Spørgsmål til en Rabbiner!
Fra : Claudio Adam

Dato : 10-10-05 09:39

Jeg vil med seriøst og åbent hjerte gerne stille følgende spørgsmål:

1. Foretages en omskæring ikke for at bevare racen, og undgå sygdomme
der hvis ikke: Kan/kunne dannes?

2. Foretages jeres måde at slagte dyr på ikke:
For derved ligeledes at borge for en hvis form for
kontnuitet/kvalitet/renhed i jeres produkter?

3. Kort sagt og måske lidt firkantet: I passer godt på jeres egne
Race.

--
Mvh. Adam
www.sitecenter.dk/babylon

Fra : Knut

Dato : 10-10-05 09:44

On 10 Oct 2005 08:38:51 GMT, Claudio Adam wrote:

> [...]
> kontnuitet/kvalitet/renhed i jeres produkter?
>
> 3. Kort sagt og måske lidt firkantet: I passer godt på jeres egne

Spør du en rabbiner, da bør du snakke med en rabbiner og ikke en
newsgruppe.

mvh KNut

--
Knut Heidelberg
http://heidelberg.no

Fra : Claudio Adam

Dato : 10-10-05 12:05

Knut <see.homepage@invalid.no> skrev:
>On 10 Oct 2005 08:38:51 GMT,
>
>Spør du en rabbiner, da bør du
>snakke med en rabbiner og ikke en
>newsgruppe.
>
>mvh KNut

Hvorfor svarer Du?

--
Mvh. Adam
www.sitecenter.dk/babylon

Fra : Knut

Dato : 01-11-05 09:59

On 10 Oct 2005 11:04:41 GMT, Claudio Adam wrote:

> Hvorfor svarer Du?

For å fortelle deg at du bør stille spørsmålet til den du spør.

mvh Knut
--
Knut Heidelberg
http://heidelberg.no

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 01-11-05 20:14

Knut wrote:

> For å fortelle deg at du bør stille spørsmålet til den du spør.
>
> mvh Knut

hvad var spørgsmålet?

--

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Fra : Cyril Malka

Dato : 01-11-05 20:55

Benny Bomstærk wrote:

> hvad var spørgsmålet?

Spørgsmålet er, at det nytter ikke at stille spørgsmål til svar her,
hvis spørgsmålet til en anden skal stilles til ham. Hvis man spørger her
til en anden, der skal svare, så er det dumt, for det er klart, at
spørgsmålene skal stilles til en anden. For når man stiller dem her til
en anden, kan han jo ikke svare.

Vel?

Det er jo ellers ret logisk.

Hvis du ikke forstår, hvad jeg siger, behøver du bare tro på det, så er
det godt nok for at skrive her i gruppen.

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... Lord, give me patience... right now!

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 01-11-05 21:55

Cyril Malka wrote:

> [...]
>
> Hvis du ikke forstår, hvad jeg siger, behøver du bare tro på det, så er
> det godt nok for at skrive her i gruppen.

Det tror jeg nu ikke, men jeg kan ikke vide det, for så skal jeg afkode
hvad du skrev. Og jeg spørger ikke een gang mere, for - tro mig - det
har jeg ikke lyst til.

I øvrigt er tro en privatsag, men det skulle man nu ikke tro, da de
fleste her i gruppen vil pådutte andre deres tro.

--

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 01-11-05 22:28

Benny Bomstærk wrote:
> Det tror jeg nu ikke, men jeg kan ikke vide det, for så skal jeg afkode
> hvad du skrev. Og jeg spørger ikke een gang mere, for - tro mig - det
> har jeg ikke lyst til.

Spørgsmål til en rabbiner stilles næppe i en kristendomsgruppe, vel?

Altså et spørgsmål til en anden, men når det stilles her kan den anden
(spørgsmålet var rettet til) næppe svare fordi det stilles i et forum
hvor den anden ikke læser det spørgsmål du stiller herinde...

Afkodningen er, på Sherlock-holmsk, "elementary, my dear Watson".

> I øvrigt er tro en privatsag, men det skulle man nu ikke tro, da de
> fleste her i gruppen vil pådutte andre deres tro.

På den måde adskiller troende sig ikke fra politisk engagerede,
økologiske mennesker eller nogen anden.

Pådutningen er blot noget mere implicit blandt nogle. Men at forsøge at
konvertere andre er nok "Sisyfos-jobbet over alle Sisyfos-jobs" jeg kan
tænke mig til.

Henrik, Dianalund

Fra : Ole Helms

Dato : 02-11-05 00:27

On Tue, 01 Nov 2005 22:28:28 +0100, Henrik Vestergaard
<vestergaard_henr@gmx.net> skrev:

>Spørgsmål til en rabbiner stilles næppe i en kristendomsgruppe, vel?

Sikkert ikke. Men det har da nu aldrig forhindret andre i at svare.

