TAG Fladt kontra
Fra : Mikael Knudsen

Dato : 12-10-05 20:25

Hej

Hvad er levetiden på et fladt tag kontra alm. tag med B7 plader

Ved godt alle vil sige LAD VÆRE med at lave fladt tag, men kunne godt
lige tænke mig at høre alligevel.

Mvh
Mikael

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 12-10-05 21:09

Mikael Knudsen skrev:
> [...]
>
> Hvad er levetiden på et fladt tag kontra alm. tag med B7 plader
>
> Ved godt alle vil sige LAD VÆRE med at lave fladt tag, men kunne godt

Gør det noget om det drypper lidt ind når det regner? Det er jo tørvejr
de fleste dage?

Fra : Max

Dato : 12-10-05 21:18

Hej Mikael

> Ved godt alle vil sige LAD VÆRE med at lave fladt tag, men kunne godt
> lige tænke mig at høre alligevel.

Jeg har på et tidspunkt for ikke så længe siden læst et sted at
tagfirmaer nu siger at de har lært at lave flade tage, så det skulle
ikke være noget problem at få lavet et fladt tag med 30 års garanti.

Mvh Max

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 13-10-05 07:32

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in news:434d6e71$0$84024
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> tagfirmaer nu siger at de har lært at lave flade tage, så det skulle
> ikke være noget problem at få lavet et fladt tag med 30 års garanti.

Joo, men mon ikke det primært er tage med fx. tagpap eller lign materiale?
En bølgetagplade kunne jeg godt se det besværlige i at gøre helt tæt i
samtlige bølge-overlap så der ikke kan komme vand ind. Kit eller lign. kan
selvfølgelig bruges, men et fladt bølgetag har jeg nu ikke set nogen
steder.

Thomas

Fra : Max

Dato : 13-10-05 07:45

Hej Thomas

> selvfølgelig bruges, men et fladt bølgetag har jeg nu ikke set nogen

Det er der vel heller ingen der laver og jeg har nu heller opfattet
spørgsmålet som det skulle gælde det, derimod et normalt fladt
tag kontra et bølgetag.

Mvh Max

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 13-10-05 18:35

Max skrev:
> [...]
> tagfirmaer nu siger at de har lært at lave flade tage, så det skulle
> ikke være noget problem at få lavet et fladt tag med 30 års garanti.

Garantien dækker kun hvis fimaet eksister om 30år.

Og Hvad gør du så hvis det regner ind efter 30år?

Hvad hvis du skal sælge huset?

Fra : Tømreren

Dato : 14-10-05 18:02

> [...]
> tagfirmaer nu siger at de har lært at lave flade tage, så det skulle
> ikke være noget problem at få lavet et fladt tag med 30 års garanti.

Og så koster det kun ca 1/7 af et "nomalt tag" at få udskiftet
tagbeklædningen... Dvs. at man opnår 7x30 års garanti på taget for samme
pris.
Garantien følger iøvrigt med ved hussalg og hvis firmaet krakker dækker BYG
eller byggegarantifonden og nogen gange er det et forsikringsselskab der
står for alle garantier.

Mvh
Tømreren

Fra : Per H

Dato : 14-10-05 19:09

On Fri, 14 Oct 2005 19:02:21 +0200, "Tømreren" <maas2@ofir.dk> skrev:

> [...]
>eller byggegarantifonden og nogen gange er det et forsikringsselskab der

koster paptag kun 1/7 del af andet tag? mig bekent koster paptag ca
500 kr pr m2. 2 lag. pålagt. så det er vel ikke billigere end andet
tag. og hvad er et normalt tag. der er jo lige fra 400 kr til flere
tusinde kroner pr.m2.

faktisk er paptag i samme prisklasse som stråtag.

og den med 7x30 årrs garanti kan vist godt glemmes.

Og hvad så hvis man ikke er medlem af byg garanti ordiningen?

og i hvad forbindelse er det et forsikringsselskab der træder ind.
og hvis forsikring.?

Vh Per

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 14-10-05 20:02

On Fri, 14 Oct 2005 20:09:04 +0200, Per H wrote:

> [...]
> 500 kr pr m2. 2 lag. pålagt. så det er vel ikke billigere end andet
> tag. og hvad er et normalt tag. der er jo lige fra 400 kr til flere

Jeg kunne forestille mig at prisforskellen var væsentlig hvis det er det
komplette tag, dvs med spær og det hele. Desuden går der lidt færre
kvadratmeter pålagt tag til et fladt tag, end et med rejsning.

--
MVH
osv...

