Silicone
Fra : ozio

Dato : 15-10-05 19:34

Hej

Er der nogen der har et tip til at undgå at en rest silicone hærder i
patronen, jeg har oplevet at det hærder selvom jeg har sat hætte på.

/Oizo

Fra : Thomas Hansen

Dato : 15-10-05 20:27

On Sat, 15 Oct 2005 20:34:29 +0200, ozio <aa@aa.com> wrote:

> Hej
>
> Er der nogen der har et tip til at undgå at en rest silicone hærder i
> patronen, jeg har oplevet at det hærder selvom jeg har sat hætte på.
>
> /Oizo

Hej
Jeg plejer at skrue spidsen af og sætte en plastpose over hullet medgevind
og skrue spidsne fast igen. De hjælper lidt på det. Men det kan ikke holde
i flere år.

/Thomas

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 15-10-05 20:45

> Jeg plejer at skrue spidsen af og sætte en plastpose over hullet medgevind
> og skrue spidsne fast igen. De hjælper lidt på det. Men det kan ikke holde
> i flere år.

Hvis du yderligere opbevarer patronen i en tæt tillukket plastpose, og så
smider den i dybfryseren - så kan den holdes i mange år.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : CopyCat

Dato : 15-10-05 21:27

> smider den i dybfryseren - så kan den holdes i mange år.

Er det noget du har prøvet ???

Jeg har ellers silicone som er blevet udsat for frost .. og nu er det tyndt
som snot ..

~~Frank .,

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 15-10-05 22:11

"CopyCat" <Not@vailable.Sorry> wrote in message

> Er det noget du har prøvet ???
>
> Jeg har ellers silicone som er blevet udsat for frost .. og nu er det
> tyndt
> som snot ..

Jeg har haft en patron som jeg hr brugt af igennem en 5-6 år liggende i
fryseren - og den virker fint når jeg fra tid til anden tager den frem og
bruger en klat. Er der forresten ikke noget med at der findes forskellige
typer silicone - noget som er eddikesyrebaseret og noget som ikke er ? -
måske det er dette som gør forskellen ?
Det jeg har liggende er Danalim sanitetssilicone - både en farveløs og en
hvid.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Per H

Dato : 15-10-05 21:23

On Sat, 15 Oct 2005 20:34:29 +0200, "ozio" <aa@aa.com> skrev:

>Hej
>
>Er der nogen der har et tip til at undgå at en rest silicone hærder i
>patronen, jeg har oplevet at det hærder selvom jeg har sat hætte på.

lad være med at gøre noget som helst. lad det tørre i spidsen.

køb et par extra patronspidser, og skift ud efter behov.

Vh Per

Fra : Benny Andersen

Dato : 16-10-05 08:44

> [...]

>Er der nogen der har et tip til at undgå at en rest silicone hærder i
>patronen, jeg har oplevet at det hærder selvom jeg har sat hætte på.

Jeg er begyndt at vikle alu-tape (den slags som bruges til alukraft -
dampspærre) rundt om spidsen, så den slutter tæt til spidsens side.
Det som rager over spidsen får så et enkelt klem.
--
Mvh Benny Andersen