Vurdering af hus -> omlægning af lån.....
Fra : Christian Jacobsen

Dato : 02-10-05 20:07

Hej i gruppen

Jeg har ladet mig fortælle at jeg ved at få vurderet vores hus prismæssigt
kan få omlagt lånene, således at kreditforeningslånet bliver større, og
derved kan få boliglånet ind under dette.
Jeg bor i et område hvor prisstigningerne har været enorme gennem de sidste
2 år jeg har boet her.

Er det korrekt?

Hvem er det i så fald der skal foretage vurderingen?

Med venlig hilsen

/CJ

Fra : Lars Knudsen

Dato : 02-10-05 20:14

Hej,

On Sun, 2 Oct 2005 21:07:02 +0200, "Christian Jacobsen"
<Christian_Jacobsen@nomail.dk> wrote:

>Er det korrekt?

ja

>Hvem er det i så fald der skal foretage vurderingen?

Der hvor du har lånet.

** Lars

Fra : /Bluch

Dato : 02-10-05 23:10

"Christian Jacobsen" <Christian_Jacobsen@nomail.dk> wrote in

> [...]
> sidste 2 år jeg har boet her.
>
> Er det korrekt?
>
> Hvem er det i så fald der skal foretage vurderingen?

I princippet en hvilken som helst kreditforening eller bank vurdere dit
hus.

Et kreditforeningslån må højst udgøre 80 % af husets salgsværdi. Hvis din
restgæld udgør mindre end 80% af hvad kreditforeningens vurderingsmand
(M/K), mener huset kan sælges for, så kan boliglånet jo køres derind.

Tllykke med købet i øvrigt. Herovre i vestjylland er huspriserne lave og
desværre stabile, så vi må arbejde(ufff), for at tjene penge til at leve
for. Prisfesten er med andre ord gået wos forbi.
/Bluch

Fra : tb

Dato : 03-10-05 06:23

> [...]
> desværre stabile, så vi må arbejde(ufff), for at tjene penge til at leve
> for. Prisfesten er med andre ord gået wos forbi.

Tilgengæld sidder i næppe med kreditforeningslån i millionklassen, og i
finanserer heller ikke spabade, merforbrug mv i ekstra lån, så på mange
måder har i det bedre

Fra : Benny Hojvaelde

Dato : 03-10-05 12:05

"tb" <skodskod@yahoo.com> wrote in message

> Tilgengæld sidder i næppe med kreditforeningslån i millionklassen, og i
> finanserer heller ikke spabade, merforbrug mv i ekstra lån, så på mange
> måder har i det bedre

Jo men helt oppe i det nordvestlige af jylland hvor min svoger + familie
bor, er der næsten ikke til at få kreditforeningerne til at låne penge ud
overhovedet. De har kig på et større med kreditforeningen siger at det ikke
er salgsværdien værd.

NBH

Fra : Morten H. Nielsen

Dato : 03-10-05 18:48

> [...]
> overhovedet. De har kig på et større med kreditforeningen siger at det ikke

Ja så slipper I jo for at være teknisk insolvente og det er jo rart. Man
skal jo huske at de der sidder med store kreditforeningslån jo skal betale
dem tilbage og hvis prisudviklingen vender (en ny kartoffelkur måske) så
sidder de med det lille problem at de ikke kan flytte for de har ikke råd
til at indfri deres lån.

Så det er nok ik' så ringe endda.

Morten

Fra : Leonard

Dato : 03-10-05 20:39

"Benny Hojvaelde" <Hojvaelde@NOTgmail.com> wrote:

> [...]
>overhovedet. De har kig på et større med kreditforeningen siger at det ikke

Det har ikke noget med landsdelen at gøre. Over hele landet er der
mange mennesker der tror deres hus er mere værd end det
kreditforeningerne vurderer det til, og hvis huset er for dyrt, så er
det faktisk meget godt at kreditforeningen ikke vil låne penge til
det.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Christian

Dato : 04-10-05 10:37

"Christian Jacobsen" <Christian_Jacobsen@nomail.dk> wrote in message
> [...]
> derved kan få boliglånet ind under dette.
> Jeg bor i et område hvor prisstigningerne har været enorme gennem de

find ud af om det kan betale sig!, vi havde noge ude og se på hytten og
vurderingen var intet problem vi fik et tilbud,-men feks hvis vi skal indfri
vores eksisterende boliglån på ca kr 270.000 (alm.brand), så skal vi betale
et kvartals renter for at indfri ca kr 8000,- derudover skal der betales
lidt for at lave det nye kreditforeninslån (tillægslån) ialt kr ca
13.500..ok det for at tjene de kr 13.500 skal jeg have lagt om til F1 og
først efter tre år har jeg 'tjent' de kr 13.500 ind igen, ved et
fastforrentet lån vil det tage længere tid. Jeg tror vi venter til vores F5
skal refinansieres om et par år og lave alle lån om til et samlet.