Bøjet finér - hvor?
Fra : Ukendt

Dato : 18-10-05 14:14

Det er blevet meget moderne med at lave møbler og dimser i bøjet finér.
Den er jeg hoppet med på, men hvor kan man få bøjet finér henne, hvis
man har egne mål på nogle ting? Og hvad koster det at få sådan noget bøjet?

Venligst

Niels
www.nodash.dk

Fra : Max

Dato : 18-10-05 14:45

Hej Niels

> man har egne mål på nogle ting? Og hvad koster det at få sådan noget
bøjet?

Nu er jeg ikke helt klar over hvad du præcist mener, men hvis det er
"bøjet" krydsfiner du mener, altså flere lag finer lemet sammen, ja
så er det ikke noget der sådan er bøjet, det er limet om i den facon
man skal bruge det. En dyr process da der skal laves forme til
opgaven, men prøv at kikke efter møbelfabrikker i din omegn og
snak med dem.

Mvh Max

Fra : Petersen_Michael

Dato : 18-10-05 15:38

In news:4354fb4c$0$84021$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> Typed:
> [...]
> man skal bruge det. En dyr process da der skal laves forme til
> opgaven, men prøv at kikke efter møbelfabrikker i din omegn og

Man kan også med nogen succes forme x-finer over vanddamp.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-05 20:09
Fra : Petersen_Michael

Dato : 18-10-05 20:46

In news:43554817$0$41150$14726298@news.sunsite.dk,
Niels Præstegaard (9400) <niels@priestyard.dk> Typed:
> Jeg specificerer lige:

http://www.bolia.com/retail/new_product.asp?catalog_name=Furniture&product_i
d=390000000
> http://www.weberfurniture.dk/mooon1.htm

Det er formspændt.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-10-05 09:40

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev

> Man kan også med nogen succes forme x-finer over vanddamp.

Det bliver ikke særlig godt. Finer kan *kun* krummes i een retning. Prøver
man at dobbeltkrumme finer, så bliver det totalt ødelagt.

Iøvrigt er møbelfiner bukket i højfrekvensmaskiner.

Claus

Fra : Petersen_Michael

Dato : 26-10-05 15:57

In news:435f4284$0$41147$14726298@news.sunsite.dk,
Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> Typed:

> Det bliver ikke særlig godt. Finer kan *kun* krummes i een retning.
> Prøver man at dobbeltkrumme finer, så bliver det totalt ødelagt.

Jeg skrev mit indlæg på et tidspunkt, hvor den oprindelige spørger endnu
ikke havde delagtiggjort os i hvad det egentlig var han ønskede at få ud af
at krølle noget x-finer.

Om det bliver ret godt eller ej, tjae.. Jeg har set en 3 mm x-finer bøjet om
i 90º R 200 mm det så helt fornuftigt ud.

> Iøvrigt er møbelfiner bukket i højfrekvensmaskiner.

Sikkert.