Bore i klinker
Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-10-05 11:57

I et åbenbart naivt øjeblik har jeg forsøgt at bore
huller i nogen glaserede klinker med et alm. murebor.
Det har resulteret i et ødelagt bor - øv - men jeg er
ikke færdig med at bore huller i klinkerne, så nu
mangler jeg et ordentligt bor(sæt). Hvad skal man
købe og hvor?

/Jakob

Fra : Max

Dato : 05-10-05 12:04

Hej Jakob

> ikke færdig med at bore huller i klinkerne, så nu
> mangler jeg et ordentligt bor(sæt). Hvad skal man

Køb nogle i en god kvalitet (høj pris) i et byggemarkede
eller i et værktøjsmagasin som LMG.

Mvh Max

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-10-05 13:43

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse news:4343b643$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej Jakob

> Køb nogle i en god kvalitet (høj pris) i et byggemarkede
> eller i et værktøjsmagasin som LMG.

Naturligvis - det er jeg slet ikke i tvivl om. Kan du anbefale
et bestemt mærke og skal det være en bestemt
super-metallisk-hærdet-kryptonit-komposit type?

/Jakob

Fra : Max

Dato : 05-10-05 14:41

Hej Jakob

> Naturligvis - det er jeg slet ikke i tvivl om. Kan du anbefale
> et bestemt mærke og skal det være en bestemt
> super-metallisk-hærdet-kryptonit-komposit type?

Jeg har bl.a. en del fra Irwin, de holder godt og fåes både med
cylinderisk skaft og SDS skaft.

http://www.irwin.com

Du skal passe på ikke at køre for stærkt i klinker, så brænder
dit bor istedet for at blive slidt.

Mvh Max

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-10-05 16:38

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse news:4343d6ed$0$84020$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Jakob

> Jeg har bl.a. en del fra Irwin, de holder godt og fåes både med
> cylinderisk skaft og SDS skaft.
>
> http://www.irwin.com

Ok

> Du skal passe på ikke at køre for stærkt i klinker, så brænder
> dit bor istedet for at blive slidt.

Ja - det var i hvert fald en af de fejl jeg begik forleden

Mange tak for hjælpen.

/Jakob

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 05-10-05 20:17

Du ska bruge nogle bor hvor hårdmetalplatten er slebet skarp, der ikke er
beregnet til at køre med slag. Jorans model hedder Uniplus og Boschmodellen
hedder Carat og Irwins model hedder Cordless.
De fåes (tivertifald en af slagsen) i velassorteret tømmerhandel/isenkram.
Når du starter kan det nogle gange være en fordel at tape et stykke
malertape på så boret ikke skrider

/tue

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-10-05 21:00

"Nygaard (4330)" <holmnygaardfjerndette@tiscali.dk> skrev i en meddelelse news:LEV0f.69958$Fe7.237288@news000.worldonline.dk...
> [...]
> Uniplus og Boschmodellen hedder Carat og Irwins model hedder Cordless.
> De fåes (tivertifald en af slagsen) i velassorteret tømmerhandel/isenkram.

Super! Smutter en tur i Bygma eller Stark en af de kommende
dage.

> Når du starter kan det nogle gange være en fordel at tape et stykke malertape på så boret ikke skrider

Jep - det trick kender jeg.

/Jakob

Fra : Max

Dato : 05-10-05 22:06

Hej

> beregnet til at køre med slag. Jorans model hedder Uniplus og
Boschmodellen
> hedder Carat og Irwins model hedder Cordless.

Bemærk at Irwin laver dem der sælges under navner Joran.

Mvh Max