vand i bunden af opvaskemaskine --> afløbs~
Fra : rasmus.carlsen

Dato : 09-10-05 15:40

Hejsa,

Efter en kvikvask af rene ting, der blot var lidt støvede, ligger der nu en
pæn sjat vand i bunden af maskinen (der løb ikke noget ud under programmet).
Det synker lidt, men ikke nok!

Kan man mon hælde afløbsrens i opvaskemaskinens afløb?

ras

Fra : Finn Christiansen

Dato : 09-10-05 19:22

"rasmus.carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>det var et rør fra pumpesumpen til niveaustyringen som var stoppet, således
>at maskinen ikke registrerede at der var vand i.
mvh FC

Fra : Per

Dato : 09-10-05 19:25

> Kan man mon hælde afløbsrens i opvaskemaskinens afløb?

Det tror jeg ikke du skal forsøge...

Er det ikke sådan at der skal ligge noget vand tilbage?
Noget med at stoppe for lugtgener fra afløb e.lign.

Selvfølgelig skal der ikke stå vand til kanten i bunden, men i afløbet skal
der stå vand (tror jeg )

Du skal vel bare rense filteret, for at få ordentlig aftræk, men er det er
"fedt" problem ved jeg ikke rigtig.
Prøv evt. med meget varmt vand.

Per

Fra : alten

Dato : 10-10-05 10:35

Måske er afløbspumpen gået i stykker.

mvh,
alten

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 10-10-05 13:30

- det var mig, der var dum. Programmet var bare ikke slut (men i
kvikprogrammet holder den åbenbart en længere pause). Doh til mig.

ras