Gaskedel hvilken type?
Fra : Jfo

Dato : 12-10-05 12:51

Skal skifter vores gamle gasfyr ud.
Har fået tilbudt Bosch Europur og Geminox THI, men jeg kender ikke nok til
det til at kunne vælge.

Har i nogle bud på hvad jeg bør vælge og hvorfor?

Mvh. Jfo

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 12-10-05 15:52

"Jfo" <fossadun@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Skal skifter vores gamle gasfyr ud.
> Har fået tilbudt Bosch Europur og Geminox THI, men jeg kender ikke nok til
> det til at kunne vælge.
>
> Har i nogle bud på hvad jeg bør vælge og hvorfor?

baxi er et godt valg syntes jeg, fik komplet fyr for ca 37000 incl
demontering, bortskaffelse af det gamle og så fik jeg det flyttet ud på den
anden side af den væg det stod op af, køre klippe stabilt og lamer så lidt
at jeg ville kunne sove ved siden af det
--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Preben Andersen

Dato : 12-10-05 16:38

"Jfo" <fossadun@yahoo.com> wrote in message
> Skal skifter vores gamle gasfyr ud.
> Har fået tilbudt Bosch Europur og Geminox THI, men jeg kender ikke nok til
> det til at kunne vælge.
>
> Har i nogle bud på hvad jeg bør vælge og hvorfor?

En kondenserende, da den er billig i drift. Kører selv på 23. år med en
hollandsk kedel, Nefit Turbo, som forhandles af Milton:
http://www.milton.dk/
Mit gennemsnitlige gasforbrug er 2440 cbm i et hus fra 1972 på 280m2 i to
etager. Jeg har ingen supplerende varmekilder.
Reparationer på kedlen har været ca. kr. 1500,- ialt.

mvh
Preben

Fra : CC

Dato : 13-10-05 22:09

"Jfo" skrev i meddelelse
> Skal skifter vores gamle gasfyr ud.
> Har fået tilbudt Bosch Europur og Geminox THI, men jeg kender ikke nok til
> det til at kunne vælge.

Skiftet for 2 år siden fra oliefyr til gas, og fik installeret en Geminox
THI 5/25 M40 (40 l varmtvandsbeholder).
"Dyret" har kørt upåklageligt og har altid kunne levere den nødvendige varme
og varmt brugsvand til et 1-plans hus på 140 m2, med 2 voksne og 2 børn.

Her kan du læse mere om fyret:
http://www.gastech.dk/main/page.php?id=198&produkt_id=22

Fra : Bo Velschow

Dato : 15-10-05 18:39

> [...]
> det til at kunne vælge.
>
> Har i nogle bud på hvad jeg bør vælge og hvorfor?

Vi har selv en Europur, der nu kører problemfrit på 4. år. Økonomisk i drift
(kondeserende) osv. Kender ikke den anden, så den kan jeg ikke udtale mig
om - men Bosch er som bekendt et af de "anerkendte" mærker.

PS! Husk at få en tilstrækkelig stor varmtvandsbeholder (55 l er/var for
lidt til os, så vi valgte en 110 l).
PPS! Jeg vil anbefale dig lodret aftræk; vandret er billigere, men så får du
al vanddampen ud i udhæng osv., og der lugter af sure tæer udenfor!
PPPS! Husk at få klimastyring+ur med; det er en _kæmpe_ fordel!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge