Ny sexskandale i den katolske kirke
Fra : Poul Nielsen

Dato : 26-10-05 08:56

Til trods for at Britt malka har lovet os at man skam gør noget ved sexuelt
misbrug af børn i den katolske kirke, så vælter skeletterne ud af kirkens
skabe og det i en lind strøm. Nu er turen så kommet til Irland.

http://www.examiner.ie/pport/web/ireland/Full_Story/did-sgSBlyBdLcTPAsg7IQHSmeYhNE.asp

Ferns: A conspiracy of silence

By Paul O'Brien and Caroline O'Doherty
ANYONE who fails to act when they believe children are at risk of sexual
abuse will face criminal prosecution under laws to be introduced by the
Government.

The legislation is to be introduced following the litany of abuse that took
place in the Diocese of Ferns over a 40-year period and the failure of the
Church, State and society to prevent it.

The 271-page Ferns Inquiry report, published yesterday, revealed a shocking
betrayal of trust by senior clergy, gardaí and health service officials.

The inquiry identified more than 100 allegations of child sexual abuse by 21
priests in Ferns between 1962 and 2002.

It was critical of Bishops Donal Herlihy and Brendan Comiskey, finding that
they placed "the interests of individual priests ahead of those of the
community in which they served".

Fra : BEKA

Dato : 26-10-05 13:20

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> misbrug af børn i den katolske kirke, så vælter skeletterne ud af kirkens
> skabe og det i en lind strøm. Nu er turen så kommet til Irland.

Så står der lidt længere nede:

The current Bishop of Ferns, Eamonn Walsh whom the inquiry praised for his
handling of the affair since his instalment in 2002 last night labelled the
report "a litany of horrible, horrible gross abuse". "

Baah - det vidste han hele tiden - og disse kommentarer er til lejligheden.

Hvis det nogensinde har været 'kirkens' ensigt at komme af med denne form
for abuse, så har de gjort forlængst...
Pavekirken er ikke en kristen kirke, og den står heller ikke på hverken GT
eller NT!

Fra : AF

Dato : 26-10-05 17:53

BEKA skrev i news:435f7455$0$8792$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

[ ... ]
> Pavekirken er ikke en kristen kirke, og den står heller ikke på hverken GT
> eller NT!

Ikke fordi jeg som sådan er uenig med dig, men på hvad (ud over de
omsiggribende afsløringer af pædofili) bygger du din opfattelse.

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - *også med DebatForum*

Fra : BEKA

Dato : 26-10-05 18:22

"AF" <dewnull@tiscali.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Ikke fordi jeg som sådan er uenig med dig, men på hvad (ud over de
> omsiggribende afsløringer af pædofili) bygger du din opfattelse.

en ret omfattende læsning omkring emnet, historie osv - mest bøger og den
slags, hvoraf der findes en del på nettet. Den mest omfattende synes jeg er
Charles Chiniquy's 'Fifty years in the Church of Rome' - en gribende bog,
ret lang. Så findes der også skrivelser/bøger der prøver på at tilbagevise
disse ting.
Men hvis man har et lille kendskab til den katolske kirke's (KK) middelalder
historie (avlat, inquisitionen, paverne, Jesuitterne mm), og hvis man tænker
rationelt, så ved man at kirken ikke er bygget på en kristen grund, og at
den som sådan ikke har ændret sig besynderligt gennem tiderne.

Hvad jeg siger er møntet på den organiserede Romersk K kirke som system, og
ikke på den enkelte - som idag, ligssom for 400 år siden bliver holdt i
uvidenhed.

Pædofili sagerne kan kun bekræfte det man allerede har hørt fra andre
kilder.

Fra : Britt Malka

Dato : 26-10-05 19:39

On Wed, 26 Oct 2005 19:22:15 +0200, "BEKA" <eman23@mail.dk> wrote:

>Pædofili sagerne kan kun bekræfte det man allerede har hørt fra andre
>kilder.

Hvordan ved du, at pædofili ikke er kristent?

Står der noget i de kristne skrifter om, at man ikke må dyrke sex med
børn?

Var det ikke Jesus, der sagde som Arafat: Lad de små børn komme til
mig?

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?

Fra : AF

Dato : 26-10-05 20:04

Britt Malka skrev i news:i8jvl1dfnprvurcq4ljea9h0c7frlo21si@4ax.com

[ ... ]

> Hvordan ved du, at pædofili ikke er kristent?

Det er måske malka-jødisk?

Fra : Vidal

Dato : 26-10-05 20:54

Britt Malka wrote:

> Hvordan ved du, at pædofili ikke er kristent?
>
> Står der noget i de kristne skrifter om, at man ikke må dyrke sex med
> børn?

Hvordan ved du, at pædofili ikke er mosaisk?

Står der noget i de hebræiske skrifter om, at man ikke må dyrke sex med
børn?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : BEKA

Dato : 26-10-05 21:11

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Hvordan ved du, at pædofili ikke er mosaisk?

Ifølge talmudisk lære så er pædofili visstnok bona fide aktivitet. Men der
er en forskel.