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Cyril Malka

Dato : 02-11-05 00:30

Ole Helms wrote:

> Sikkert ikke. Men det har da nu aldrig forhindret andre i at svare.

Nu er spørgsmålet stillet til "en rabbiner!" ikke til "andre".

Der er ca. lige så mange chancer i at møde en rabbiner her i denne
gruppe, som til at møde Mr. Spock...

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... The female can change her mind at any given time...

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 02-11-05 00:35

Ole Helms wrote:
> Sikkert ikke. Men det har da nu aldrig forhindret andre i at svare.

Problemet er to-delt.

Den der spørger, spørger det *forkerte* sted.

De der svarer kan ikke fortænkes i at *prøve* at gøre deres bedste ved
at svare. Hvis man, for argumentets skyld, forudsætter at alle gør deres
bedste, er det naturligt at man i en debatgruppe får.....debat. Alt
andet ville være endnu mere overraskende.

Men spørgsmålet er stilet til "en Rabbiner", og derved er flertallet
absolut ukvalificerede til at svare -- ellers var personen jo godkendt
Rabbiner. See?

Henrik Vestergaard
Hvorfor hedder det en nummerplade, når der er bogstaver på den?
Hvorfor er ordet "forkortelse" så langt?

Fra : Ole Helms

Dato : 02-11-05 18:47

On Wed, 02 Nov 2005 00:34:52 +0100, Henrik Vestergaard
> [...]

>Men spørgsmålet er stilet til "en Rabbiner", og derved er flertallet
>absolut ukvalificerede til at svare -- ellers var personen jo godkendt

Jo, jo.
Jeg tror nok, jeg også forstod dig før.
Min smiley var blot en lille kommentar til, at mange føler sig kaldede
til at svare på noget de enten ikke er, eller på noget, de ikke ved
noget om.

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Britt Malka

Dato : 03-11-05 21:07

On Wed, 02 Nov 2005 18:46:40 +0100, Ole Helms <olehelms@hotmail.com>
wrote:

>Min smiley var blot en lille kommentar til, at mange føler sig kaldede
>til at svare på noget de enten ikke er, eller på noget, de ikke ved
>noget om.

Det har du 100 % ret i.

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 04-11-05 17:09

Britt Malka wrote:

> Det har du 100 % ret i.

ja - jeg er helt enig

--

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Fra : Knut

Dato : 02-11-05 15:32

On Tue, 01 Nov 2005 20:14:06 +0100, Benny Bomstærk wrote:

> hvad var spørgsmålet?

Det var en rekke spørsmål. I subjektlinjen står det at de er til en
rabbiner. Spørsmål til en rabbiner bør stilles til en rabbiner. Spørsmål
stillet til en rabbiner via denne newsgruppa med gjengangere, er ikke
særlig relevant. Sjansen for å finne en rabbiner her inne er svært liten.

mvh Knut
--
Knut Heidelberg
http://heidelberg.no

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 02-11-05 18:42

Knut wrote:

> Spørsmål
> stillet til en rabbiner via denne newsgruppa med gjengangere,

hva hulan - er de allerede døde??

--

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Fra : Knut

Dato : 03-11-05 17:27

On Wed, 02 Nov 2005 18:42:01 +0100, Benny Bomstærk wrote:

> hva hulan - er de allerede døde??

Selv om det er noe ibsensk over uttrykket "gjengangere" behbøer det ikke
bety dauinger

mvh Knut

--
Knut Heidelberg
http://heidelberg.no

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 03-11-05 18:11

Knut wrote:

> Selv om det er noe ibsensk over uttrykket "gjengangere" behbøer det ikke
> bety dauinger
>
> mvh Knut

hvilken skøn - og ufattelig - retorik
nordmænd er bare så dejlige når de snakker.......

når norske kvinder bager på mig, får jeg det som hende silden fra fisken
de kaldte wanda.......

--

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Fra : Knut

Dato : 03-11-05 18:56

On Thu, 03 Nov 2005 18:10:54 +0100, Benny Bomstærk wrote:

> hvilken skøn - og ufattelig - retorik
> nordmænd er bare så dejlige når de snakker.......

Det er derfor det heter at det godt å være norsk i Danmark. Bortsett fra
det er halve min familie dansk. Gjør det meg til nordmann?

> når norske kvinder bager på mig, får jeg det som hende silden fra fisken
> de kaldte wanda.......

Jeg forstår at hele din slekt kommer bare fra Danmark.

mvh Knut

--
Knut Heidelberg
http://heidelberg.no

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 03-11-05 19:20

Knut wrote:

> Jeg forstår at hele din slekt kommer bare fra Danmark.

LOL - ja, vi danskere er nogle herlige frisindede mennesker!
Vi elsker at svælge i vellyst hvis vi kan komme af med det!
meeeeen - de der norske kvinder kan nu godt når man får dem i enrum.....

