Rengøring af indvendig ovndør...
Fra : TDN

Dato : 09-10-05 11:14

Det brune karamelagtige stads der sidder ovndøren (glasset); hvordan får man
det nemmest af ? Jeg forstiller mig noget kemi der sprøjtes på og opløser
det. Er der et bestemt produkt der kan anbefales, så man slipper for at
skure i timevis....

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 11:18

TDN wrote:
> [...]
> får man det nemmest af ? Jeg forstiller mig noget kemi der sprøjtes
> på og opløser det. Er der et bestemt produkt der kan anbefales, så

Et godt lag brun sæbe (ikke flydende) et stykke tid gør underværker.

Stig Bang-Mortensen

Fra : KS

Dato : 09-10-05 15:42

"Stig Bang-Mortensen" <sbmatmortensen.mail.dk> skrev i en meddelelse news:4348ee92$0$87556$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Et godt lag brun sæbe (ikke flydende) et stykke tid gør underværker.

Evt. dækket med et lag "film" til at holde på "fugtigheden"

Hvis du kan få ruden af, kan du lægge den i en sort sæk med
3 dobbelt salmiak - tag evt. plader og bradepande med også
- 1 døgn og de er ligesom nye !

HUSK: Aluminium kan IKKE tåle salmiak !

Mvh KS

Fra : Henning Lund

Dato : 09-10-05 17:45

KS <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> skrev:

> [...]

Eller grillrens som er meget nemt at bruge, 10 min. så er ovnen helt
ren.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Rikke & Per

Dato : 09-10-05 11:42

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man det nemmest af ? Jeg forstiller mig noget kemi der sprøjtes på og
> opløser det. Er der et bestemt produkt der kan anbefales, så man slipper

Man kan få et produkt der, så vidt jeg husker, hedder glasrens. Det er lavet
specielt til glasdøre på en brændeovn og fåes i et almindeligt byggemarked.
Det virker!!

Mvh Rikke

Fra : Ulrich

Dato : 09-10-05 11:52

> [...]
> det nemmest af ? Jeg forstiller mig noget kemi der sprøjtes på og opløser
> det. Er der et bestemt produkt der kan anbefales, så man slipper for at

Mit kommer af med alm glasrens.

--
Hygge Ulrich