Male døre
Fra : Per H

Dato : 19-10-05 15:46

jeg skal have malet mine gamle glatte Maghony døre, og har i den
forbindelse prøvet med dyrup på vandbasis fra silvan. ( en ret dyr
maling.

der er grundet, og jeg har malet døren 4 gange, og aligevel er den
ikke 100% dækket, og den er megt ru i overfladen, den er malet med en
meget finbørstet rulle. Malingen tørrede meget hurtig.

Ville det hjælpe hvis jeg brugte maling på olie som måske flyder bedre
sammen, da jeg ikke er intr i døre som groft sandpapir.

Man kan jo ikke få de bedste råd i silvan

Vh Per

Fra : Gainsbourg

Dato : 19-10-05 16:14

Det er min erfaring at det er svært at få netop sådan noget rigtig pænt med
vandbaseret maling. Jeg lod mig også overtale til en vandbaseret, da vi
skulle male døre og karme i vores gamle hus - og svor efter det, at jeg
aldrig skulle male med andet end oliemaling på karme og døre.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

P.S. Husk at slibe og rense før du giver det oliemaling ovenpå.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-10-05 12:46

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev

> [...]
> Ville det hjælpe hvis jeg brugte maling på olie som måske flyder bedre
> sammen, da jeg ikke er intr i døre som groft sandpapir.

Den er ru, fordi træet rejser sig, når du kommer maling på. Navnlig
plastikmaling er slemt. Du er nok nødsaget til at slibe igen med fint
sandpapir, og så male igen. Hvis træet rejser sig igen, så må gøre det igen.

Jeg vil anbefale dig at bruge oliemaling, men det er naturligvis for sent
nu. Jeg har selv lige sprøjtemalet 30 køkkenlåger og dører, samt malet en
masse karme og paneler.

Jeg brugte en Veveo Celsor urethancoat glans 90 og hold da helt fast den er
dælme god. Jeg har malet meget med oliemaling og navnlig med dyr bådmaling,
men denne maling er noget af det bedste, jeg har set. Den flyder helt
usandsynlig godt sammen, og det selv om jeg sprøjter/ maler i en stald, der
er uopvarmet. Den flyder så godt, at selv med en pensel, får man en
overflade, der fuldstændig ligner noget, der er sprøjtemalet.

Malingen er fra Beckmann og er ikke engang særlig dyr.

Claus

Fra : Per H

Dato : 26-10-05 18:07

On Tue, 25 Oct 2005 13:46:23 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev

>Den er ru, fordi træet rejser sig, når du kommer maling på. Navnlig

nix. det var maligen der tørrede for hurtigt inden den flød sammen
det var ruheden fra rullen jeg mente.

jeg gik over til beckmann. og problemet løste sig.
og der fik jeg serice jeg kunne bruge.

tnx for info

Vh Per