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Fra : Knut

Dato : 03-11-05 20:21

On Thu, 03 Nov 2005 19:20:27 +0100, Benny Bomstærk wrote:

> LOL - ja, vi danskere er nogle herlige frisindede mennesker!

Nei, det er dere ikke. Hva i all verden får deg til å tro noe slikt sprøyt?

> Vi elsker at svælge i vellyst hvis vi kan komme af med det!
> meeeeen - de der norske kvinder kan nu godt når man får dem i enrum.....

Skjære sprøyt, det du her forteller om. Men det forstår du sikker uten at
jeg behøver forklare det for deg.

mvh Knut

--
Knut Heidelberg
http://heidelberg.no

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 03-11-05 21:03

Knut wrote:

> Skjære sprøyt,

"Skjære sprøyt", jamen - er det ikke det jeg siger - nordmænd er herlige.

og hvordan skærer man så lige i et sprøjt? Det kræver da vist en hurtig
hånd!

--

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Fra : Knut

Dato : 08-11-05 11:04

On Thu, 03 Nov 2005 21:03:08 +0100, Benny Bomstærk wrote:

> "Skjære sprøyt", jamen - er det ikke det jeg siger - nordmænd er herlige.
>
> og hvordan skærer man så lige i et sprøjt? Det kræver da vist en hurtig
> hånd!

Tenk om jeg egentlig snakker om fuglen skjære? Hva får deg til å tro at jeg
snakker om en kniv?

--
Knut Heidelberg
http://heidelberg.no

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 08-11-05 23:07

Knut wrote:

> Tenk om jeg egentlig snakker om fuglen skjære? Hva får deg til å tro at jeg
> snakker om en kniv?

hvad synes du selv?
er det forresten dig der har opfundet eddiken?

--

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Fra : Knut

Dato : 09-11-05 11:03

On Tue, 08 Nov 2005 23:07:07 +0100, Benny Bomstærk wrote:

> hvad synes du selv?

Tja, jeg synes du skriver snåle saker.

> er det forresten dig der har opfundet eddiken?

Nei. Har du drukket eddik?

--
Knut Heidelberg
http://heidelberg.no

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 09-11-05 15:56

Knut wrote:

> Tja, jeg synes du skriver snåle saker.

som er?

--

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Fra : Knut

Dato : 09-11-05 16:15

On Wed, 09 Nov 2005 15:55:52 +0100, Benny Bomstærk wrote:

> som er?

Det du skriver, vel.

Nå har jeg litt annet å gjøre enn å holde på med vår samtale. Du får ha det
godt.

mvh Knut

--
Knut Heidelberg
http://heidelberg.no

Fra : Claudio Adam

Dato : 07-11-05 08:06

Knut <see.homepage@invalid.no> skrev:
>On Tue, 01 Nov 2005 20:14:06 +0100,

Mener Du Det?

--
Mvh. Adam
www.sitecenter.dk/babylon

Fra : Claudio Adam

Dato : 07-11-05 08:19

Claudio Adam <kraka@BHOX4c.dk> (slet BHOX4) skrev:

>Mener Du Det?

I det jeg henviser til din påstand om at der ikke findes Rabin
her på Gruppen?
Det må siges at være en god og gedigen tågesnak!
Du må sgu da uden tvivl være iført et helt badekar som
hovedbeklædning:
Hvis du ikke mener at Zionisterne følger med i Debatter-ne.

--
Mvh. Adam
www.sitecenter.dk/babylon

Fra : Knut

Dato : 08-11-05 11:05

On 07 Nov 2005 07:18:40 GMT, Claudio Adam wrote:

> [...]
> hovedbeklædning:
> Hvis du ikke mener at Zionisterne følger med i Debatter-ne.

Jeg mener du bør rette et spørsmål til en rabbiner til en rabbiner og ikke
hit til newslista. Jeg mener også at du har trollegenskaper.

mvh Knut

--
Knut Heidelberg
http://heidelberg.no

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 08-11-05 23:08

Knut wrote:

> Jeg mener også at du har trollegenskaper.
>
> mvh Knut

store tænder og hår på kroppen?

--

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Fra : Knut

Dato : 09-11-05 11:04

On Tue, 08 Nov 2005 23:08:18 +0100, Benny Bomstærk wrote:

> store tænder og hår på kroppen?

Man behøver ikke være et troll bare fordi man har store tenner og hår på
kroppen, så nei, det kan ikke være det jeg mener med trollegenskaper.

Forsøk igjen!

--
Knut Heidelberg
http://heidelberg.no

Fra : Knut

Dato : 08-11-05 11:08

On 07 Nov 2005 07:05:36 GMT, Claudio Adam wrote:

> Mener Du Det?

Interessant å se hvor mange rabbinere som har besvart postingen din.

mvh Knut
--
Knut Heidelberg
http://heidelberg.no