Fra : Per H

Dato : 14-10-05 21:26

On Fri, 14 Oct 2005 21:01:48 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> skrev:

>Jeg kunne forestille mig at prisforskellen var væsentlig hvis det er det
>komplette tag, dvs med spær og det hele. Desuden går der lidt færre
>kvadratmeter pålagt tag til et fladt tag, end et med rejsning.

men det er ikke med spær. kun tagplader/ tagsten.

Vh Per

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 15-10-05 23:33

On Fri, 14 Oct 2005 22:25:46 +0200, Per H wrote:

> men det er ikke med spær. kun tagplader/ tagsten.

Ja, der er prisforskellen nok ikke 1/7, men kan den ikke nærme sig når
det er med spær? Det var mere for at se om i talte forbi hinanden.

Min nabo har forresten lige fået lagt nyt tag på. 150 kvadratmeter hvor
de 30 er "fladt" (dvs, det er mindre fladt nu end det var før, ca 5°)
med tagpap og resten lav hældning (15-20°) hvor der blev lagt stål
ovenpå eternit. Det kostede 250.000.
Jeg kan sikkert finde ud af at lægge mine 180kvadratmeter selv...

--
MVH
osv...

Fra : Tømreren

Dato : 15-10-05 11:27

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
> On Fri, 14 Oct 2005 19:02:21 +0200, "Tømreren" <maas2@ofir.dk> skrev:
> koster paptag kun 1/7 del af andet tag? mig bekent koster paptag ca
> 500 kr pr m2. 2 lag.

Jeg gav 32 000,- incl moms for 114 m2 EPDM tag med fuld garanti..

http://www.epdm-tagservice.dk/

Jeg har lige afsluttet et tag på 150m2 med 2 kviste hvor der blev lagt
tegltag ,slutpris 280 000,- incl Moms
Og der var ikke den store fortjeneste.

> faktisk er paptag i samme prisklasse som stråtag.

Jeg kender desværre ikke så meget til stråtage

> Og hvad så hvis man ikke er medlem af byg garanti ordiningen?

Jeg ville aldrig vælge en mester der ikke var...

> og i hvad forbindelse er det et forsikringsselskab der træder ind.
> og hvis forsikring.?

Producentens

Mvh
Tømreren

Fra : Per H

Dato : 15-10-05 13:40

On Sat, 15 Oct 2005 12:27:09 +0200, "Tømreren" <maas2@ofir.dk> skrev:

>Jeg ville aldrig vælge en mester der ikke var...

hvorfor ikke?

så skal mesteren jo betale.

Vh Per

Fra : Per H

Dato : 15-10-05 13:44

On Sat, 15 Oct 2005 12:27:09 +0200, "Tømreren" <maas2@ofir.dk> skrev:

> og i hvad forbindelse er det et forsikringsselskab der træder ind.
>
>Producentens

ja men kun hvis det kan bevises at produktet ikke er i orden I langt
de fleste tilfælde vil de finde en monteringsfejl. og så bortfalder
producentens garanti. / reklamationsret.

Man skal også være opmærksom på om det ikke bare er en reklamationsret
der er tale om, selvom det lyder bedre med en garanti,

Vh Per

Fra : Tømreren

Dato : 15-10-05 14:39

> [...]
>
> Man skal også være opmærksom på om det ikke bare er en reklamationsret
> der er tale om, selvom det lyder bedre med en garanti,

Dette gælder jo både om man vælger fladt eller tag mad rejsning

Fra : Per H

Dato : 15-10-05 18:05

On Sat, 15 Oct 2005 15:39:17 +0200, "Tømreren" <maas2@ofir.dk> skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

>Dette gælder jo både om man vælger fladt eller tag mad rejsning

ja bestemt. men det lyder jo flot "30 års garanti"

og om 30 år siger vi så "i min bare røv"

men det havede så ikke lige så meget med emnet at gøre..

Vh Per

Fra : Inger Pedersen

Dato : 13-10-05 19:08

"Mikael Knudsen" <Fuck@spammer's.d> skrev i en meddelelse

> Ved godt alle vil sige LAD VÆRE med at lave fladt tag, men kunne godt
> lige tænke mig at høre alligevel.

Kan man overhovedet få en byggetilladelse på et fladt tag?
Jeg troede, de var "afskaffet" for længst.

Hilsen Inger

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 13-10-05 20:11

> Kan man overhovedet få en byggetilladelse på et fladt tag?
> Jeg troede, de var "afskaffet" for længst.

Det er det også. Et fladt tag har i dag en reel hældning på 5 grader, så der
ikke står vand på det.
Nogle steder bygger man faktisk fladt tag og lægger en tagterrasse på uden
problemer, så det kan altså lade sig gøre.

