MX 7100 (og ikke 7700) med
> tv-out sorry!

"Hvilke dæk skal jeg bruge til min trehjulede cykel? Nå, nej... det er
en Scania lastvogn." Præcision er godt; det gør det meget nemmere at
hjælpe.

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Peter Makholm

Dato : 10-06-01 14:02

Steen Suder <CAB@earthling.net> writes:

> Nogle laver drivere til Linux, nVidia f.eks., men holder de mere

Jeg kunne ikke drømme om at købe noget hos nVidia efter at have kæmpet
med deres linux-drivere. nVidia bør absolut ikke købes for deres
linux-venlighed.

Prøv hellere at finde producenter, hvor der findes ordentlige drivere
til officielt supportet af softwareprojekterne (XFree og Linux).

--
hash-bang-slash-bin-slash-bash