Q: Isolering og gulvvarme?
Fra : Jens Gydesen

Dato : 16-10-05 17:41

Hej

Jeg påtænker at lave gulvvarme.

Det nuværende gulv består af ca, 100mm beton, ca. 100mm Leca og 30-40mm
slidlag med klinker.
Gulvet er lavet ca 1968, dog er klinkerne lagt i ca 1976.

Jeg vil fjerne klinkelaget, fræse riller til slanger (fjernvarme) og lægge
nye klinker.

Er det tilstrækkeligt isoleret eller skal det hele op og laves forfra?

Hvormeget svækkes slidlaget af rillerne? Kan man risikere at det revner og
knækker?

Gode råd modtages!

På forhånd tak

Venlig hilsen Jens

Fra : Leonard

Dato : 16-10-05 17:55

"Jens Gydesen" <jegy@REMOVETHISget2net.dk> wrote:

>Jeg vil fjerne klinkelaget, fræse riller til slanger (fjernvarme) og lægge
>nye klinker.
>
>Er det tilstrækkeligt isoleret eller skal det hele op og laves forfra?

Du skal have det hele op.

Der skal isolering i, der svarer til 220mm flamingo og varmeslangerne
skal ligge i bunden af betonen, ellers kan varmen ikke fordele sig
jævnt ud i gulvet.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : HKN

Dato : 16-10-05 21:20

"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message

> Du skal have det hele op.

Enig

> Der skal isolering i, der svarer til 220mm flamingo og varmeslangerne
> skal ligge i bunden af betonen, ellers kan varmen ikke fordele sig
> jævnt ud i gulvet.

160mm er rigeligt

-Henrik

It has removed 23 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : xygenial@yahoo.dk

Dato : 16-10-05 23:36

Hej Henrik
Er 160 mm flamingo rigeligt, også efter reglerne som de er idag ?. De
nye isoleringsregler fra jan 06 går helt amok du skal nærmest bruge
270 mm for at opfylde reglerne. Der skal godt nok graves når man skal
til at bygge nyt badeværelse.
mvh
Carsten