Q: Lave vaskerum i kælder
Fra : Dennis

Dato : 12-10-05 10:10

Hejsa..

Jeg har pudslet lidt med planer om at lave et kælderum tilbage til det det
var ved de tidligere ejere..
Et vaskerum..

I gulvet er der afløb, og der er diverse tilslutninger for vaskemaskine om
tørretumbler..
Jeg har indkøb fliser til rummet, og kom så lige pludselig i tanke om,
hvorvidt rummet er at sammenligne med et badeværelse..
Altså at der skal være vådrumsmembran....

Er der nogen der kort kan skiftsere regler for dette..
Kældervæggen er fugtig, og jeg har derfor regnet med at jeg ville banke
puds, og pudse op og vandskurre..
Fliser på gulvet, og en ½ op ad væggen.. Så kan væggen tørre til jeg får
gravet fugspærre ned næste år.. Eller næste *GGG*

Er det lovligt?

Mvh Dennis

Fra : Dennis

Dato : 14-10-05 09:12

Er der slet ikke nogen der kan svare??

Jeg mener selv det essentielle for om det er vådrum må være følgende:

1. Der er afløb i gulvet
2. Der skal stå en vaskemaskine

Men om det er nok ved jeg ikke..
SKAL der være vådrumsmembran, og hvis ja, SKAL den gå de her 5-10 cm op ad
væggen (det er pga lidt fugt, jeg gerne vil undgå dette)?

Mvh Dennis