> Står der noget i de hebræiske skrifter om, at man ikke må dyrke sex med
> børn?

Hvilke hebræiske skrifter taler du om?
Se over.

Fra : Britt Malka

Dato : 26-10-05 21:18

On Wed, 26 Oct 2005 22:11:14 +0200, "BEKA" <eman23@mail.dk> wrote:

>Ifølge talmudisk lære så er pædofili visstnok bona fide aktivitet. Men der
>er en forskel.

"Vistnok" har ikke meget gyldighed, når vi taler om talmudisk lære.

Du kan bare henvise til traktat og bogrulle, hvis du har noget
konkret.

Hvis ikke, nå, ja, så er vi vandt til det her i denne gruppe

>Hvilke hebræiske skrifter taler du om?
>Se over.

De hebraiske skrifter er dem, der er skrevet på hebraisk. Stort set
med andre ord det, de kristne kalder "Det gamle testamente", fordi de
selv mener, at de har overtaget pagten med Gud og sat "det gamle" ud
af spillet.

Fra : Britt Malka

Dato : 26-10-05 21:15

On Wed, 26 Oct 2005 21:54:12 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Hvordan ved du, at pædofili ikke er mosaisk?
>
>Står der noget i de hebræiske skrifter om, at man ikke må dyrke sex med
>børn?

Ikke en lyd, nej. Sex med dyr og med folk af eget køn er forbudt, men
ikke sex med børn, mig bekendt.

Faktisk tror jeg, at mange af kvinderne var det, vi i dag ville
betegne som børn, da de blev gift.

Men måske fordi sex ikke er tabu i mosaiske kredse, så foregår der
ikke al den slags luskeri i krogene, som der gør i kristne kredse.
Ikke kun i katolske, hvor cølibatet selvfølgelig giver problemer, men
også i kristne sekter. Og andre sekter, naturligvis.

Fra : BEKA

Dato : 27-10-05 13:15

"Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message

> Ikke en lyd, nej. Sex med dyr og med folk af eget køn er forbudt, men
> ikke sex med børn, mig bekendt.

Står det noget specifikt i den danske lovgivning om at man ikke må skære op
dækkene på din nabo's bil. Hvis ikke, så må det da være lovligt, ikke?

Hvor vil du egentlig hen med dine kommentarer?

> Faktisk tror jeg, at mange af kvinderne var det, vi i dag ville
> betegne som børn, da de blev gift.

Utvivlsomt - men det gør det da ikke finere i kanten, vel.

Fra : Cyril Malka

Dato : 27-10-05 13:18

BEKA wrote:

> Står det noget specifikt i den danske lovgivning om at man ikke må skære op
> dækkene på din nabo's bil.

Jeps. Det hedder "Hærvæk" og er ulovligt.

Men hvad har biler og dæk at gøre med snakken. Det er to forskellige ting.

> Hvis ikke, så må det da være lovligt, ikke?

I det danske lovgivning, som i mange andre lovgivining, bruges der, for
ting der ikke er direkte defineret sammenligning med lignende forhold.

Men her igen, kan jeg ikke rigtigt se hvad det har med sagen at gøre.

> Hvor vil du egentlig hen med dine kommentarer?

Britt besvarede et spørgsmål. Er det nu forbudt?

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... Love is grand, divorce is twenty grand.

Fra : BEKA

Dato : 27-10-05 13:41

"Cyril Malka" <news@nytestamente.org> wrote in message

> Jeps. Det hedder "Hærvæk" og er ulovligt.
>
> Men hvad har biler og dæk at gøre med snakken. Det er to forskellige ting.

Jo tak, men hvis du ikke ser sammenhængen...så glem det.

EOD

Fra : AF

Dato : 27-10-05 14:28

BEKA skrev i news:4360caf5$0$38707$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

> Jo tak, men hvis du ikke ser sammenhængen...så glem det.
>
> EOD

Cyrill og Brit ser kun en "sammenhæng" der hvor de kan bruge det til at
nedgøre, håne og latterliggøre Jesus, Ny Testamente, kristne og
kristendommen.

Det er det eneste formål de har med deres deltagelse i denne gruppe. Det er
næsten umuligt at få en seriøs debat med. Mange har prøvet og måttet opgive.

Fra : Cyril Malka

Dato : 27-10-05 14:36

BEKA wrote:

> Jo tak, men hvis du ikke ser sammenhængen...så glem det.

Okay Det gør jeg så

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... The early bird gets the worm but the second mouse gets the cheese.

Fra : Britt Malka

Dato : 27-10-05 17:16

On Thu, 27 Oct 2005 14:14:33 +0200, "BEKA" <eman23@mail.dk> wrote:

>"Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message

>Står det noget specifikt i den danske lovgivning om at man ikke må skære op
>dækkene på din nabo's bil.

Ja.

>Hvis ikke, så må det da være lovligt, ikke?

Det kommer helt an på, hvor specifik loven er på alle andre punkter.