Mvh Maria

Fra : Inger Pedersen

Dato : 13-10-05 20:23

> [...]
> Nogle steder bygger man faktisk fladt tag og lægger en tagterrasse på uden
> problemer, så det kan altså lade sig gøre.

Aha, så forstår jeg bedre

Hilsen Inger

Fra : Max

Dato : 14-10-05 07:33

Hej

> Nogle steder bygger man faktisk fladt tag og lægger en tagterrasse på uden
> problemer, så det kan altså lade sig gøre.

Ja, fladt tag er jo ikke bare ulemper, det giver bl.a. en meget lav
byggehøjde og dermed landskabsmæssige fordele og så er
det jo specielt dejligt med ovenlysvinduer. Der er nu noget
specielt ved at gå ind på et badeværelse midt i huset og
så solen skinner derinde.

Mvh Max

Fra : Torben

Dato : 14-10-05 09:22

> [...]
> Nogle steder bygger man faktisk fladt tag og lægger en tagterrasse på uden
> problemer, så det kan altså lade sig gøre.

Hmm. mener der er 2,5 % iflg. Icopal er det 1/40 der er minimum. frit fra
hukommelsen

Mvh. Torben

Fra : Mette og René

Dato : 14-10-05 17:18

hvor ligger man el installetionen i fladt (med hældning), idag i gulvet?

Fra : Per H

Dato : 14-10-05 19:15

On Thu, 13 Oct 2005 21:10:57 +0200, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> skrev:

> [...]
>Nogle steder bygger man faktisk fladt tag og lægger en tagterrasse på uden
>problemer, så det kan altså lade sig gøre.

man skal bare huske at terassen skal hvile på noget tykt tagpap, for
ikke at trykke noget i stykker, når det bliver varmt.

man lægger simpelthen løse strimler tagpap der hvor man har
belastningen.

Vh Per

Fra : Per H

Dato : 14-10-05 19:17

On Wed, 12 Oct 2005 21:25:21 +0200, "Mikael Knudsen"
<Fuck@spammer's.d> skrev:

>Hej
>
>Hvad er levetiden på et fladt tag kontra alm. tag med B7 plader
>
>Ved godt alle vil sige LAD VÆRE med at lave fladt tag, men kunne godt
>lige tænke mig at høre alligevel.

mit har holdt 20 år, og er stadig helt ok.

ps. fladt tag har det bedst hvis det er en smule fugtigt, spsc. når
det er rigtigt varmt. det er varmen der laver skaderne.

Vh Per

Fra : Mikael Knudsen

Dato : 14-10-05 19:27

Takker for alle input, he he men er sku stadig i tvivl.

Måske skulle man prøve at få en til at tegne lidt, for at danne sig et
indtryk af, hvordan det passer ind til huset....

Mvh
Mikael

Fra : Bjarne

Dato : 15-10-05 06:29

In article <434d6e71$0$84024$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
   "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:
> [...]
> tagfirmaer nu siger at de har lært at lave flade tage, så det skulle
> ikke være noget problem at få lavet et fladt tag med 30 års garanti.

Der hvor jeg arbejde før, indtil for 5 år siden, var der fladt tag.
Det pissede ind allevegne i regnvejr og tøvejr.

Mit nuværende arbejde foregår i en spritny bygning med fladt tag, bygget
for 2 år siden.
Det pisser ind allevegne i regnvejr og tøvejr.

Min Morbror fik bygget et haveskur med fladt tag, tagpap.
Det pisser ind allevegne i regnvejr og tøvejr.

Min kollega bor i et rækkehus med fladt tag.
Han har håndværker på taget hvert 5. år, ellers pisser det ind allevegne.

God fornøjelse med det flade tag. Håber det er billigt at opføre, for
du for godt nok brug for pengene til vedligeholdelse.

mvh,
Bjarne

PS. Ja, jeg har også hørt om tætte og problemfrie flade tage.
Er du spiller ?

Fra : Mette og René

Dato : 15-10-05 07:40

> [...]
>
> God fornøjelse med det flade tag. Håber det er billigt at opføre, for
> du for godt nok brug for pengene til vedligeholdelse.

er der hældning på?

i må have haft klamphugger af håndværkere, vores er 40 år og der har aldrig
dryppet ind nogen steder, og brædderne (ja brædderne) fejler stadig intet,
og jeg er ved at isoler om alle vejne, det er så tilgengæld skidt isoleret,
men det er jo også 40 år (1964) siden det blev bygget.

René