Hvis loven omhandler stort set alle områder af livet, så vil ting, der
ikke er nævnt, meget vel kunne være lovlige.

Nu er det jo sådan for de fleste love, at de afspejler den tid, de er
skabt i. Nogle ting er evige (som fx at man ikke må slå ihjel), mens
andre ting er foranderlige (fx børns alder, når de anses for voksne).

Selv om der ikke står noget i de hebraiske skrifter om at have sex med
børn, så er det tydeligt, at man forventer, at en "mand" og en
"kvinde" skal finde sammen. Ikke en mand og et barn eller en kvinde og
et barn.

Men der står ikke noget om det specifikt.

>Hvor vil du egentlig hen med dine kommentarer?

Jeg har ingen kommentarer. Det var et svar på dit spørgsmål.

Hvor vil du hen med dine spørgsmål?

Og hvorfor stiller du spørgsmål, hvis du ikke vil have svar?

>Utvivlsomt - men det gør det da ikke finere i kanten, vel.

Dengang? Jo, det gør det da. Børn havde en anden modenhed dengang.
Piger blev bortgiftet, når de fik deres første menstruation. Sådan var
det. Man anså det derfor ikke for at have sex med børn, for pigen var
jo blevet voksen ved den lejlighed.

Fra : AF

Dato : 27-10-05 17:27

Britt Malka skrev i news:4vu1m11bcbp1vdi36um04paualnl42mnng@4ax.com

[ ... ]
> [...]
> børn, så er det tydeligt, at man forventer, at en "mand" og en
> "kvinde" skal finde sammen. Ikke en mand og et barn eller en kvinde og

Anderledes er det jo heller ikke med de kristne skrifter i Ny Testamente, så
det er lidt underligt hvorfor du også på dette område forsøger at stille
kristne og kristendommen i et dårligt lys.

Men det er jo ikke første gang du mener at hvad kristne gør er rivende
forkert, men helt OK når det blot er jøder der gør det!

Dit hykleri og din dobbeltmoral er himmelråbende.

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 27-10-05 09:52

"Britt Malka" skrev

> [...]
> børn?
>
> Var det ikke Jesus, der sagde som Arafat: Lad de små børn komme til

Indirekte er det faktisk *forbudt* det, idet Jesus har sagt:

"Gør mod andre mennesker sådan,
som I vil, at de skal gøre mod jer!"
(Luk.6,31)

GT versionen lyder omtrent ligeledes:

" ... du *skal* elske din næste som dig selv."
(3.Mos.19,18)

Ved gennemgang af de mange pædofili-sager, er hovedparten af ofrene på ingen
måde lykkelige over overgrebene. TVÆRTIMOD! Faktisk har det ødelagt manges
liv!

Heaven-Break:
(2005-10-27, CET 10:21)
- "Amen."

Havde de (og voldtægtsofre) måske ikke også et *legitimt* krav på til at
stræbe efter lykken med et rent seksual-liv (apropos Højs.4,12) ?

Ve jer, I onde og egoistiske mennesker, som begår disse overgreb!

Interrupt from ...
(2005-10-27, CET 10:46)
4679 news:2OJ7f.71848$Fe7.245517@news000.worldonline.dk

ET Udsagn:

Hvis du krænker min brud, så slår jeg dig ihjel!
(Højs. 1,9 ... http://www.icj-cij.org/ use the "Mirror", 4690)

-

NEXT:
Ytringsfrihed og blasfemi (file 4695, newsgroup news:dk.politik)

Comming up:
1. Re: Liv-2 hypotesen i relation til åbenbaringsdyret (Åb.17,10 + Dan.7)

2. Re: Liv-2 hypotesen i relation til åbenbaringsdyret (The Mira-code, see
file 3578)

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7.30938@news000.worldonline.dk

Fra : AF

Dato : 26-10-05 20:03

BEKA skrev i news:435fbbd9$0$99985$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

[ ... ]
> Hvad jeg siger er møntet på den organiserede Romersk K kirke som system,
> og ikke på den enkelte - som idag, ligssom for 400 år siden bliver holdt i
> uvidenhed.

OK, tak for din redegørelse. Som sagt er det ikke fordi jeg egentlig er
uenig med dig.

Fra : Ulrich Valera

Dato : 31-10-05 15:55

> [...]

> that
> they placed "the interests of individual priests ahead of those of the

------------------------------

Lad dog præster, biskopper og kardinaler få lov at have al det sex med
de italienske kvindelige skønheder, som de kan overkomme.
Så ville de være langt bedre præster og rådgivere for deres menigheder.

Og så kunne alle de kønne kordrenge få lov at være i fred omme bag
altrene i katedralerne og præsterne skulle ikke gå og ryste af
liderlighed, når de er i nærheden.

Men så langt rækker intelligensen ikke i Kristeligheden -

Ulrich Valera
Missionær i Stilling

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 31-10-05 16:30

Ulrich Valera wrote:
> [...]
> liderlighed, når de er i nærheden.
>
> Men så langt rækker intelligensen ikke i Kristeligheden -

--

BB

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta